استقبال خوب از تئاتر در ایام کرونا


داوود نامور
مدیر عمارت نوفل لوشاتو
در این مدتی که کرونا باعث تعطیلی خیلی از کسب و کارها شده بود، ما سالن دارهای خصوصی تئاتر به سختی سالن را اداره می‌کردیم. شاید لفظ روی پا ایستادن برای ما واژه مناسبی نباشد، چرا که ما لنگ لنگان ایستادیم. با زخم‌ها و دردهای بسیار. این یک سال برای همه سالن‌دارها این گونه سخت  و دشوار گذشت. همانقدر که برای اهالی تئاتر سخت گذشت برای ما هم سخت گذشت. بیکار شدن و مشکلات مالی و ضررکردن از یک طرف و از طرفی هم فقدان تئاتر در جامعه برای اهالی تئاتر و دوستداران آن نوعی لطمه بود.
یک بار در تیرماه امسال سالن‌ها باز شدند اما زمان بازگشایی آنقدر نبود که بتوانیم روی پایمان بایستیم. دوباره بعد از دو ماه با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سالن‌ها هم بسته شدند. اوایل بهمن ماه با آمدن جشنواره‌های فجر سالن‌های تئاتر هم باز شدند و به خاطر اجرای تئاتر جشنواره ای ما هم کارمان را آغاز کردیم. ما هم مثل خیلی از همکاران‌مان خیلی ناراحت هستیم. اما تلاش کردیم و با زور بازو و هزینه‌های گزاف و کمرشکن اما بالاخره سالن را نگه داشتیم و شروع به کار کردیم. در تمام این مدت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار کردیم. اگر اجازه بدهند با همین شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت‌مان ادامه دهیم، امیدواریم با آمدن سال 1400 با استقبال تماشاگر مواجه شویم و منتظر اتفاقات خوب در حوزه تئاتر باشیم.
با اینکه مدت زمان زیادی از باز شدن سالن‌ها نمی‌گذرد اما باید اذعان کرد که استقبال مخاطبان به اندازه قبل از کرونا نیست. با اینکه فضای تبلیغات هم به مانند گذشته برایمان میسر نبود، اما استقبال مخاطبان تئاتر در این ایام را می‌توان کم نظیر توصیف کرد. همانقدر که اهالی تئاتر تمرین می‌کنند به همان اندازه هم عده‌ای دوست دارند برای دیدن نمایش به سالن بروند.
تماشاگران تئاتر دو دسته‌اند: دسته اول، کسانی هستند که خود متخصص تئاتر هستند و تئاتر بازی می‌کنند یا در عرصه  تئاتر تحقیق و پژوهش می‌کنند و دسته دوم، کسانی هستند که تماشاگر فهیم تئاترند و مخاطبان و دوستداران آن محسوب می‌شوند. امیدوارم هم ستاد مقابله با کرونا و هم  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اجازه دهند تا این مسیر به صورت درست ادامه پیدا کند و در سال 1400 شاهد تماشاگران بیشتری باشیم.
بی شک تنها بازوی حمایتی ما در این راه رسانه‌ها هستند که برای برپا ماندن مجموعه‌های تئاتر زحمت می‌کشند و به مردم اخبار را  انتقال می‌دهند تا به سالن‌ها برگردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/20/571977/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها