فرهنگی: انتقادات به سفرهای استانی قالیباف را وارد نمی‌دانیم



سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از سفرهای استانی رئیس مجلس که برخی آنها را انتخاباتی می‌دانند، دفاع کرد. سفرهای محمدباقر قالیباف که با عنوان «نظارت میدانی» انجام می‌شود با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان، فعالان سیاسی و رسانه‌ها روبه‌رو شده است.
برخی سفرهای استانی هیأت‌های مجلس و همچنین رئیس آن را دخالت در امور اجرایی می‌خوانند و برخی هم آنها را انتخاباتی می‌دانند. پیش از این محمدرضا باهنر گفته بود که اقدامات و رفتارهای قالیباف بیش از آنکه شبیه رئیس مجلس باشد شبیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری است.
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اما در نشست خبری دیروز خود و درباره انتقادات از این سفرها گفت: این سفرها با اصرار نمایندگان و مسئولین استانی انجام می‌شود و اثرات بسزایی خصوصاً در زمینه آشنایی نزدیک با مسائلی که در کشور در جریان است دارد. لذا آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت و ما این انتقادات را وارد نمی‌دانیم.
به گزارش ایلنا، فرهنگی همچنین با اشاره به ارجاع ایرادات لایحه بودجه به مجلس از سوی شورای نگهبان افزود: کمیسیون تلفیق امروز (شنبه) ایرادات را بررسی می‌کند و در اولین فرصت قانونی آن را رسیدگی می‌کنیم.
امیدواریم تا پیش از پایان سال بررسی بودجه را تمام و ابلاغ کنیم. وی همچنین در پاسخ به سخنان رئیس‌جمهوری و گلایه از عدم تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: اینکه گفته‌ می‌شود عدم تشکیل وزارت بازرگانی بر گرانی قیمت‌ها افزوده، دقیق نیست.
ما وزارتخانه کار یا مسکن را داریم اما شاهد مشکلات عدیده در این دو حوزه هستیم. بود و نبود نام بازرگانی بر یک وزارتخانه هم نمی‌تواند اثری داشته باشد. ضمن اینکه قبل از ادغام هم همین مشکلات وجود داشت و حتی باعث می‌شد نوعی دوگانگی و تضاد در مدیریت بازار به وجود بیاید.
صدر: مدیریت مجلس ضعف دارد
سید شهاب‌الدین صدر از چهره‌های اصولگرا هم در ادامه انتقادات از عملکرد مجلس یازدهم معتقد است: آن کسانی که فکر می‌کردند لیست و افراد مورد نظرشان را به مجلس فرستاده‌اند، اکنون احساس می‌کنند نقطه نظراتشان با شکل‌گیری این مجلس تأمین نشده است. ‌دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در بخشی از گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: مجلسی که در تراز انقلاب و نظام باشد هنوز خودش را نشان نداده است. حال ممکن است در سال‌های آینده این اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: گاهی اوقات، دولت بودجه را به مجلس می‌آورد هرچند لایحه خوبی هم نباشد اما به هر حال مجلس کارشناسی‌هایی را انجام می‌دهد و متوجه این موضوع است که کشور با بن‌بست روبه‌رو شده است از این رو تدبیری انجام می‌دهد تا کار کشور نخوابد و آن بودجه را هم اصلاح می‌کند. حال ممکن است کسی بگوید ما نباید مصلحت‌سنجی کنیم باید این بودجه را به دیوار بزنیم. حال اگر بودجه را به دیوار بزنیم باید توجه کنیم که کار مملکت و کشور قفل می‌شود.
بنابراین کشور باید با یک سبک و شیوه‌ای اداره و نظارت مجلس هم انجام شود. صدر افزود: الان در مجلس التهاباتی وجود دارد حال اینکه اینها در انتخابات خردادماه سال آینده هیأت رئیسه تا چه حد تأثیر بگذارد هنوز معلوم نیست البته نارضایتی‌هایی بین خودشان در اداره مجلس وجود دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/3/572044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها