حوادث جهان




20 کشته در آتش سوزی قاهره

گروه حوادث / آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک در شمال شرق قاهره پایتخت مصر دست‌کم ۲۰ کشته و ۲۵ زخمی برجا گذاشت. به‌ گزارش صدا و سیما، این کارخانه تولید پوشاک در منطقه العبور در استان القلیوبیه واقع است و در ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و بیش از ۱۵ خودروی آتش‌نشانی برای کنترل آتش به محل اعزام شدند. نیرو‌های امدادی حدود20 جسد را از محل حادثه خارج کرده و زخمی‌های این حادثه  را که بیش از ۲۵ نفر هستند  به بیمارستان‌های اطراف محل حادثه انتقال
دادند. استاندار استان القلیوبیه در این باره گفت: کمیته‌ای فنی برای بررسی علت آتش‌سوزی و همچنین بررسی خسارت‌های وارده به ساختمان‌های اطراف تشکیل شده است.
به‌گفته وی هنوز علت اصلی این آتش‌سوزی گسترده مشخص نشده است.

خسارت 6000  یورویی کودک 3 سا له

گروه حوادث / ضررهای زیادی که یک کودک بازیگوش از دوران نوزادی خود به مادرش زده، او را به سوژه رسانه‌ها تبدیل کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این کودک بازیگوش از زمان راه رفتن خود در ۱۰ ماهگی تاکنون به بیش از ۱۲ تلویزیون آسیب وارد کرده، دو بار به‌خاطر باز کردن شیر‌های حمام و پوشاندن سوراخ کف آن خانه را غرق آب کرده و حتی تا آتش زدن خانه نیز پیش رفته است.
«شیاما آندروود»، اهل نورتهمپتون انگلیس مادر ۳۵ ساله این کودک ۳ ساله است. وی می‌گوید از زمانی که پسرش «جکسون کارتر» در سن ۱۰ ماهگی شروع به راه رفتن کرد نتوانسته است چشم از او بردارد. خانم آندروود که صاحب ۳ فرزند دیگر است می‌گوید جکسون تاکنون بیش از ۶۰۰۰ یورو به خانواده ضرر وارد کرده است. ما در این مدت ۱۲ تلویزیون خریداری کردیم. جکسون یا آنها را روی زمین انداخت یا با پرتاب اشیا به شیشه تلویزیون‌ها آسیب وارد کرد. همین هفته پیش چیزی نمانده بود با قرار دادن عروسک خود روی گاز، خانه را به آتش بکشد.

شکایت 16 دانش آموز  از مالکان یک مدرسه امریکایی

مالکان سابق یک مدرسه شبانه‌روزی در ایالت میسوری به بیش از ۱۰۰ مورد آزار جسمی و روانی و انواع بدرفتاری با دانش‌آموزان دختر این مدرسه متهم شدند.
به گزارش بی بی سی، وقتی دختران  این مدرسه  درباره بدرفتاری و آزارهای «بوید» و «استفانی هاوزهولدر» در یک شبکه‌ اجتماعی مطالبی نوشتند دادستان وارد  عمل شد.
اریک اشمیت، دادستان کل ایالت میسوری امریکا گفته این زوج مرتکب آزارهای هولناک جنسی، فیزیکی و روانی شده‌اند.
آماندا، دختر بوید و استفانی هاوزهولدر یکی از کسانی بود که تلاش کرد وضعیت این مدرسه شبانه‌روزی به نام «مدار امید» را که در مزرعه این خانواده دایر بود با انتشار ویدئوهایی علنی کند.
پس از اینکه ویدئوهای فراوانی در این باره به دست آمد، کلانتری منطقه تحقیقات خود را آغاز کرد و مقام‌ها تصمیم گرفتند چندین دختر مقیم این مدرسه را از آنجا خارج و به مراکز دیگر بفرستند.
این زوج پس از مداخله پلیس و انتشار ویدئوها، این مدرسه شبانه‌روزی را که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده بود، تعطیل کردند و تصمیم به فروش مزرعه خود گرفتند.
آنها روز چهارشنبه گذشته در حضور قاضی مدعی شدند که گناهکار نیستند و اتهامات دادستانی میسوری را نمی‌پذیرند.
بوید هاوزهولدر، مرد ۷۱ ساله امریکایی با ۷۹ اتهام روبه‌روست از جمله اتهام‌های جنایی متعدد و یک اتهام جرم مدنی. طیف اتهام‌ها از آزار جنسی و تعرض به دختران و دانش‌آموزان زیر ۱۷ سال و همچنین ۵۶ مورد اتهام غفلت در نگهداری از کودک و موردی از آزار جسمیِ یک کودک را شامل می‌شود.
اتهام آزار فیزیکی که متوجه هاوز هولدر شده هم مربوط به واقعه‌ای است که گفته شده او به یکی از دختران سیلی زده و با یک شیء به او ضربه زده است. او همچنین متهم است که صورت این دختر را به میان فضولات حیوانات مزرعه فرو برده و سس داغ به گلوی او ریخته است.
استفانی هاوز هولدر، ۵۵ ساله هم با ۲۲ اتهام روبه‌روست که بدرفتاری و غفلت در نگهداری از دختران را شامل می‌شود. برای مثال او متهم است که یک دانش‌آموز را به اجبار در اتاقی بدون نور و صدا برای مدت طولانی حبس کرده است.
دادستان کل میسوری می‌گوید تاکنون ۱۶ قربانی در پرونده ثبت شده است و گفته این پرونده یکی از بزرگترین موارد آزار کودکان در تاریخ ایالت میسوری است.

مرگ 2 زرافه در آتش سوزی باغ وحش

دو زرافه بر اثر آتش‌سوزی شدید در انبار باغ وحش ویرجینیای امریکا کشته شدند.
به‌گزارش ای بی‌سی نیوز، در زمان حادثه 20 حیوان در انبار نگهداری می‌شدند که دراین میان 2 زرافه در میان شعله‌های آتش سوختند. به‌گفته مقامات، آتش‌سوزی از سقف انبار آغاز شده و به دیگر مناطق گسترش یافته است. «ونسا رور» مالک انبار «زوفاری» در این باره گفت: کارمندان و دامپزشکان پس از آغاز آتش‌سوزی تلاش کرده‌اند تا این حیوانات را نجات دهند که تمامی آنها به غیر از دو زرافه نجات داده شده‌اند. هیچ یک از کارکنان انبار آسیب ندیده‌اند اما دو زرافه را از دست دادیم.

آدم ربایی و قتل به خاطر 1000دلار

پسر 15 ساله امریکایی که به خاطر هزار دلار مردی ثروتمند را ربوده و به قتل رسانده بود دستگیرشد. به‌گزارش فاکس نیوز، متهم که «باربوسا» 15 ساله اهل فلوریدا امریکا است با استفاده از اسلحه مرد 37 ساله‌ای را که دارای املاک و مستغلات زیادی بود گروگان گرفت و پس از دریافت پول او را به قتل رساند. گزارش‌های پلیس نشان می دهد که متهم در زمان گروگان‌گیری نقاب سیاهی بر صورت داشته تا شناسایی نشود اما کارآگاهان با بررسی‌های انجام شده متهم را شناسایی کرده‌اند. اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که متهم گروگان خود را پس از دریافت پول چند مایل دورتر از محل ربودنش و در نزدیکی حصارهای جاده با شلیک گلوله به قتل رسانده و جسدش را کنار یک درخت رها و پای پیاده فرار کرده است. اما مأموران پلیس موفق شده‌اند چند ساعت پس از گروگان‌گیری وی را بازداشت کنند و او فرصتی برای خرج کردن 1000 دلارش نداشته است.

پلیس در جست وجوی قاتل 5 زن و مرد

پلیس در جست‌و‌جوی قاتل فراری است که 5 نفر را در دو ایالت امریکا به قتل رسانده است. به‌گزارش کرایم، به گفته پلیس او فردی خطرناک و مسلح است که توانسته در نیوجرسی و نیومکزیکو 5 نفر را به قتل برساند. متهم با نام «شان لانون» 47 ساله شناسایی شده و با یک خودرو هوندا آبی رنگ سال 2018 میلادی آخرین بار در نیوجرسی دیده شده است. بنا بر گزارش‌های پلیس قاتل اجساد قربانیان خود را در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی آلبرکرک در یک خودرو پنهان کرده بود و کارآگاهان با بررسی شواهد موجود موفق شدند به مشخصات قاتل این قربانیان دست یابند. گفتنی است یکی از قربانیان همسر سابق قاتل است که قصد جدایی از او را داشته است.










آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/11/571936/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها