اخبـــــار




رئیس‌جمهوری در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید اعلام کرد
پرداخت 13 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوقه خانواده معظم شهدا در دولت تدبیر و امید

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «ملت ایران امروز حماسه افتخارآفرین جدیدی را در جنگ اقتصادی دشمن آفریده است»، گفت: ملت ما با استقامت، در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرده است که حاکمان جدید کاخ سفید اکنون به‌طور مداوم تکرار می‌کنند که اقدامات دولت قبلی آنها علیه ملت ایران شکست خورده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، همزمان با عید سعید مبعث، در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید، اظهارداشت:  هر قدمی که برای خانواده شهدا برداریم افتخاری برای دولت است و در همین راستا پرداخت مجموعاً 13 هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه خانواده معظم شهدا و آغاز روند استخدام 16 هزار جوان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، از افتخارات این دولت است. روحانی افزود: افتخار می‌کنیم که امروز ۲۵ هزار زمین برای ۲۵ هزار واحد مسکونی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و به لطف الهی برای ساخت این زمین‌ها هم اقداماتی انجام خواهد شد. رئیس‌جمهوری با تبریک فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر اعظم(ص)، گفت: حضرت ختمی مرتبت(ص) هیچگاه دعوت خود را با زور و سیطره به مردم تحمیل نکرد و سعی کرد با الگوسازی از اخلاق حسنه، مردم را در انتخاب آزادانه خود به سوی مسیر هدایت راهنمایی کند. روحانی با بیان اینکه همه ارزش‌های دینی در پرتو آزادی است که معنا و شأنیت می‌یابد، تأکید کرد: همه ارزش‌های ما در سایه انتخاب است و اگر ما انتخابگر درستی باشیم، سعادت ما تضمین می‌شود. رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به پیروزی مقاومت ستودنی ملت ایران در برابر تلاش‌های همه جانبه دشمن برای به زانو درآوردن آنان، اظهار داشت: درست است که مردم در اثر تحریم‌های همه جانبه و جنگ اقتصادی تمام عیار رنج و سختی‌های زیادی نیز متحمل شدند، اما پیروزی درخشانی نصیب ملت ایران شده است و امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه فداکاری و مقاومت مردم بیشتر از همیشه است. رئیس‌جمهوری با اشاره به همزمانی بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) با روز بزرگداشت شهدا، گفت: عده‌ای فکر می‌کردند با پایان دفاع مقدس باب شهادت بسته شده است، اما باب شهادت در عرصه‌های متعدد از جمله دفاع از حرم و این روزها دفاع از سلامت جامعه و مردم باز است و جهادگران عرصه سلامت کشور در یکسال گذشته عملکردی درخشان و قابل ستایش داشته‌اند. روحانی همچنین به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای تولید واکسن در کشور اشاره کرد و گفت: به امید خدا تلاش‌ها برای تولید واکسن نیز به ثمر رسیده و سال آینده می‌توانیم واکسیناسیون سراسری را با استفاده از سه واکسن ساخت داخل (برکت، رازی و پاستور) آغاز کنیم.

ورود 100 هزار واکسن کوبایی و 150 هزار واکسن هندی به ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: محموله‌ای حامل ۱۰۰ هزار دوز از واکسن کرونای Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی وارد تهران شد. به‌گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن Soberana۰۲ برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه FinlayInstituto کوبا ساعت ۶ بعدازظهر 21 اسفند به وقت کاراکاس، از مسیر ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و ارسال شد. همچنین پنجمین محموله واکسن کرونا نیز روز پنجشنبه به ایران وارد شد. ارونقی-معاون فنی گمرک ایران- در گفت‌و‌گو با ایسنا با اعلام این مطلب گفت روز پنجشنبه محموله واکسن کرونا از هند به فرودگاه امام خمینی(ره) وارد شد که حاوی ۱۵۰ هزار دوز واکسن با مجموع وزنی ۷۳۲ کیلوگرم بوده است. وی افزود: همانند محموله‌های قبلی واکسن، تشریفات گمرکی این محموله نیز در پای پرواز انجام و بسرعت ترخیص و به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل شده است.

فوت ۵۳ بیمار کرونایی جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۵۳ بیمار کووید۱۹ گفت: همچنین ۸۰۸۸ بیمار جدید شناسایی شدند. به‌گزارش ایسنا، سیما سادات لاری درباره آخرین آمارهای کرونا در کشور اظهار کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، از ظهر روز 21 اسفند تا ظهر (۲۲ اسفندماه) ۸۰۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۵۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/5/571930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها