اخبار



رشد نقدینگی به‌ دلیل مشکلات ساختاری است

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: به‌ دلیل مشکلات ساختاری متوسط رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۶ درصد است. روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود در پاسخ به این نقد که نصف نقدینگی تاریخ اقتصاد ایران در سه سال گذشته خلق شد، افزود: «وقتی به‌ دلیل مشکلات ساختاری متوسط رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۶ درصد است ریاضیات پایه به ما می‌گوید هر سه سال نقدینگی دو برابر می‌شود فرقی نمی‌کند سیاستگذار پولی چه کسی باشد.»

رئیس جمهوری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران را افتتاح می‌کند

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) در چهار فاز و با ظرفیت متوسط ۵۲هزار مترمکعب در شبانه‌روز و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به‌ صورت ویدیوکنفرانس توسط رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش هایی از مناطق یک، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۷، ۱۸، ۲۱، ۲۲ و کل منطقه ۹ شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند. این تصفیه‌خانه یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور است و با استفاده از فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در بخش بیولوژیک و گندزدایی طراحی شده است. تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) دارای قابلیت تولید پساب با بهترین استاندارد زیست‌محیطی، تولید لجن با کلاس استاندارد جهانی و تولید حدود شش مگاوات برق است که قابلیت تزریق به شبکه سراسری کشور را داراست. این تصفیه‌خانه با فرایند لجن فعال پیشرفته و قابلیت حذف ازت و فسفر(فرایند A۲O) طراحی شده و پساب تولیدی آن با کیفیتی بالاتر از حد استاندارد برای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده در شهرک‌های صنعتی غیر غذایی و آبیاری فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.
فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس نیز با ظرفیت ٢۴هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتباری حدود ۱۷۵ میلیارد تومان برای جمعیتی معادل ١٢۵ هزار نفر طراحی شده است.این تصفیه‌خانه به‌دلیل موقعیت و اسکان جمعیت در مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر اساس افق طرح سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۵۳۸ هزار نفری طراحی شده است./ایرنا

واردات میوه از بازارچه‌های مرزی مجاز شد

ستاد تنظیم بازار با واردات میوه و سایر کالاهای اساسی از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی برای عرضه در شبکه توزیع موافقت کرد.
بر اساس این تصمیم با واردات کالاهای اساسی و میوه از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی با محوریت استانداران مرزی با هدف فراوانی توزیع در شبکه توزیع کشور موافقت شد.
ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدود شود.
همچنین این ستاد تأکید کرد که توزیع ذخایر میوه شب عید بدون هیچ‌گونه محدودیتی در کل کشور آغاز شود.
بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار، همه دارندگان ذخیره میوه می‌توانند با هماهنگی لازم نسبت به توزیع کالای خود در غرفه‌های رایگانی که از طریق میادین میوه و تره‌بار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، اقدام کنند./وزارت صمت

 احتمال آتش‌سوزی در خانه‌هایی که رمز ارز استخراج می‌کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: ماینرهایی که در منازل اقدام به استفاده غیرمجاز از برق می‌کنند کاری خلاف کرده و با آنان برخورد خواهد شد.
مصطفی رجبی‌مشهدی افزود: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز علاوه بر آنکه کاری خلاف است، برای ساکنان خانه‌ها و همسایگان خطر آفرین خواهد بود.
وی ادامه‌داد: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز به‌دلیل مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر ضمن افزایش احتمال آتش‌سوزی در خانه، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.
سخنگوی صنعت برق بیان‌داشت: علاوه بر این، به‌دلیل فشار بیش از حدی که به شبکه برق ساختمان وارد می‌شود، امکان بروز خسارت به‌وسایل برقی همسایگان بیشتر است.
وی گفت: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز به شبکه برق نیز خسارت وارد می‌کند، زیرا باید فشار بیشتری را متحمل شود.
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت توانیر اظهار داشت: شهروندان اگر در همسایگی خود از وجود افرادی که برای استخراج رمز ارز از برق خانگی استفاده می‌کنند آگاهی یافتند، این موضوع را گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود.
به‌گفته وی، استفاده‌کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز ظرفیتی معادل ۹۰ مگاوات هستند.
رجبی مشهدی ادامه‌داد: تاکنون حدود ۳۰ مگاوات از این ظرفیت شناسایی شده که مصرفی معادل کل مصرف شهر رامسر است.
سخنگوی صنعت برق افزود: برق برای کسانی که به‌صورت قانونی و با کسب اجازه اقدام به استخراج رمز ارز کنند، تأمین شده و مورد حمایت خواهند بود. وی گفت: کسانی هم که به‌صورت غیرقانونی از شبکه برق استفاده کنند، شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد./ ایرنا

 رشد ۱۰۵ درصدی صادرات ایران به روسیه

سفیر ایران در روسیه از بازار روسیه به‌عنوان یک ظرفیت خوب برای صادرات کالاهای ایران نام برد و گفت: صادرات به این کشور در سال ۲۰۲۰ رشد ۱۰۵ درصدی داشته است.
کاظم جلالی بر وجود زمینه‌های متعدد و متنوعی برای ارتباط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه تأکید کرد و افزود: اقتصاد روسیه، اقتصاد بزرگی است و این کشورحدود ۲۶۰ میلیارد دلار واردات دارد، بنابراین ما به‌عنوان همسایه روسیه می‌توانیم با تأمین بخشی از کالاهای مورد نیاز آن، سهم خودمان از بازار این کشور داشته باشیم./وزارت صمت

پایان ساخت مسکن مهر تا قبل از پایان دولت دوازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن مهر استان البرز در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد بزودی و قبل از پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد.
احمد اصغری‌مهرآبادی با اشاره به اینکه سهم مسکن مهر هشتگرد ۴۹ هزار و ۵۴۷ واحد بوده که از این تعداد، هم‌اکنون ۳۵ هزار واحد در تعهد شهرهای جدید هشتگرد است که در مراحل پایانی قرار دارد و مابقی به‌دلیل آنکه پیشتر فاقد متقاضی بوده یا به دلایل مختلف راکد مانده بودند از آمار مسکن مهر هشتگرد خارج شده و برخی نیز به‌دلیل مشکلات و مسائل حقوقی در دادگاه‌ها در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: برای آنکه مسکن مهر هشتگرد سریعتر به اتمام برسد از محل تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن کمک می‌دهیم تا هرچه زودتر باقیمانده‌های مسکن مهر فاقد متقاضی به اتمام برسند.
مهرآبادی خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل این واحدها علاوه بر آورده متقاضیان، تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی مسکن مهر با سود ۴ درصد، تسهیلات مسکن ملی نیز به این واحدها تخصیص می‌دهد./ پایگاه خبری وزارت راه


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/14/571946/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها