از دانشنامه امام خمینی(ره) رونمایی شد

جهانگیری: روزهای خوبی پیش روی کشورمان می‌بینیم


گروه سیاسی/ دانشنامه 10 جلدی امام خمینی(ره) عصر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از شاگردان امام (ره) و اساتید حوزه و دانشگاه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه جماران رونمایی شد. در این مراسم همچنین از دست‌اندرکاران تدوین این دانشنامه تقدیر به عمل آمد. معاون اول رئیس جمهوری نیز طی سخنانی در مراسم یاد شده با اشاره به اینکه جنگ سه ساله امریکا علیه ملت ایران بشدت زندگی مردم را در فشار قرار داده و مردم در سختی هستند، گفت: روزنه‌هایی دیده می‌شود و من امیدوارم که به نقطه مطلوبی برسیم. در پایان مراسم نیز رونمایی از دانشنامه 10 جلدی امام خمینی به دست یار دیرین امام راحل، آیت‌الله شیخ حسن صانعی انجام شد.
جهانگیری: روزنه‌هایی دیده می‌شود
به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری در این مراسم با اشاره به وضعیت حساس کشور، گفت: امروز کشور در مقطعی حساس قرار گرفته است. ما یک جنگ تحمیلی هشت ساله داشتیم و یک جنگ سه ساله امریکا علیه ملت ایران داریم که بشدت زندگی مردم را در فشار قرار داده و مردم در سختی هستند؛ هدف جنگ هم همین بود. معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه مسائل این سه سال برای مردم گفته نشده، افزود: علتش این بود که دشمن ما خیلی گردن کلفت بود و ما باید با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه می‌داشتیم. باید کاری می‌کردیم که این دشمن غدّار از حرکتی که آغاز کرده بود، پشیمان می‌شد. وی تأکید کرد: به نظر من روزهای سختی تمام شده و روزهای خوب پیش روی کشورمان می‌بینیم.
جهانگیری ادامه داد: روزنه‌هایی دیده می‌شود و من امیدوارم که به نقطه مطلوبی برسیم و این روزهای سخت از پیش پای ملت ایران برداشته شود و بتوانیم زندگی بهتری برای مردم و توسعه کشور رقم بزنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات ارزشمند در راستای تدوین و انتشار دانشنامه امام خمینی(ره) از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: شخصیت امام باید به نحوی تدوین شود که در همه زمان‌ها قابل استفاده باشد. اندیشه و حرکت امام ویژگی‌های متعدد و زیادی داشته که باید هم گفته شود، هم نوشته شود و هم پاسداری شود.
 وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای اداره کشور جمله معروف «میزان رأی ملت است» را شاه بیت کار خود قرار دادند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بحران تاریخی که ملت ایران با آن درگیر بود یعنی جنگ تحمیلی 8 ساله را با تکیه بر عقل جمعی به پایان رساند و پس از پایان جنگ در پاسخ به نامه‌ای که به ایشان نوشته شده بود، تأکید کردند که بازگشت به قانون را لازمه اداره کشور می‌داند و در واقع امام قانون و اداره کشور را لازم و ملزوم یکدیگر می‌دانست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7587/3/571985/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها