معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز اعلام کرد

افزایش ۱۰ برابری کشندگی کرونای جهش‌یافته در خوزستان


اهواز- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عوامل افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا، گفت: یکی از دلایل این مسأله، جهش ویروس و افزایش ۷ تا ۱۰ برابری میزان مرگ در اثر ابتلا به آن است؛ اگر ویروس قبلی، در ۱۰ تا ۱۲ روز بیمار را بدحال می‌کرد اکنون در ۴۸ ساعت بیمار بدحال می‌شود.
به‌گزارش ایسنا دکتر سیدمحمد علوی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۷۲ درصد جمعیت خوزستان را پوشش می‌دهد. از اوایل آذرماه، طرح شهید سلیمانی در خوزستان اجرا شد که نتایج مؤثری داشت و در ماه اول اجرای آن، بیماری کاملاً مهار و استان خوزستان در وضعیت آبی قرار گرفت. در برخی روزها موارد فوت نیز نداشتیم اما ناگهان بر اثر ورود ویروس جهش‌یافته معروف به واریانت انگلیسی، ورق برگشت و موارد بیماری بالا رفت.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: فاز دوم طرح شهید سلیمانی به‌منظور تشدید بیماریابی در حال انجام است؛ در این مرحله، نیروهای عملیاتی دو تا سه برابر بیشتر شده‌اند و در ۴۸ ساعت باید تمام موارد بیماری جدید شناسایی شوند، در ۲۴ ساعت باید تشخیص بیماری با تست PCR مسجل شود و در ۴۸ ساعت بعد باید موارد تماس همه بیماران شناسایی‌شده رهگیری شود.
علوی ادامه داد: با انجام این کار، می‌توان بیمار جدید مخفی موجود در جامعه را شناسایی و جداسازی کرد و درمان زودرس برای آنها انجام داد تا در نتیجه، موارد بستری در بیمارستان‌ها کاهش یابد.
وی افزود: مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی در افزایش مرگ و میر تأثیرگذار است. طبق آماری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده، ۳۴ درصد فوت‌شدگان یا فوت‌شده به بیمارستان می‌رسند یا در اورژانس فوت می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/10/571939/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها