ایران در ایران




جبران خسارت حادثه سرخون بر عهده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است

یاسوج -  مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه خسارت وارده به منطقه سرخون ناشی از حوادث طبیعی نبوده است، جبران خسارت باید از طریق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران جبران شود.
به گزارش ایسنا، خسرو کیانی  با اشاره به اینکه خسارت ناشی از شکستگی خط انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل برآورد شده است، اظهار کرد: میزان خسارت به منطقه حدود ۱۷۶ میلیارد تومان و میزان خسارت وارده به محیط ‌زیست، نیم میلیون دلار برآورد شد.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران نیز روند جبران این حادثه را به‌عنوان یک حادثه گسترده پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: شرکت خطوط  لوله و مخابرات نفت ایران باید پاسخگوی حادثه شکستگی خط انتقال نفت مارون باشد و طبق ضوابط نمی‌تواند از عمل به وظایف خود در رابطه با این حادثه شانه خالی کند.
لوله خط انتقال نفت مارون در آذرماه سال‌جاری  در منطقه سرخون بخش میانکوه اردل برای چندمین بار دچار شکستگی و آتش‌سوزی شد، در این حادثه خسارات فراوانی به محیط‌ زیست، اراضی کشاورزی، منابع تأمین آب، دامپروری، شیلات و ... وارد شد و مردم این منطقه را دچار مشکلات فراوان کرد.

زباله‌های قم تفکیک نمی‌شود

قم- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ضرورت تفکیک از مبدأ زباله‌های خانگی را مورد توجه قرار داد و گفت: با ادامه روند کنونی در دفن زباله، شهر قم در آینده به یک کلانشهر دفن پسماند تبدیل خواهد شد.
سید مجتبی سبحانی ثابت  در جمع خبرنگاران، افزود: روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم تولید می‌شود که ۳۲۰ تن از آن با تفکیک به کودهای شیمیایی برای استفاده در صنعت و کشاورزی تبدیل شده و بقیه آن در دل خاک دفن می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهر قم ۷۲۰ نقطه جمع‌آوری ضایعات شناسایی شده است، ادامه داد: از مهرماه سال ۹۶ جمع‌آوری زباله‌ها به صورت تفکیک از مبدأ به صورت یک روز در میان در برخی از مناطق شهر قم در حال انجام است اما همچنان برای فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدامات بیشتری باید صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در ادامه تأکید کرد: یکپارچه‌سازی تبلیغات شهری برای زیباسازی شهر قم از ابتدای سال جاری دنبال شده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7588/13/572095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها