اخبــــــــار



جیب بری و سرقت گوشی شایعترین جرایم در مترو

گروه حوادث: جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه در مترو طبق آمار بیشترین میزان جرم را در سال 99 به خود اختصاص داد.
سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس مترو تهران با بیان این مطلب گفت: «بیشترین بزه طبق آمار در سال 99، جیب‌بری و سرقت گوشی تلفن همراه است. این دوبزه، جرایم شایعی در ایستگاه‌های مترو است و بعد از آن توزیع و جابه‌جایی مواد مخدر در رتبه بعدی قرار دارد که کشفیات مناسبی در این زمینه داشتیم. چون مترو پر ازدحام و شلوغ است، مجرمین این محل را انتخاب می‌کنند. برقراری امنیت در فضای بسته مترو با وجود ازدحام همیشگی مسافران بسیار سخت است اما مأموران ما با تمهیدات و نظارت سعی می‌کنند جلوی جرایم احتمالی را بگیرند.»
وی در ادامه گفت: «در سال 99 در مجموع 245 مورد دستگیری در انواع سرقت‌ داشتیم. این سرقت‌ها شامل جیب‌بری، سرقت گوشی‌ تلفن همراه، زورگیری و اخاذی است که در یک سال 245 مورد انواع سرقت‌ها را در ایستگاه‌های مترو شاهدش بودیم. تمام این افراد، کسانی بودند که در حال تردد در ایستگاه‌های مترو بودند. این سارقان کسانی بودند که در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند یا شاکی‌ داشتند که مورد سرقت واقع شده و بعد از مراجعه به پلیس، پلیس آگاهی مترو موضوع را پیگیری و این افراد را دستگیر کرده است.» همچنین سرهنگ عطاءاللهی درباره میزان کشف مواد مخدر از مترو اعلام کرد: «در بحث مواد مخدر در طول سال 99 تاکنون، بیش از 38 کیلو  و 927 گرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که در سطح بازرسی و طرح‌هایی که در مترو اجرا شد، کشف شده است.»
وی افزود: «متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که در این شهر جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر قبل از شرایط کرونایی در آن تردد می‌کردند و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون نفر در مترو تردد دارند. مترو محیط فشرده‌ای است که مکان مناسبی برای ارتکاب جرایم به وجود آورده است. بسیاری از تبهکاران این محیط را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند. واگن‌های پر جمعیت و ازدحام، محیط و بستری برای برخی از جرایم است. مأموران پلیس در تمام ایستگاه‌های مترو به طور محسوس و نامحسوس در حال نظارت هستند و این اوضاع را تحت کنترل دارند که اگر مجرمی در نقطه‌ای از واگن‌ها یا ایستگاه‌ها خواست عمل مجرمانه‌ای انجام دهد در حین ارتکاب جرم دستگیر شود.»
وی ضمن توصیه به شهروندان گفت: «شهروندان هنگام ورود به ایستگاه‌های مترو آگاه و هوشیار باشند بخصوص زمانی که می‌خواهند سوار واگن‌ها بشوند. بسیاری از مجرمین در آن زمان اقدام به سرقت می‌کنند. دومین توصیه به شهروندان این است که مراقب دستفروشان باشند از آنها خرید نکنند چرا که برخی از دستفروشان اقدام به سرقت یا کلاهبرداری می‌کنند. آنها کارت می‌کشند بعد می‌گویند عملیات موفقیت‌آمیز نبوده و با دوبار کارت کشیدن حساب مشتری را خالی می‌کنند. سومین مورد که در چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم این است که غرفه‌داران در مترو باید مراقب باشند و وسایل شخصی و گوشی تلفن همراه خود را روی پیشخوان مغازه قرار ندهند چرا که سارقین در قالب مشتری اقدام به سرقت گوشی‌ همراه این غرفه‌داران می‌کنند.»

تصادف  اتوبوس با 2 کشته در  بروجرد

گروه حوادث: تصادف اتوبوس با یک تریلی در دوراهی اراک - بروجرد منجر به مرگ یک مسافر و شاگرد راننده شد.
 دکتر صفدری، رئیس مرکزاورژانس پیش بیمارستانی لرستان در این باره گفت: ساعت ۵:۲۰ صبح پنجشنبه  ۲۱ اسفند به مرکز دیسپج اورژانس استان خبری رسید مبنی بر وقوع یک مورد تصادف بین یک دستگاه اتوبوس اسکانیا و تریلی در ۱۰ کیلومتری بروجرد که بلافاصله شش کد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.
وی اضافه کرد: دراین حادثه ۱۷ نفر مصدوم‌ شدند که پس از انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان فوریت‎های پزشکی به بیمارستان شهید چمران بروجرد انتقال یافتند.
رئیس مرکزاورژانس پیش بیمارستانی لرستان بیان کرد:  در این حادثه دو نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات در دم جان باختند.
علی احمدی تاری ، رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد  در ارتباط با آخرین وضعیت مصدومان تصادف محور  اراک - بروجرد اظهار داشت:  از طریق تماس 115 مطلع شدیم که تصادفی ساعت5:30  بامداد در محور اراک - بروجرد رخ داده است. تصادف در نزدیکی روستای والانجرد رخ داده و همین امر سبب شده بود  محلی‌ها به سرعت در صحنه تصادف حاضر شوند ولی  در این تصادف  میلاد گودرزی 31 ساله شاگرد راننده و یک مسافر  30 ساله در محل کشته  و 19 نفر مصدوم شدند. سرهنگ احمد شیرانی ، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز از تصادف مرگبار کشنده ایویکو و اتوبوس اسکانیا در بروجرد خبر داد و در گفت وگو با ایسنا،  افزود:  ساعت ۵:۳۰ بامداد پنجشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با ۱۵ مسافر در حال حرکت از تهران به بروجرد بود که در محدوده پلیس راه بروجرد در محور بروجرد- اراک تصادفی میان این اتوبوس با یک دستگاه کامیون کشنده ایویکو رخ داد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره علت وقوع این حادثه  اظهار کرد: کارشناسان پلیس راه اقدامات خود برای یافتن علت قطعی وقوع این حادثه را آغاز کرده‌اند و این موضوع در دست بررسی است.

واژگونی مینی بوس د رکرمانشاه

گروه حوادث: واژگونی یک مینی بوس در محور اسلام آباد غرب 11 مصدوم برجا گذاشت.
فرزین معتمدی، مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در گفت‌وگو با میزان گفت: ساعت ۷:۳۷  صبح جمعه، به مرکز کنترل عملیات استان کرمانشاه اعلام شد یک مینی بوس واژگون شده است، بعد از این تماس بلافاصله پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مرصاد به محل حادثه که در محور اسلام آباد غرب به کرمانشاه بود اعزام شدند. مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در این حادثه ۱۱ سرنشین خودروی مینی‌بوس دچار مصدومیت شدند که دو نفر از این مصدومان توسط عوامل امدادی رهاسازی و به نیرو‌های اورژانس  مراکز درمانی  تحویل داده شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/11/571937/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها