سرقت های میلیونی پیک موتوری رستوران


گروه حوادث/ مرد کلاهبردار که در پوشش پیک موتوری رستوران با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان، اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
 به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کردند در حالیکه کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حسابشان برداشت شده است. پس از این شکایت کارشناسان پلیس اقدامات ویژه‌ای را آغاز کردند و با مطالعه اظهارات شاکی‌های پرونده متوجه شدند همه مالباختگان از یک رستوران در یکی از مناطق تهران غذا سفارش داده و با کارت خود مبلغ غذا را به پیک موتوری پرداخت کرده بودند.
 سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: با بررسی‌های بیشتر و درنظر گرفتن همه جوانب پرونده، برای پلیس محرز شد مجرم با نصب یک دستگاه اسکیمر در دستگاه‌های کارتخوان با پوشش پیک موتوری رستوران اقدام به سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان می‌کند و در ازای خرید فست فود مبالغ بسیار زیادی را به‌صورت غیرمجاز از حساب مشتریان آن رستوران برداشت کرده است.
بنابراین متهم شناسایی و دستگیر شد اما پس از انتقال به پلیس فتا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد تا اینکه پس از روبه رو شدن با شاکی‌های پرونده و ادله موجود ضمن پذیرش جرم ارتکابی به کلاهبرداری از حدود 21 نفر با این روش به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه کلاهبرداری با این روش ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی است توصیه کرد: انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خود افراد و با رعایت جوانب امنیتی انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/12/572090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها