گفت‌وگوی «ایران» با سرمربیان دو تیم فوتبال بانوان و والیبال مردان که سیرجان را قهرمان کردند

چهارشنبه سوری با طعم 2 قهرمانی؛ سیرجان خندید


محمد محمدی سدهی/چهارشنبه سوری 99 در سیرجان رنگ و بوی متفاوتی داشت. شهری در جنوب ایران و در جنوب غربی استان کرمان که عصر سه‌شنبه دو قهرمانی در دو رشته متفاوت را جشن گرفت. سه‌شنبه مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان و لیگ برتر والیبال مردان ایستگاه پایانی خود را پشت سر گذاشت و در هر دو رشته تیم‌های سیرجانی جام را بالای سر بردند؛ تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان و تیم والیبال فولاد سیرجان. افتخاراتی که حسابی مردم این شهر را به وجد آورد. در کنار اینها می‌توان به عملکرد خوب تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر فوتبال با هدایت امیر قلعه‌نویی هم توجه داشت، مجموعه اتفاقاتی که نویدبخش روزهای بهتری برای ورزش سیرجان است. به همین بهانه خبرنگار «ایران» با سرمربیان تیم‌های فوتبال بانوان و والیبال مردان این شهر گفت وگویی انجام داد. مریم جهان نجاتی و محمدرضا تندروان در خصوص قهرمانی دو تیم سیرجانی به سؤالات پاسخ دادند.
 جهان نجاتی: نگاه مدیران سیرجان به ورزش قهرمانی مثبت است
مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری سیـــرجان درخصوص قهرمانی این تیم گفت: «سال 99 سال پویایی برای لیگ فوتبال بانوان بود؛ لیگی پر از اتفاقات خوب و گل‌های زیبا. خوشبختانه فوتبال بانوان از دوقطبی بودن (شهرداری بم و آینده‌سازان میهن) خارج شد و امسال تیمی به نام شهرداری سیرجان قهرمان شد. این اتفاق بسیار خوبی بود. خانم گل این دوره از مسابقات، افسانه چترنور با 22 گل از تیم ما بود. ما با 10 امتیاز اختلاف در این دوره قهرمان شدیم و این اختلاف امتیازی نشان دهنده اقتدار تیم شهرداری سیرجان است.»
او ادامه داد: «آخرین قهرمانی تیم ما در سال 94 بود و گرچه در این چند سال تیم ما روی سکو می‌رفت اما در ویترین افتخارات شهرداری سیرجان جام قهرمانی کم بود که خوشبختانه این جام هم به افتخارآفرینی‌های چند سال اخیر اضافه شد. علاوه بر ما تیم والیبال مردان فولاد سیرجان هم قهرمان لیگ شد و این موضوع باعث شد سه‌شنبه تمام سیرجان بخندد. شرایط سیرجان و البته کل کشور به دلیل ویروس کرونا خوب نیست اما دو قهرمانی در یک روز عامل مهمی برای شادی مردم در سیرجان شد. از سویی همزمانی این قهرمانی‌ها با چهارشنبه سوری باعث شد جمعیت زیادی به خیابان‌ها بیایند و به جشن و پایکوبی بپردازند.»سرمربی تیم بانوان شهرداری سیرجان در خصوص دلایل قهرمانی‌های تیم‌های این شهر این گونه صحبت کرد: «حضور مدیران ورزشی و فرهنگ‌سازی در سیرجان عاملی برای این قهرمانی‌هاست. خوشبختانه چند سالی است که نگاه مدیران شهر به ورزش قهرمانی کاملاً مثبت است و این دستاوردهای امروز حاصل تلاش 5پنج سال گذشته مدیران سیرجان است. تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با آقای امیر قلعه‌نویی نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال آقایان کسب کرده و این موضوع هم عامل انگیزشی برای دختران فوتبالیست سیرجان شد. آقای قلعه‌نویی یک بار به تمرین تیم ما آمد و بچه‌های ما خیلی انگیزه گرفتند. او علاوه بر این در مصاحبه‌های خود بارها به بازیکنان تیم ما انگیزه داد.»
تندروان: سیرجان به واسطه ورزش در ایران شناخته شد
محمدرضا تندروان، سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان درخصوص قهرمانی این تیم گفت: «امسال سال عجیبی بود و لیگ با یک فرمت جدید برگزار و قدرت فنی تیم‌ها بعد از پایان لیگ مشخص شد. در لیگ امسال فشار تماشاچی را نداشتیم و همه تیم‌ها شرایط یکسانی داشتند. محرومیت از حضور تماشاچیان به دلیل کرونا اتفاق بدی بود و این موضوع باعث شد تا کیفیت لیگ پایین بیاید اما در نهایت عیار تیم‌ها در این یکسان سازی شرایط میزبانی مشخص شد. لیگ امسال نشان داد که چرا تا این حد والیبال ایران متفاوت شده است. والیبال در حال حاضر دومین ورزش کشور است.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در دیدار سوم و پایانی مقابل شهرداری ارومیه، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر هم حضور داشت و از این موضوع خوشحال شدیم. در این سال‌ها سیرجان سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش داشته و علاوه بر این مدیران ورزشی سیرجان هم نگاه مثبتی به ورزش دارند. مدیران این شهر همانند کشورهای عربی در تمامی ورزش‌ها سرمایه‌گذاری کردند و سیرجان به واسطه ورزش در ایران شناخته شد. مردم ایران قطعاً بیشتر از گذشته درخصوص شهر سیرجان تحقیق خواهند کرد.»
سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان بیان داشت: «قهرمانی تیم والیبال سیرجان مصادف شد با قهرمانی تیم فوتبال بانوان این شهر که این موضوع باعث شد مردم شهر خوشحال شوند و بهانه دوچندانی برای شادی در چهارشنبه سوری داشته باشند. من تصاویر این شادی‌ها را دیدم و از این موضوع
 بسیار خوشحالم که عاملی برای خوشحالی مــردم سیرجان بـــودیم. خوشحالم که در این شرایط سخت کرونایی توانستیم برای لحظاتی مردم سیرجــــــــــــــان را بخندانیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7592/14/572996/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها