بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاح‌طلبان کنار می‌کشد؟



اصولگرایان با اتکا به این گمان که سید ابراهیم رئیسی به عنوان نامزد ریاست جمهوری 1400 امکان بیشتری برای همنوا ساختن طیف‌ها و گروه‌های مختلف اصولگرا به دست‌شان می‌دهد، طی هفته‌های گذشته بر حمایت خود از کاندیداتوری او تأکید کردند. تا آنجا که روز جمعه منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان نه تنها بر وحدت‌آفرین بودن شخصیت آیت‌الله رئیسی و حمایت این شورا از او تأکید کرد که  حتی با توصیفاتی درباره رئیس قوه قضائیه، به تبلیغ زودهنگام برای او پرداخت. با این حال  محمدرضا باهنر در گفت‌وگویش با «نامه نیوز» گفت: «من خودم چند بار شخصاً با آقای رئیسی صحبت کردم، ایشان گفت من نمی‌آیم، اما عالم سیاست اصلاً این جزمیت‌ها را ندارد.»
خبر اختصاصی «فارس» درباره بهزاد نبوی
اما دیروز اخبار مربوط به جبهه اصلاح‌طلبان و آخرین تصمیم‌گیری‌هایشان تحت‌الشعاع ادعای خبرگزاری  فارس قرار گرفت. «فارس» در خبری اختصاصی مدعی شد که بزودی اصلاح‌طلبان ناچار به کنار گذاشتن بهزاد نبوی از جایگاه ریاست «جبهه اصلاحات ایران» خواهند شد.
بر اساس این خبر گویا در جلسه اخیراً کمیسیون ماده 10 احزاب که متشکل از نمایندگان وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه است، این کمیسیون حضور اشخاص حقیقی را در ارکان جبهه‌های سیاسی مجاز ندانسته است و  اعلام کرده که افراد حقیقی تنها می‌توانند  به عنوان مشاور استفاده شوند. بر این اساس بهزاد نبوی که به عنوان یکی از 15 عضو حقیقی در نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان عضویت دارد، نمی‌تواند ریاست این نهاد را برعهده داشته باشد. به این ترتیب کمیسیون ماده 10 احزاب که پیشتر به دلیل ثبت شدن عنوان «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» توسط اشخاص دیگر اصلاح‌طلبان را به انتخاب نام جدید مجاب کرده بود حالا اعطای مجوز فعالیت جبهه‌ای به آنها را منوط به تغییر رئیس‌شان می‌داند.
ناچار شدن اصلاح‌طلبان به انتخاب فردی جز بهزاد نبوی در حالی است که به نظر می‌رسید آنها به او به عنوان شخصیتی که در میان نحله‌های مختلف اصلاح‌طلبی دارای احترام و اعتبار است، نگاه ویژه‌ای داشتند و نبوی در جایگاه رئیس می‌توانست برگ برنده‌ای برای این جریان سیاسی باشد.
به گزارش تابناک، روز گذشته همچنین  جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ایفای نقش سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: «قطعاً خاتمی بحث حمایت از اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود دارد اما  هنوز هیچ تصمیمی درباره انتخابات ریاست ‌جمهوری اتخاذ نکرده است. بحث تعیین کاندیداهای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست ‌جمهوری ۱۴۰۰ با جبهه اصلاحات است و فکر نمی‌کنم خاتمی در این راستا فعلاً ورود کند.»
تهران آماده شمارش الکترونیکی آرای انتخابات شوراها
در خلال بحث‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته  استاندار تهران  اعلام کرد که «استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا شمارش آرای انتخابات شوراها را به صورت الکترونیکی انجام دهد و زیرساخت‌های مناسب برای شمارش آرای انتخابات شوراها در استانداری تهران فراهم است.»
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی تأکید کرد: برخی با هدف کمرنگ کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات به بهانه شیوع کرونا به دنبال زیر سؤال بردن اصل مشارکت مردم در انتخابات هستند و باید به نوعی به مردم اطلاع‌رسانی شود که با رعایت پروتکل‌ها، برای شرکت در انتخابات نگرانی نداشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7583/2/571468/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها