رئیس دفتر رئیس جمهوری خبرداد

کانال‌های اروپایی مجرای انتقال پیام‌های ایران و امریکا



رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه با دولت جدید امریکات مذاکره نکردیم و بنای مذاکره هم نداریم، درعین حال تأکید کرد که پیغام‌های دوطرف درباره برجام و تحریم‌ها از طریق کانال‌های اروپایی منتقل می‌شود، زیرا نمی‌شود همه مسائل را از طریق تبلیغات و رسانه‌ها انجام داد.
به‌گزارش ایرنا، محمود واعظی روز گذشته در حاشیه آخرین نشست هیأت دولت، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در فضای غیررسمی با امریکا مذاکره‌ای کرده‌اید؟ گفت: در این ایام و از زمانی که بایدن برسرکار آمده است، با امریکا مذاکره دوجانبه نکردیم و بنای مذاکره هم نداریم. حرف‌هایی که زده می‌شود درست نیست، البته کانال‌هایی از اروپا بوده که پیغام‌هایی را می‌آوردند بویژه کانال سوئیس که علنی است. او در عین حال اضافه کرد: در ارتباط با برجام و برداشتن تحریم‌ها نیز نمی‌شود همه مسائل را از طریق تبلیغات و رسانه‌ها انجام داد، برای همین برخی مطالب از طریق همین کانال‌ها برای ما ارسال می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درعین حال هرگونه ارتباط میان برداشتن تحریم‌ها و انتخابات را رد کرد و افزود: تحریم، ظلم امریکا در حق ملت ایران است، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای برداشتن تحریم‌ها انجام دهیم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند یک ساعت هم زودتر تحریم‌ها را برداریم این کار را می‌کنیم.
او با تأکید بر اینکه تحریم‌ها باید با عزت و حکمت برداشته شود، اضافه کرد: برداشتن تحریم‌ها ارتباطی به انتخابات ندارد، چرا که دولت آینده از نظر خدمت‌رسانی ادامه دولتی است که الان برسرکار است و اعضای این دولت از رئیس‌جمهوری تا وزیران، افتخارشان این است که اگر مسئولیتی هم نداشتند در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند، پس ما مانند برخی کشورهای دنیا نیستیم که یک دولت علیه دولت دیگری باشیم. افتخار ما این است که دولت را بدون تحریم و با یک واکسیناسیون وسیع که کرونا را در کشور کنترل کند، به دولت آینده تحویل بدهیم.
واعظی درباره اینکه تا چه میزان از وعده‌های رئیس جمهوری محقق شده است نیز با بیان اینکه اگر می‌خواهید وعده‌های رئیس‌جمهوری را ارزیابی کنید، باید ببینید این وعده‌ها در چه زمانی داده شده است، اظهارکرد: وعده‌هایی که دولت به مردم داد، قبل از جنگ اقتصادی بود و ما حاضریم روی همه آنها بایستیم. در این دوره تورم تک رقمی و رشد اقتصادی کشور مثبت شد. پروژه‌های بزرگ در کشور راه افتاد و قیمت ارز پایین آمد. اینها چیزهایی است که زمانی که ما جنگ اقتصادی نداشتیم، به همه آنها رسیدیم.
واکسیناسیون و رفع تحریم اولویت‌های سال آینده دولت
علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران، عقب راندن تحریم‌ها، واکسیناسیون عمومی، تکمیل زیر ساخت‌های کشور و حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت‌های دولت برای سال آینده اعلام کرد.
او گفت: واکسن‌های پاستور، برکت و رازی در مراحل نهایی خود هستند و چه بسا واکسن پاستور هم زودتر برسد. بنابراین واکسیناسیون عمومی از اوایل سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های اصلی دولت خواهد بود.
سخنگوی دولت اضافه کرد: در سال ۹۹ فقط ۱۰ درصد درآمد ارزی داشتیم که به طور متوسط در ۱۵ سال گذشته تأمین شده است که با این رقم برنامه‌های رشد و توسعه کشور عقب می‌ماند؛ بنابراین باعقب راندن تحریم‌ها دنبال تکمیل طرح‌های کشور هستیم.
ربیعی، تکمیل زیرساخت‌ها به‌عنوان اولویت دیگر دولت را برای تأمین اشتغال در آینده مؤثر دانست و افزود: سال آینده وضعیت اشتغال بهتری نسبت به امسال خواهیم داشت، ضمن اینکه آثار منفی تحریم‌ها هم در حال از بین رفتن بوده و شوک اولیه تحریم هم پاک شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7592/2/573050/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها