حوادث جهان




آرزو کیهان
مترجم

افسر پلیس قاتل همسر

افسر پلیسی که همسرش را به خاطر درخواست طلاق به قتل رسانده بود، بازداشت شد. به گزارش کرایم، متهم «جیسون مک اینتوش» افسر پلیس آلابامای امریکا به جرم قتل همسرش در پارکینگ خانه‌شان بازداشت شد. پلیس گفته این زوج مدت‌ها بود که با یکدیگر اختلاف داشته و هنگامی که افسر پلیس برگه‌های طلاق را دریافت کرد تصمیم به قتل وی گرفته و او را با شلیک 3 گلوله به سر و پشتش به قتل رسانده است. دادستان پرونده قتل این زن جوان را به «کشتن قورباغه‌ای در آب جوش» توصیف کرده که در ابتدای ازدواج قربانی تصور می کرده که با یک افسر پلیس و مرد قانون ازدواج کرده اما رفته رفته با توجه به رفتار خشونت‌بار این مرد  تصمیم به طلاق گرفته و درنهایت به خاطر تصمیمش کشته شده است، همانند قورباغه‌هایی که در آب انداخته می‌شوند و ابتدا تصوری از مرگ ندارند اما کم کم با بالا رفتن درجه حرارت آب به لحظه دردناک مرگشان نزدیک می‌شوند.

قتل فرزند  به خاطر حق بیمه

مادری که برای دریافت حق بیمه عمر پسر 6 ساله‌اش، او را به‌ قتل رسانده بود بازداشت شد. به‌گزارش کرایم، این زن 25 ساله که «اشلی مارکس» نام دارد محکوم شده که پسر 6 ساله خود را برای رسیدن به پول هنگفت حق بیمه‌اش با خوراندن مقدار زیادی دارو به قتل رسانده است. این زن پس از وخیم شدن حال فرزندش با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده تا وانمود کند که این اتفاق یک حادثه بوده است در حالی که کارآگاهان هوستون امریکا معتقدند که قتل پسر 6 ساله کاملاً برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است. بنا بر اطلاعات موجود این زن یک ماه قبل از اقدام به قتل فرزندش برای او بیمه عمر ثبت‌نام کرده و مبلغی را نیز پرداخت کرده بود اما به‌خوبی می‌دانست که با مرگ فرزندش می‌تواند به مبلغ هنگفتی دست یابد. «گیلبرت ساوتل»، دادستان هوستون در این باره گفت: مسمومیت کودک عمدی بوده این زن خود از کارمندان شرکت بیمه بوده و به‌خوبی از جزئیات حق بیمه اطلاع داشته است.

حمله مرگبار سگ‌ها به پیرزن

سگ‌های فراری پس از ورود به حیاط یک خانه، زن 80 ساله را کشتند. به گزارش کرایم، به گفته پلیس وست میدلندز بریتانیا این سگ‌ها از دستان مردی 43 ساله که صاحب سگ‌ها بود و آنها را برای گردش به خیابان برده فرار کرده بودند. گزارش‌های پلیس انگلیس نشان می‌دهد که تلاش‌ مأموران اورژانس برای نجات این زن 80 ساله بی‌نتیجه ماند و وی جان باخت. پزشکان علت مرگ وی را جراحات وارده ناشی از حمله سگ‌ها به ناحیه گردن و سر این زن عنوان کرده‌اند. در پی این حادثه پلیس مرد 43 ساله را در این ارتباط بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار داد.

عمل جراحی قلب در میان آتش سوزی

گروهی از جراحان در روسیه یک عمل جراحی قلب باز را با وجود آتش‌سوزی در ساختمان بیمارستان در شهر «بلاگووشچنسک» با موفقیت به پایان رساندند. به گزارش یورونیوز، این عمل جراحی در حالی با وجود آتش گرفتن سقف چوبی بیمارستان ادامه یافت که امدادرسانان ۶۰ بیمار را به خارج از بیمارستان منتقل کردند. تیم جراحی هشت نفره با اینکه دود ناشی از آتش‌سوزی درون ساختمان بیمارستان پخش شده بود تصمیم به ادامه عمل قلب باز گرفت. والنتین فیلاتوف، رئیس بخش عمل قلب در این بیمارستان در مورد ادامه عمل جراحی همزمان با آتش‌سوزی گفت: نمی‌توانستیم کار را متوقف کنیم. نجات جان بیمار برای ما مهم‌تر بود. بیماری که پزشکان در حال انجام عمل قلب باز روی او بودند پس از پایان جراحی به یک بیمارستان دیگر منتقل شد. آتش‌سوزی در بیمارستان بلاگووشچنسک درنهایت تلفاتی در پی نداشت؛ دلیل آتش‌سوزی  مشکل الکتریکی در ساختمان عنوان شده است.

تعلیق پزشک امریکایی به خاطر 59 اشتباه

پزشکی که در 27 مورد کالبدشکافی 59 اشتباه پزشکی مرتکب شده بود بازداشت و از کارش تعلیق شد.
به گزارش کرایم، دکتر «مارک کروز» که از سال 1981 میلادی در ایالت تگزاس امریکا مشغول به کار است تاکنون بارها دچار اشتباه در تشخیص پزشکی و باعث مرگ قربانیان پرونده‌های پزشکی‌اش شده است.
گزارش‌های پلیس تگزاس نشان می‌دهد که پرونده‌های پزشکی «مارک» زمانی مورد بررسی قرار گرفت که علت مرگ یک جوان 19 ساله را شلیک یک گلوله به بدنش اعلام کرده بود این درحالی است که قربانی بر اثر شلیک دو گلوله جان خود را از دست داده بود.
با بررسی‌های بیشتر پرونده‌های پزشکی این دکتر روشن شد که او در اغلب پرونده‌هایش دچار اشتباهات فاحشی شده و تلاشش بر این بوده که پرونده‌ها را با سرعت بالایی از دور خارج کند. سخنگوی اداره پلیس تگزاس بیان کرد با توجه به اتهاماتی که این پزشک خاطی در پرونده‌اش دارد به زودی پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت اما در نخستین اقدام او دستگیر و از کارش تعلیق شده است.

قتل کشیش به دست همسرش

پس از قتل یک کشیش در اوکلاهمای امریکا همسر وی به‌  همراه آواز خوان دعاهای کلیسا به‌عنوان متهمان این پرونده قتل بازداشت شدند.
به‌ گزارش کرایم، متهم اصلی پرونده "کریستی داونل" 47 ساله است که گفته می‌شود با همدستی "کایل دیمی "26 ساله همسر کشیش خود را در رختخواب به قتل رسانده است.
این زن پس از قتل  با پلیس تماس گرفته و از وخامت حال همسرش در حالی که سوراخی در سرش پدید آمده و دچار خونریزی شدید شده  خبر داده است ؛متهم سعی داشته  وانمود کند که همسرش به‌صورت اتفاقی دچار خونریزی شده و او از علت این حادثه بی‌خبر است.
اطلاعات پلیس اوکلاهما نشان می دهد که همسر کشیش با ارائه شواهدی از سوی کارآگاهان لب به سخن گشوده و اعتراف کرده که به‌ دلیل ارتباط پنهانی اش با خواننده آوازهای کلیسا تصمیم به قتل شوهرش گرفته است و از این جوان برای اجرای نیت شومش درخواست کمک کرده است.
گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که جسد کشیش قربانی "دیوید ایوانز"50 ساله در خانه‌اش پیدا شد و مأموران هنگامی او را یافتند که مرده بود.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/11/573262/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها