اخبار




مرد گمشده با هوشیاری سرباز اداره آگاهی به خانه  برگشت

گروه حوادث/ سرباز باهوش که هنگام ثبت مشخصات یک پیرمرد گمشده تصویر وی را به خاطر سپرده بود، با دیدن اتفاقی وی در خیابان، او را شناخت و به خانواده‌اش برگرداند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت زن میانسالی در رابطه با ناپدید شدن برادرش آغاز شد. زن میانسال زمانی که در مقابل افسر پرونده در اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت، گفت: ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح  برادر ۷۱ ساله‌ام برای پیاده‌روی از خانه خارج شد اما هرچه منتظر ماندم، برنگشت. او مبتلا به بیماری روانی است و تمرکز کافی برای بیان آدرس خانه ندارد و شماره تلفن خانه را نیز نمی‌داند. برای یافتن او به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم سر زدم اما ردی از او پیدا نکردم‌.
با شکایت زن میانسال  به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی پایتخت پرونده‌ای در شعبه چهارم پلیس آگاهی تشکیل شد.
در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد ناپدید شده ادامه داشت، سرباز اداره آگاهی به نام «اشکان یوسفی» مشخصات مرد ناپدید شده را در سیستم پلیس ثبت کرد و هنگام ثبت اطلاعات، تصویر وی را نیز در سیستم منتشر کرد.
بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز بعد در حالی که  حدود ۲۲ ساعت از ناپدید شدن پیرمرد گذشته بود، همان سربازی که اطلاعات او را ثبت کرده بود ناگهان چشمش به پیرمردی افتاد که در حال عبور از مقابل اداره آگاهی شاپور است.
سرباز یوسفی به محض مشاهده این پیرمرد با توجه به اینکه  تصویر مرد گمشده در ذهنش ثبت شده بود، بلافاصله وی را شناخت و فهمید او همان پیرمرد گمشده است. بنابراین با عجله  به سمت پیرمرد رفته و او را به داخل اداره آگاهی برد، گرچه پیرمرد بیمار که تمام این مدت در خیابان‌ها سرگردان بود و گرسنگی و سرما رمقی برایش باقی نگذاشته بود، از ورود به اداره آگاهی خودداری می‌کرد با این حال سرباز  با زحمت او را راضی کرد وارد اداره شود و بلافاصله با خانواده پیرمرد تماس گرفته و موضوع پیدا شدن او را خبر داد.
سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تقدیر از این سرباز گفت: با تیزهوشی و ذکاوت سرباز وظیفه پلیس آگاهی، پیرمردی که ممکن بود سرنوشت خوبی در انتظارش نباشد با کمک این سرباز به خانواده‌اش برگشت.

مرگ دومین کارگر زن در آتش‌سوزی کارخانه زنجان

گروه حوادث/ دومین کارگر زن  شرکت «داواخگر» زنجان که در آتش‌سوزی مصدوم شده بود، جان باخت.
اصغر نجاری، دبیر خانه کارگر استان زنجان در تشریح این خبر به ایسنا گفت: پس از آتش‌سوزی این کارخانه که سه‌شنبه هفته گذشته رخ داد این دو کارگر زن مصدوم به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل و پس از آن به بیمارستان مطهری در بخش سوختگی منتقل و بستری شدند.  اما روز پنجشنبه  یکی از این خانم‌ها و روز جمعه نیز نفر دوم در بیمارستان مطهری تهران فوت کردند.
وی با بیان اینکه این خانم‌ها حدوداً ۳۵ ساله بودند و یکی از آن دو قرار بود طی روزهای آتی ازدواج کند و دیگری دانشجو بود، افزود: حادثه در شهرک صنعتی اشراق رخ داده و  تجهیزات آتش‌نشانی شهرک صنعتی مناسب نیست و تا زمانی که تجهیزات مناسب نباشد، آتش‌نشانان حتی اگر آموزش هم دیده باشند نمی‌توانند کاری بکنند و نبود آمبولانس در شهرک صنعتی نیز بر تشدید مشکلات هنگام حوادث دامن می‌زند.
نجاری خاطرنشان کرد: اینکه در صنعت خطراتی وجود دارد، امری کاملاً محرز است ولی باید تمهیداتی اندیشیده شود که این خطرات به حداقل ممکن برسد تا کارگران که در حال حاضر در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، به ازای حقوق پایه، جان خود را از دست ندهند و یا آسیب نبینند.

3 کشتـــه در تصادف زنجیره ای آزاد راه قزوین

گروه حوادث/ تصادف زنجیره ای 27 خودرو به دنبال بارش برف و کولاک در آزاد راه قزوین - زنجان 3 کشته و 54 زخمی برجاگذاشت.
سهیل سلطانی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در این باره گفت: پس از اعلام گزارش این تصادف زنجیره ای از ساعت 5 عصر روز جمعه بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و رسیدگی به مصدومان تا پاسی از شب ادامه داشت. وی در ادامه افزود: 54 مصدوم حادثه باتوجه به آسیب‌های وارده و برای تکمیل روند درمان توسط آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان تامین اجتماعی، شفای تاکستان، بیمارستان الغدیر ابهر و بوعلی خرمدره منتقل شدند. جعفری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان نیز گفت: در ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر  جمعه به دلیل کولاک شدید در این محور بیش از ۲۷ خودرو سبک و سنگین با هم برخورد کردند. این تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ابهر به تاکستان ۳ فوتی داشت .

 سفر بی بازگشت خانواده 5 نفره

گروه حوادث/ واژگونی یک دستگاه پیکان و سقوط به دره در محور ایلام به «حمیل» جان یک خانواده پنج نفره را گرفت.
سرهنگ «رضا همتی‌زاده» رئیس پلیس راه استان ایلام  با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک تصادف در محور ایلام - حمیل بلافاصله کارشناسان پلیس  به محل اعزام شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه خودروی پیکان با ۵ سرنشین به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده از جاده، منحرف و واژگون شده است؛بر اثر این واژگونی و خروج از جاده، این خودرو به همراه سرنشینان به داخل دره سقوط کرده  و همه پنج  سرنشین آن کشته شدند.
رئیس پلیس راه استان ایلام از رانندگان خواست به علت بارش‌ روزهای اخیر در جاده‌های استان از هرگونه عجله در رانندگی خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/11/572087/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها