اخبـــــــار




پخش گاندو تا بعد از انتخابات متوقف شد
آشنا: بگویید چه کسی و از کجا به صداو سیما فشار آورده است

گروه سیاسی/ پایان پخش گاندو2 هم به اندازه محتوای آن حاشیه‌ساز بود؛ بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، در آخرین شب تعطیلات نوروزی و در اواسط نمایش «گاندو ۲»، پخش این سریال ناگهان متوقف شد و ادامه آن پس از حدود ۱۵ دقیقه روی آنتن رفت. در پی این اتفاق خبرگزاری فارس مدعی شد که مشاور رئیس شبکه سه از فشارهای گسترده به صداوسیما بابت پخش «گاندو» خبر داده است و مدیر گروه سریال شبکه نیز خبر داده که پخش «سریال گاندو ۲» از این پس متوقف شده و نمایش قسمت‌های بعدی آن به بعد از انتخابات موکول می‌شود. در پی این اتفاقات و انگشت اتهام به سوی دولت بابت فشار به صداوسیما برای توقف پخش این سریال حاشیه ساز، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری به ادعای فارس و رسانه ملی واکنش نشان داد و توئیت کرد: «صریح باشید و بازی نکنید؛ بگویید چه کسی؛ از کجا و چه زمانی؛ درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صداوسیما فشار آورده است. آیا صداوسیما اساساً نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته است؟»  معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری نیز دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر تأکید کرد: «نه رئیس‌جمهوری و نه هیچ یک از اعضای دولت، نه در جلسه چهارشنبه کابینه و نه درهیچ جلسه‌ یا تماسی، نه قبل از پخش و نه در زمان پخش گاندو، نه با رئیس نه با سایر مسئولان صدا وسیما و نه حتی با متنفذین نظام، گفت‌و‌گویی درباره‌ پخش یا عدم پخش این سریال نداشته‌اند، چه رسد به مباحثه و مجادله!» او افزود: «آقایان لطف کنند به جای شایعه‌سازی و انحراف افکار عمومی به یک سؤال مهم پاسخ دهند: پخش گاندو ناتمام ماند یا سریال نیمه‌کاره در کنداکتور قرار گرفت؟ اگر سریال نیمه‌کاره بود چه انگیزه‌ای سبب شد که گاندو اینچنین با سراسیمگی و عجله برآنتن برود؟»
این در حالی بود که در جریان پخش قسمت پنجم این سریال هم اتفاقی مشابه رخ داده بود. جایی که اعلام شد این قسمت به بحث حضور جاسوسان در تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواهد پرداخت. ساعاتی قبل از شروع این قسمت، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مخالف دولت اعلام کردند این بخش از سریال به‌دلیل فشار دولت به صداوسیما با تأخیر پخش خواهد شد و قرار است بخش‌هایی از آن سانسور شود. خبری که بسرعت در رسانه‌ها و فضای مجازی چرخید اما کمی بعد مشخص شد هیچ فشاری از سوی دولت در کار نبوده و تیم سازنده اعلام کردند «این حذفیات جمع‌بندی عوامل سریال بوده.» تقریباً شبیه همین اتفاق در جریان توقف پخش این سریال هم رخ داد. مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال «گاندو» پس از توئیت حسام‌الدین آشنا، با انتشار خبری رسمی از طریق روابط عمومی این مجموعه گفت: «ما برای رسیدن به پخش نوروز به خاطر درخواست‌های زیاد مردم و پاسخ دادن به نیاز مخاطب در شرایط سخت کرونایی و با تلاش یک گروه دویست نفری سعی کردیم سریال را برای پخش در نوروز آماده کنیم که امشب پخش در قسمت سیزدهم سریال موقتاً به اتمام خواهد رسید. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، ادامه سریال «گاندو»، بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای روی آنتن برود.» او همچنین در توئیتر خود با انتشار این مطلب نوشت: «گاندو ادامه دارد.» همچنین کوروش کمره‌ای مشاور مدیر شبکه سه سیما طی توئیتی اعلام کرده است که «ادامه گاندو بعد از انتخابات» خواهد بود و با این جمله که «سخن بسیار است» به همین توضیح کوتاه اکتفا کرده است.

معاون دفتر روحانی: وطن را زمین سوخته نکنید

معاون دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از اقدام برخی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در اعتبار زدایی از مرجعیت‌های مختلف در کشور اظهار کرد: میراث اعتبار زدایی، زمین سوخته است؛ وطن را زمین سوخته نکنید. به گزارش ایسنا، علیرضا معزی در یادداشتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏«جنون ‎اعتبارزدایی از همه چیز و همه کس، کار را به آنجا رساند که مرجعیت‌ها یک به یک فرو ریخت و فرصت آگاهی‌بخشی در بزنگاه‌ها، لحظه به لحظه از دست رفت. آنقدر بر ترور شخصیت‌ها، بر نفرت‌پراکنی و ‎دروغ اصرار کردند که حتی صدای فن‌سالاران هم در هیاهوی نابلدان وهوچی‌گران، شنیده نمی‌شود. ‏حاصل این اعتبارزدایی بی‌وقفه و نفرت‌پراکنی تمام‌وقت آن شده که وقتی تریبون‌ها و جریان‌ها، همگرا و فارغ از رقابت‌ها درباره سندی غیرالزام‌آور توضیح می‌دهند، شنیده نمی‌شوند و تردید جای اقناع را در ‎افکار عمومی می‌گیرد. کاش می‌فهمیدند اعتبارزدایی، بر شاخه نشستن و از بن بریدن است. ‏وقتی هر صبح علیه دیپلماسی، تیتر درشت می‌زنند و شب‌ها علیه دیپلمات‌ها، دروغ را با نام مستعار ‎گاندو بر آنتن می‌برند، شگفت‌آور نیست که صدای دستگاه سیاست خارجی در هیاهوی ادعاهای شاخداری چون دفن زباله‌های هسته‌ای چین در کویر ایران! گم شود. ‏میراث اعتبار زدایی، زمین سوخته است؛ وطن را زمین سوخته نکنید.» معاون دفتر رئیس جمهوری همچنین روز گذشته  در انتقاد از اظهارات اخیر مصطفی میرسلیم نماینده تهران نوشت: «‏تا پیش از این برای ناکام گذاشتن دولت، ‎تحریم را سانسور و ‎ترامپ را تبرئه می‌کردند و از تنگنای معیشت شهروندان، برای خود منفعت سیاسی می‌ساختند اما امروز بی‌پرواتر از همیشه، حتی ‎استقلال کشور را زیر سؤال می‌برند تا مبادا پایان داستان آنی نشود که آرزو داشتند.» این توئیت معزی در واکنش به اظهارات میرسلیم درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین بود که در گفت‌وگویی مدعی شد: «چین اعتمادی به دولت نداشت زیرا از دولت روحانی خیری ندیده بود و این علامت قرارداد بلندمدت نبود اما دیدار با رهبری برای آنها امید ایجاد کرد و به همین دلیل نظام فرد دیگری را برای قرارداد در نظر گرفت و مسئولیت انجام قرارداد به آقای علی لاریجانی سپرده شد که آن زمان رئیس مجلس بود.»

محبیان: انتظارات از دولت باید معقول باشد

تحلیلگر و فعال رسانه‌ای اصولگرا در تحلیل شرایط انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نقد بالا بردن مطالبات و انتظارات از دولت پرداخت و گفت: «انتظارات از دولت و هر نهادی باید معقول باشد؛ معقول بودن به معنای تناسب درست میان توانایی‌ها و برنامه‌هاست. البته دولت‌ها هم باید هنگام دادن شعارها نگاهی به توانایی‌های واقعی خود داشته باشند و در گرماگرم انتخابات چنان سخن نگویند که گویی با رسیدن آنها به قدرت ناگهان بهشت برین ایجاد می‌شود.» به گزارش ایرنا، امیر محبیان با بیان اینکه تاریخ انتخابات 40 ساله در کشور نشان می‌دهد که در میان دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بیش از مجلس است و  در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری، کمترین میزان مشارکت در دوره ششم، حدود ۵۱ درصد و بیشترین میزان مشارکت ۸۵ درصد در دوره دهم بوده است، افزود: اگر  فضای سرد انتخاباتی مجلس یازدهم ادامه یابد، حدوداً میزان مشارکت بیش از ۵۱ درصد خواهد بود ولی اگر مشارکت زیاد و فضا داغ شود رقم مشارکت بالا خواهد رفت. حدس من این‌ است که اگر از سردی انتخابات خارج شویم؛ میزان مشارکت به طور متوسط ۶۰ تا ۶۵ درصد خواهد بود. مؤسس حزب نواندیشان  درخصوص عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش مشارکت در انتخابات‌ها نیز گفت: افزایش مشارکت به عواملی بستگی دارد که در صورت تحقق آنها بر میزان مشارکت افزوده خواهد شد. عواملی مثل تنوع گرایش‌های کاندیداها، شهرت کاندیداها، رقابت جدی میان کاندیداها، پاسخگویی کاندیداها به نیازهای روز مردم و نیز حساسیت‌های خاص روز انتخابات و بویژه میزان امید مردم به تحول و تأمین خواست‌هایشان با گزینش کاندیدای مطلوب در افزایش مشارکت تأثیرگذار هستند. محبیان افزود: هر چه این عوامل بیشتر محقق شود، میزان مشارکت بیشتر خواهد بود و هر چه این عوامل کمتر ایجاد شود؛ مشارکت کمتری رخ خواهد داد وعوامل تأیید صلاحیت‌ها باید به این نکات توجه جدی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/2/573221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها