اخبار




توقیف اتوبوسی با سقف شیشه ای

گروه حوادث / قاچاقچی حرفه‌ای که با جاسازی 20 کیلو شیشه در سقف اتوبوس قصد انتقال آن به تهران را داشت دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به‌دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و تیمی از مأموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.
سرهنگ «حسین باباپور»، جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند متهم یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای بوده که به تازگی به شهرهای مرزی کشور مسافرت کرده و قصد دارد با تهیه مواد مخدر از قاچاقچیان مرز شرقی کشور، با استفاده از یک دستگاه اتوبوس مسافربری آن را به تهران انتقال دهد.
جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ابراز داشت: با تکمیل رصدهای اطلاعاتی و هماهنگی‌های قضایی، تیمی از مأموران عملیات ویژه این پلیس به بزرگراه «آزادگان» اعزام و موفق شدند در مراقبت‌های ویژه پلیسی، اتوبوس را شناسایی و آن را توقیف کنند. در بررسی‌های تخصصی مأموران موفق شدند 20 کیلو گرم شیشه که در سقف اتوبوس جاساز شده بود، کشف کنند و در این رابطه راننده اتوبوس و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران منتقل شدند.

آتش سوزی مرموز در ساختمان سه طبقه

گروه حوادث / خانه‌ای در طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه تک واحدی به مساحت ۷۰ متر مربع در افسریه، به‌دلیل نامعلوم طعمه آتش‌سوزی شد.
ساعت دو بامداد شنبه در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود از یک منزل مسکونی در خیابان 15 متری اول افسریه، خیابان ششم، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران زنگ ایستگاه‌های 37 و 15 را به صدا درآورد و آتش‌نشانان اعزام به محل حادثه شدند.
حمیدرضا صفا؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه تک واحدی به مساحت 70 مترمربع به‌دلیل نامعلوم طعمه آتش‌سوزی شده به طوری که شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدهای آن بود. نیروهای عملیات با اولویت خارج کردن محبوسان احتمالی، پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع برق و گاز ساختمان، همراه با یک رشته لوله آبدهی خود را به واحد مسکونی رساندند که معلوم شد پیش از رسیدن آتش‌نشانان تمام ساکنان از ساختمان خارج شده بودند.
صفا تصریح کرد: آتش‌نشانان با تجهیزات موجود آتش را مهار و خاموش کرده و همزمان نیز با جست‌وجو در هر سه طبقه که مملو از دود شده بود از تخلیه کامل ساختمان اطمینان حاصل کردند.
بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ علت بروز این حادثه توسط کارشناس علت‌یابی در دست بررسی است.

5 فوتی‌ در تصادف دو خودرو

گروه حوادث / در پی تصادف بین دو دستگاه وانت نیسان و رانا در محور بشرویه - فردوس 5 نفر جان باختند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در این حادثه که صبح روز شنبه در کیلومتر ۱۸ محور بشرویه - فردوس رخ داد در ابتدا 3 نفر در دم جان باختند و 2 مصدوم این سانحه با حال وخیم به بیمارستان منتقل شدند که دقایقی بعد هر دو مصدوم هم فوت کردند.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در این باره گفت: بی‌احتیاطی از جانب راننده وانت نیسان به علت انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی علت این تصادف مرگبار بوده است.

544 مسمومیت با گاز کربن در تعطیلات نوروزی

گروه حوادث /اورژانس کشور از شروع طرح نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند 99  تا روز طبیعت امسال  ۲۰۳۵ حادثه ویژه در سیستم خود ثبت کرد که از این تعداد ۲۲۰ حادثه مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است.  طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز 13 فروردین 1400  متأسفانه تعداد ۲۸ نفر در اثر مسمومیت جان باختند و ۳۸۴ نفر نیز راهی مراکز درمانی شده و ۱۳۲ نفر نیز در محل درمان شدند که در مجموع 544 نفر در این مدت دچار مسمومیت با گاز شدند. بیشترین تعداد مأموریت مربوط به مسمومیت گزارش شده برای استان‌های تهران با ۴۲ مورد، آذربایجان شرقی با ۳۶ مورد، البرز با ۲۱ و مازندران با ۱۷ مورد مأموریت مربوط به مسمومیت است‌.
به لحاظ تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن استان ایلام با ۶ فوتی، تبریز با ۵ فوتی، البرز با ۴ و تهران با ۳ فوتی در صدر قرار دارند. همچنین  تبریز با ۹۳، تهران با ۶۲ و مازندران با ۵۵  فرد مسموم در صدر مسمومان نجات یافته هستند.
بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، براساس برآوردهای صورت گرفته بیشترین فوتی در روزهای تعطیل ثبت شده است که این به معنی آن است که خواب طولانی‌تر مساوی با غفلت است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/12/573270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها