دیگه چه خبر؟



نخست وزیر کره جنوبی در راه تهران

   خبر اول اینکه، رسانه‌های کره جنوبی از احتمال سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران با هدف گفت‌وگو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور خبر دادند.
به گزارش ایرنا، تلویزیون «اس بی اس» کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که  چانگ قرار است بعد از این که بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد به تهران سفر کند. بر اساس این گزارش، سفر چانگ به تهران که با هدف گفت‌ و گو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور صورت می‌گیرد نخستین سفر خارجی وی بعد از انتخاب مجدد است. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. یک مقام عالی رتبه دولت کره جنوبی به تلویزیون «اس بی اس» گفت: انتظار می‌رود سفر چانگ از ۱۱ ماه آوریل (۲۲ فروردین) آغاز شود. او قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. این در حالی است که روز جمعه یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: ایران به احتمال زیاد تانکر نفتی توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را اوایل هفته آینده آزاد خواهد کرد.

سناتورهای امریکایی: بایدن گام اول را بردارد

  خبر دیگر اینکه، «کریس مورفی» و «رو کانا» سناتورهای دموکرات با اشاره به بن‌بست ایجاد شده میان امریکا و ایران درخصوص برجام، از دولت بایدن خواستند برای برداشتن گام‌های اول به منظور بازگشت به برجام ابراز تمایل کند.
به گزارش تابناک، مورفی در وبیناری گفت به همراه سناتور «تیم کین» در حال نوشتن نامه‌ای است که روشن می‌کند حمایت قابل توجهی در سنای امریکا از رویکرد پایبندی دوجانبه وجود دارد. وی با بیان اینکه دونالد ترامپ به توصیه کسانی که مخالف برجام بودند گوش داد، افزود: او فهرستی شامل ۱۲ تقاضا را مقابل ایران قرار داد که برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و حمایت از حماس را شامل می‌شد و بعد منتظر ماند و ماند و ماند. نه تنها ایران درباره هیچ یک از آن ۱۲ موضوع که دولت ترامپ فهرست کرده بود پای میز مذاکره نیامد، بلکه برنامه تحقیقات هسته‌ای خود را مجدداً آغاز کرد. مورفی در ادامه با اشاره به سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ، ادامه داد: فشار حداکثری شکست ناخوشایند ۱۰۰ درصدی بود و بنابراین همان طور که برای بازگشت به برجام آماده می‌شویم، مهم است که به مخالفان آن یادآوری کنیم استدلال‌ آن‌ها آزمایش شده است؛ استدلال آن‌ها شکست خورده است. اکنون کار، بازگشت هر چه سریع‌تر به توافق است. این سناتور امریکایی یادآور شد که واشنگتن نخستین طرفی بود که برجام را ترک کرد و بنابراین نباید در برداشتن نخستین گام برای بازگشت به آن ملاحظه نشان دهد.

پاسخ عبدی به ادعای میرسلیم

  دست آخر اینکه، عباس عبدی به اظهارات میرسلیم درباره توافق ایران و چین واکنش نشان داد.
  به گزارش خبرآنلاین، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی در واکنش به اظهارات مصطفی میرسلیم درباره سند همکاری ایران و چین نوشت: «اصولگرایان محترم آنقدر غرق در کینه و نفرت هستند که متوجه نیستند حرف‌هایشان نشانگر زیر سؤال رفتن استقلال کشور است، فقط استقلال مانده بود که ظاهراً صرف هزینه بقای آقایان می‌شود.» گفتنی است سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود که دولت چین احساس می‌کرد دولت روحانی از آنها سوء استفاده می‌کند و وقتی هیچ خیری از دولت ندیدند، مستقیماً با رهبری مذاکره کردند و برای قرارداد
۲۵ ساله توافق کردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/3/573223/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها