اخبــــار




وزیر ارتباطات اعلام کرد
سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت برای محرومیت‌زدایی ارتباطی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت برای محرومیت‌زدایی در حوزه ارتباطات شهرستان بشاگرد خبر داد. به‌ گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ در مجموع ۱۳۶ هزار نفر از مردم روستاهای هرمزگان، اینترنت دار و سوار بر قطار فضای مجازی شدند.وی افزود: مجموع شبکه فیبر نوری هرمزگان ۲هزار و ۸۰۰ کیلومتر بود که ۸۰۰ کیلومتر جدید به آن اضافه شد. وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: مجموعه دکل‌های مخابراتی کل استان حدود ۸۰۰ سایت بود که ۱۸۶ دکل جدید اضافه شد.
آذری‌جهرمی تأکید کرد: فقط 5 درصد روستاهای بشاگرد اینترنت داشتند، امروز بیش از ۸۰ درصد دارای اینترنت هستند و در آینده این عدد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.وی گفت: به لطف خدا در یک پروژه فشرده ۶ ماهه و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت، محرومیت در حوزه ارتباطات از بشاگرد زدوده شد.
گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال برای دومین بار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ اسفندماه) به شرق و مرکز هرمزگان سفر کرد تا شاهد روند تکمیلی فرایند طرح‌های ارتباطی در این استان باشد.
 وی در روز نخست سفر خود برای بررسی پوشش آنتن دهی تلفن همراه روستاهای شهرستان بشاگرد عازم این شهرستان شد و از چند روستا از جمله روستاهای «وی» و «دهندرشه بابک» سرکشی کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدارهای مردمی در جمع اهالی و مسئولان شهرستان بشاگرد گفت: ۸۵ درصد روستاها و راه‌های ارتباطی شهرستان بشاگرد با اقدام‌های صورت گرفته در زمینه احداث دکل‌های مخابراتی و شبکه فیبرنوری به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.  آذری جهرمی در حاشیه بازدید از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بشاگرد اظهار داشت: برای اینکه روستاهای باقی مانده هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده و دانشجویان این مناطق بتوانند از آموزش مجازی و موهبت‌هایی که اینترنت می‌تواند فراهم کند استفاده کنند برنامه‌ریزی فشرده‌ای انجام شد.
وی ادامه داد: محور اصلی محورمیت زدایی از شهرستان بشاگرد بود که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تنها در این منطقه سرمایه‌گذاری شد که نتیجه آن احداث افزون‌بر ۷۶ سایت تلفن همراه و ۲۴۰ کیلومتر خط فیبرنوری است.

نسخه لایت اینستاگرام در ۱۷۰ کشور راه اندازی شد

فیس‌بوک نسخه لایت اینستاگرام را در ۱۷۰ کشور عرضه می‌کند تا برای کاربرانی که اینترنت ضعیفی دارند، امکان دسترسی به این سرویس شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو را فراهم کند.
به‌گزارش ایسنا، نسخه Lite اینستاگرام برای گوشی‌های اندرویدی موجود خواهد بود و به پهنای باند کمتری نسبت به نسخه استاندارد این اپلیکیشن نیاز دارد.
این نسخه بسرعت ۲ مگابایت در مقایسه با ۳۰ مگابایت برای اینستاگرام نیاز دارد و حتی در شبکه‌های کندتر نسل دوم کار می‌کند و به کاربران در نقاطی از هند، آفریقا، آسیا و امریکای لاتین که زیرساخت اینترنتی قدیمی تری دارند، اجازه می‌دهد به این سرویس دسترسی پیدا کنند.یکی از مدیران فیس بوک گفت: عرضه نسخه لایت اینستاگرام برای ۱۷۰ کشور، گامی در مسیر عرضه جهانی کامل این اپلیکیشن است. نسخه لایت اینستاگرام بجز تلویزیون و Reels، همه قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن اینستاگرام را دارد.نسخه لایت خود فیس‌بوک پنج سال است که در سطح جهانی عرضه شده است. بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر نسخه سبک اینستاگرام، فیس‌بوک سرویس اکسپرس وای فای را برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در حدود ۲۰ کشور در آفریقا، آسیا و امریکای‌جنوبی طراحی کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/16/571956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها