گفت‌و‌گوی «ایران» با محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی تیم ملی والیبال که به کرونا مبتلا شد

9 ماه در لیگ کرونا نگرفتم، حالا در شروع تمرینات تیم ملی شوکه شدم


محمد محمدی سدهی
خبرنگار
نخستین اردوی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌های 2021 و مسابقات مهم المپیک توکیو در سال 1400 آغاز شد و ملی پوشان پیش از حضور در این اردوها تست کرونا دادند که تست 5 بازیکن دعوت شده به تیم ملی مثبت شد. پوریا یلی، علی‌ اصغر مجرد، پوریا فیاضی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنانی بودند که تست کرونای آنها مثبت شد و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند. گفته می‌شود که مسئولان کمیته ملی المپیک وعده داده‌اند که هر چه زودتر واکسن کرونا را برای بازیکنان تیم ملی والیبال اختصاص دهند و با شروع اردوها بازیکنان ملی پوش در انتظار تزریق واکسن هستند.
محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی تیم ملی والیبال در خصوص ابتلا به کرونا به خبرنگار «ایران» گفت:‌«11 فروردین ماه برای حضور در اردوهای تیم ملی تست کرونا دادم که متأسفانه جواب تستم مثبت شد. پس از مثبت شدن تست بلافاصله به خانه آمدم و در خانه قرنطینه شدم. البته خوشبختانه ریه‌ام درگیر نشده و در 3 روز اول ابتلا به کرونا سردرد و بدن درد شدید داشتم که خدا را شکر در حال حاضر بهترم و کارهای روزانه‌ام را خودم انجام می‌دهم و 10 روز دیگر به اردوهای تیم ملی بازمی گردم. برای ما ورزشکاران که دائماً مشغول سفر و مسابقه دادن هستیم، سخت است که در خانه بمانیم.»
او در خصوص ابتلای 5 نفر از ملی پوشان والیبال به کرونا بیان داشت:‌«متأسفانه تعداد کرونایی‌های تیم ملی بالا بود. 9 ماه در لیگ بازی کردم و در طول این مدت به کرونا مبتلا نشدم اما به یک باره در آغاز اردوهای تیم ملی پاسخ تستم مثبت شد و شوکه شدم. البته در لیگ تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و بازیکنان با خیالی راحت در بازی‌ها شرکت می‌کردند اما به هر حال این اتفاق افتاد و خوشبختانه وضعیت جسمانی‌ام خوب است و می‌توانم با برگزاری برخی تمرینات در خانه با آمادگی به اردوهای تیم ملی اضافه شوم و در خدمت تیم ملی باشم. تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌ها از روز شنبه تمرینات خود را آغاز کرد و پس از پایان دوران قرنطینه خود، مجدداً تست PCR می‌دهم و در صورتی که نتیجه آن منفی باشد، وارد اردو خواهم شد.»
حضرت‌پور در مورد حضور مربی جدید (ولادیمیر آلکنو) در تیم ملی و عملکرد این تیم در مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو اظهار داشت:‌«در حال حاضر نمی‌توان درخصوص تیم ملی اظهار نظر کرد چرا که باید تیم ملی در چندین تورنمنت با هدایت آلکنو شرکت کند و عیار تیم ملی مشخص شود. باید به تیم ملی و آلکنو زمان بدهیم و اجازه دهیم که این مربی برنامه‌های خود را اجرا کند. مطمئن هستم که تیم ملی با این مربی روس بهترین نتیجه را خواهد گرفت و در مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو خواهد درخشید.»
لیبروی تیم ملی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد:‌«آلکنو مربی بزرگی است و رزومه خوب و تجربه زیادی دارد. احساسم این است که تیم ملی نتایج خوبی می‌گیرد چرا که تیم ما علاوه بر یک مربی خوب بازیکنان خوبی دارد؛ بازیکنانی که هر کدام در کشورهای صاحب سبک لژیونر هستند و در تیم‌های خود درخشان ظاهر شدند. سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و امیر غفور جزو بازیکنانی هستند که چندین سال در کشورهای صاحب سبک بازی می‌کنند و تجربه بالایی دارند. لژیونر شدن تجربه بزرگی است که 80 درصد از بازیکنان تیم ملی این موضوع را تجربه کرده‌اند.»
او در ادامه بیان داشت:‌ «لژیونر شدن بازیکنان امتیاز مثبتی برای تیم ملی است. چند سالی است که بازیکنان ما در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و امیدوارم که این بازیکنان در کنار بازیکنان داخلی بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند. ما مسابقات مهم و سخت لیگ ملت‌ها و المپیک را در پیش داریم و می‌توانیم در این مسابقات درخشان ظاهر شویم و نتایجی تاریخی کسب کنیم. خوشحالم که مجدداً به تیم ملی کشورم دعوت شدم و تلاشم بر این است که لیبروی شماره یک تیم ملی باشم و به تیم ملی کشورم کمک کنم.» حضرت‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا برای بازی در خارج از کشور پیشنهادی داشتی؟ افزود:‌«من لیبرو هستم و پست من با پست بقیه بازیکنان متفاوت است. در پست من کمتر بازیکنی لژیونر می‌شود چرا که سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ‌های معتبر 3 بازیکن است و مربیان تلاش می‌کنند که در پست‌های دیگر بازیکنان را به خدمت بگیرند. خیلی سخت است که مربی بخواهد یکی از سهمیه‌های خود را در پست لیبرو بسوزاند. با وجود این امیدوارم که من هم روزی لژیونر شوم و بتوانم این تجربه را کسب کنم.»
لیبروی تیم شهرداری ارومیه در خصوص لیگ برتر والیبال و شکست شهرداری ارومیه به فولاد سیرجان در بازی فینال گفت:‌«مسابقات لیگ هم به بهترین نحو ممکن برگزار شد و از نظر من کیفیت بالایی داشت. امسال سطح تیم‌ها به هم نزدیک بود و همه تیم‌ها کیفیت خوبی داشتند اما متأسفانه نتوانستم به‌همراه شهرداری ارومیه قهرمان شوم. ما برای قهرمانی در لیگ تلاش کردیم اما در فینال مغلوب فولاد سیرجان شدیم. ان‌شاءالله در سال‌های بعد با شهرداری ارومیه قهرمان خواهم شد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/18/573288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها