برنامه‌های نوروزی تلویزیون معرفی شدند


پس از چند هفته گمانه‌زنی رسانه‌ای، در روزهای آغازین هفته بالاخره تکلیف برنامه‌های نوروزی تلویزیون مشخص شد. ساخت فصل هفتم «پایتخت» قطعی شده و علت آماده نشدن آن برای نوروز 1400 پرهیز از شتابزدگی در نگارش فیلمنامه اعلام شد. در گزارش پیش‌رو مروری داریم بر برنامه‌هایی که قرار است در نوروز روی آنتن تلویزیون برود.
سال تحول: ویژه برنامه سال تحویل یکی از ماراتن‌های نوروزی تلویزیون است و هر ساله رقابت جدی بین شبکه‌های تلویزیونی شکل می‌گیرد. در سال جدید، شبکه یک برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیاء، شبکه دو «صبح فروردین»، شبکه سه ویژه برنامه «عصرجدید» با اجرای احسان علیخانی و شبکه پنج «نوروزترین نوروز» را برای سال تحویل روی آنتن می‌برند. در حالی که پیش از این روابط عمومی این برنامه و شبکه پنج از اجرای امیرحسین صدیق و همسرش باران خوش‌اندام خبر داده بود اولین قسمت این برنامه سه‌شنبه شب (26 اسفندماه) با اجرای وحید رونقی و محیا اسناوندی روی آنتن رفت. درباره میهمانان برنامه‌های سال تحویل هنوز اطلاعات کاملی منتشر نشده است.
سریال‌های نوروز: سریال نوروزی شبکه یک سیما توسط یکی از محبوب‌ترین تیم‌های نوروزی ساخته شده است. فصل سوم «نون خ» با همان بازیگران دو فصل گذشته (سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی و هدیه بازوند) روی آنتن این شبکه می‌رود. همچنین نام آشناترین گروه نوروزی؛ یعنی گروه «پایتخت» با دو قسمت پایانی فصل ششم در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اسفند به شبکه یک باز می‌گردند. مهران احمدی بازیگر نقش «بهبود فریبا» و سارا و نیکا دختران نقی معمولی غایبان دو قسمت پایانی این فصل هستند. بازپخش خلاصه ۷ قسمتی پایتخت ۶ از ۲۱ اسفند همزمان با عید مبعث ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شده است. سریال نوروزی شبکه دو سیما «همبازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی است. در این سریال که فضایی عاشقانه و ملودرام دارد دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مؤمن، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی و امیر کاظمی ایفای نقش کرده‌اند. علی فروغی مدیر شبکه سه سیما مشی سیاسی را به جای سرگرمی‌سازی انتخاب کرده و قرار است «لوتی» روی آنتن این شبکه برود. در اطلاعات رسمی خبری از کم و کیف این سریال منتشر نشده جز اینکه «لوتی» تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر می‌کشد اما طبق شنیده‌ها این سریال به نوعی ادامه سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار است. سریال «نوروز رنگی» به کارگردانی علی مسعودی معروف به علی مشهدی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان سریال نوروزی شبکه تهران است. این سریال داستان روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ را روایت می‌کند و رابعه اسکویی، جواد خواجوی، یوسف تیموری و علی مسعودی از جمله بازیگران این سریال هستند.
برنامه‌های تولیدی، مسابقه و فیلم‌های سینمایی: طبق روال هر ساله فصل جدید «شکرستان» در 15 قسمت روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. راوی این فصل همت مومیوند است که بعد از مرحوم مرتضی احمدی و شهاب حسینی، سومین راوی این مجموعه به شمار می‌رود. سری هفتم «خندوانه» با اجرای رامبد جوان، مجموعه طنز «دست انداز» به کارگردانی شهاب عباسی در شبکه نسیم، برنامه «تخته سیاه» از شبکه امید، «کلبه عموپورنگ» از شبکه دو سیما، «قند پهلو» از شبکه آموزش و... دیگر برنامه‌های ترکیبی و تولیدی سیما برای ایام نوروز است. همچون بقیه ایام سال دست پر شبکه‌های تلویزیونی در بخش مسابقه است و «ایران»، «دست‌پخت»، «محاکات»، «ستاره ساز»، «سیم آخر»، «زوجی نو»، «پنج ستاره»، «راهی شو»، «مافیا»، «کودک شو» و «مشاعره» در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد. محمد احسانی مدیر شبکه‌های نسیم، تماشا و نمایش از تدارک 15 فیلم جدید و پخش ویژه فیلم‌های نوستالژیک سینمای ایران در 6 باکس متنوع در ایام نوروز خبر داده است و آن طور که حمید شاه آبادی معاون سیما وعده داده در بخش فیلم‌های سینمایی ۱۰۴ فیلم در ایام نوروز پخش خواهد شد که در این میان ۲۳ اثر به سینمای ایران اختصاص دارد و ۸۵ فیلم در حوزه کودک و نوجوان است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7592/15/573030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها