دیگه چه خبر




واکنش وزارت خارجه به اظهارات «آشنا»

   خبر اول اینکه، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفته بود: «موضع آقای ظریف در چارچوب برجام و کمیسیون رفع اختلافات طرف‌های برجام است. موضع ظریف نهایتِ آن چیزی است که ایران می‌تواند عرضه کند که بپذیرد بازگشت به تعهدات به‌صورت همزمان باشد و راستی‌آزمایی توسط اتحادیه اروپا انجام شود.» اما سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در این‌باره گفت: نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی است و با وزارت خارجه یا آقای ظریف هماهنگی نشده است. به گزارش ایرنا، وی افزود: موضع ایران درخصوص عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات قطعی‌اش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مسیر بازگشت این کشور به برجام روشن است که بارها توسط وزیر محترم ‌خارجه به دقت و روشنی بیان شده است. پس از رفع تحریم‌ها توسط امریکا، ایران همانگونه که رهبری اعلام فرموده‌اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می‌کند. مرجع راستی‌آزمایی براساس برجام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

افزایش صادرات نفت ایران به چین

  خبر دیگر اینکه، بلومبرگ از افزایش صادرات نفت ایران به چین خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت ایران به  شاندونگ چین در این ماه شدیداً افزایش یافته است‌. کوین رایت، تحلیلگر مؤسسه کپلر گفت: پیش‌بینی می‌شود  واردات نفت خام چین از ایران در ماه مارس به ۸۵۶ هزار بشکه در روز برسد  که بالاترین رقم در دو سال گذشته و ۱۲۹درصد بیشتر از ماه قبل است. ایران در تلاش برای افزایش صادرات نفتی و بالابردن درآمد نفتی خود است‌.

شرکت اماراتی ادعای امریکا علیه ایران را زیر سؤال برد

  شنیدیم که، شرکت FIOGC که در امارات متحده عربی مستقر است، اعلام کرد محموله نفتی که امریکا مدعی است ایرانی بوده و تحریم‌ها را نقض کرده است، از عراق خریداری شده بود و در اوج پاندمی، در دریا نگهداری می‌شد. به گزارش جماران، طبق اسنادی که در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا تنظیم شده است، شرکت نفت و گاز بین‌المللی فجیره (FIOGC) که متعلق به شیخ حمد بن محمد الشرقی، حاکم امیرنشین فجیره است، مدعی است یک فروشنده واسطه این محموله بوده و این نفت عراقی است. امریکا مدعی است ایران نفت را به خارج صادر می‌کرد و ایران در واکنش به توقیف این محموله، اقدام امریکا را دزدی خوانده است.

بازداشت شهردار منطقه یک ارومیه

  دست آخر اینکه،  شهردار منطقه یک ارومیه دیروز توسط سربازان گمنام «امام زمان» دستگیر شد. به گزارش ایلنا، در ادامه دستگیری‌ها در شهرداری ارومیه دیروز شهردار منطقه یک ارومیه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد. چند روز گذشته معاون عمرانی شهردار ارومیه نیز دستگیر شده بود. پیش از این، شهرداران مناطق دو و چهار شهرداری مرکزی ارومیه نیز دستگیر شده بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/3/572046/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها