اخبـــار


سخنگوی وزارت امورخارجه تأیید کرد
حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به یک کانتینر ایرانی در آب‌های دریای مدیترانه را تأیید کرد. به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده درباره حمله به یک کشتی کانتینربر کشورمان در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه که منجر به آسیب‌دیدگی این کشتی شد، گفت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تأیید می‌کند. خطیب‌زاده ضمن محکوم کردن این اقدام افزود: انجام اقدامات لازم در‌خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستور کار بخش‌های مختلف بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد. علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران پیشتر اعلام کرده بود: در پی اصابت شیء انفجاری به کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» در ۲۰ اسفند در دریای مدیترانه، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.
غیاثیان افزود: این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است از ایران به مقصد اروپا در حرکت بود که پس از اصابت شیء انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش بموقع فرمانده و خدمه کشتی، آتش بلافاصله مهار شد و به هیچ یک از خدمه آسیبی وارد نشده است.

واکنش اقلیم کردستان به اعتراضات اخیر ایران و ترکیه

رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق بر احترام به حاکمیت کشورهای همسایه تأکید کرد. به گزارش ایلنا، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، «صفین دیزایی» در‌خصوص شائبه‌های مربوط به تمبر یادبود به مناسبت دیدار پاپ گفت: چاپ تمبر یادبود دیدار پاپ یک سوءتفاهم بود و امیدواریم با حسن‌نیت و راه‌های تفاهم‌آمیز برطرف شود. ما به حاکمیت کشورهای همسایه ایران، ترکیه و سوریه احترام می‌گذاریم و از آنها نیز چنین انتظاری داریم. وزارت حمل‌و‌نقل اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به استان‌های شمالی عراق، چند تمبر یادبود چاپ کرد که علاوه بر جای ندادن زبان عربی به‌عنوان زبان اول رسمی عراق روی تمبرها، نقشه جعلی هم تحت عنوان کردستان روی آن درج کرد که بخش‌هایی از خاک ایران و ترکیه در آن گنجانده شده بودند. این اقدام با واکنش منفی وزارت امور خارجه کشورمان روبه‌رو شده بود.

مراسم معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.به گزارش سپاه نیوز، در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد در مدت تصدی مسئولیت، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوش السادات به‌عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) منصوب شد.همچنین در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات سردار سرتیپ دوم پاسدار مجید خراسانی در مدت تصدی مسئولیت مدیرعاملی بنیاد تعاون سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید امین‌الله امامی به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/2/572039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها