استقلال و مجیدی با سه پیروزی پیاپی سال 99 را به پایان رساندند

سال فرهاد تحویل شد


گروه ورزشی/ هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۶ دیروز با انجام 3بازی آغاز شد که در یکی از آنها ماشین سازی و استقلال در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز به مصاف هم رفتند. حضور فراز کمالوند مدیرفنی استقلال در این ورزشگاه که 3 سال در آن به عنوان سرمربی گسترش فولاد، فعالیت می کرد جالب توجه بود. ضمن اینکه محمدسعید اخباری بعد از یک ماه دوری از نیمکت ماشین سازی، بار دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت سبزپوشان حضور پیدا کرد.
فرهاد مجیدی که در این بازی، چند بازیکن خود از جمله محمد دانشگر و شیخ دیاباته را در اختیار نداشت، تغییراتی را ایجاد کرد و محمد حسین مرادمند و امیر ارسلان مطهری را در ترکیب اصلی قرار داد. دقیقه ۱۷ سعید حسین پور، بازیکن سابق پرسپولیس که به صورت قرضی به ماشین‌سازی آمده در سمت چپ محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و بعد از دریبل مهدی قایدی، ضربه‌اش را از زاویه بسته زد که توپ توسط محمد رشید مظاهری
دروازه بان استقلال دفع شد و در بازگشت هم ضربه بازیکن ماشین سازی در چارچوب نبود. اما دقیقه ۱۹، روی ارسال قایدی از روی کرنر سمت راست، وحید نعمتی مدافع ماشین‌سازی با ضربه سر به اشتباه دروازه ماشین سازی را باز کرد و استقلال را پیش انداخت. دقیقه ۲۹، ارسال در عمق بابک مرادی قبل از اینکه تبدیل به موقعیت خطرناکی برای قایدی شود، با خروج بموقع محمد امین رضایی دروازه‌بان ماشین سازی از دست رفت. دقیقه ۳۸، حبیب گردانی پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت که شوت پرقدرت او با دخالت مظاهری به کرنر رفت. در این میان و دقیقه ۴۲ ضد حمله تند و تیز استقلال با ارسال در عمق مرادی به قایدی همراه بود و او هم با پاس در عرض، مطهری را در موقعیت دروازه خالی قرار دارد و این بازیکن هم توپ را وارد دروازه کرد تا استقلال به گل دوم برسد. دقیقه ۴۴، حسین‌پور در نزدیکی محوطه جریمه استقلال سرنگون شد و در ادامه وحید نعمتی شوت نه چندان محکمی را به سمت دروازه زد و مظاهری به صورت نامطمئن توپ را در اختیار گرفت. در این صحنه بازیکنان و مربیان ماشین‌سازی اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی اشکان خورشیدی داور بازی چنین نظری نداشت و نیمه اول با برتری آبی پوشان خاتمه یافت. با شروع نیمه دوم و دقایقی که از بازی گذشت، مجیدی دست به 2 تعویض همزمان زد و دقیقه 55 مهدی مهدی پور را به جای آرش رضاوند و سید احمد موسوی را به جای مرادی به میدان فرستاد. با این حال، بازی در نیمه دوم بیشتر در میانه میدان در جریان بود و خطر خاصی به روی دروازه ها ایجاد نشد. دقیقه 76 متین کریم زاده به جای قایدی به زمین آمد. دقیقه 78 مطهری با سماجت خود را وارد محوطه جریمه ماشین کرد و با یک شوت سنگین از زاویه بسته دروازه را هدف گرفت که رضایی این ضربه را بخوبی مهار کرد. دقیقه 85 هم داریوش شجاعیان به جای مسعود ریگی و سینا خادم پور به جای فرشید اسماعیلی وارد زمین شدند ولی تغییری در نتیجه حاصل نشد تا این بازی با همان نتیجه 2-0 به پایان رسید و استقلال با 33 امتیازی شدن، هم به سومین برد با مجیدی رسید و هم جایگاهش را در رده سوم بهبود بخشید.
 پیروزی پیکان و نساجی
 در سایر دیدارهای دیروز، پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس 1-0 و با گل محمدامین درویشی (49) ذوب آهن را از پیش رو برداشت و نساجی هم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر 1-0 و با گل محمود قائد رحمتی (86) برابر سایپا به برتری رسید تا پیروزی خود در جام حذفی مقابل این تیم را تکرار کرده باشد.

بــــرش
قاسمی‌نژاد به استقلال پیوست

امین قاسمی‌نژاد پس از مذاکره طولانی با مدیران باشگاه استقلال و تأخیری که به خاطر دریافت رضایت‌نامه‌اش از پدیده به وجود آمد، در نهایت قراردادش با آبی پوشان پایتخت را به امضا رساند. این بازیکن ۳۴ ساله پس از دو فصل و نیم حضور در پدیده، ظهر دیروز در باشگاه استقلال حضور یافت و قراردادش با آبی‌پوشان را رسمی کرد تا به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7592/14/572995/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها