شهروند مجـــازی



یگانه خدامی

# کرونا

روز گذشته با بازگشت مردم از سفر خبرهای جدیدی از آمار کرونا و افزایش بستری شدن بیماران به گوش می‌رسد، آماری که نگران کننده است. خصوصاً افرادی که سفر رفته‌اند به محل کار خود می‌روند و برای همین از وسایل رفت‌ وآمد عمومی استفاده می‌کنند: «سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: خیز بلند کرونا در ایران، اکنون ۴۷ شهرقرمز، ۱۲۶ شهرنارنجی، ۲۴۷ شهر زرد و فقط ۱۴ شهر آبی است. ۱۵ هزارکرونا مثبت درنوروز نقض قرنطینه کردند که به ازای هرروز ۲۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند. کسانی که سفر رفتند تا 5 روز نباید رفت‌ وآمد داشته باشند.»، «در شهرهای نارنجی و قرمز، اصل بر این است که برگزاری مراسم محدود شود و به نوعی ترجیحاً در فضای باز صورت بگیرد. قرار شد برای برگزاری مراسم در این شهرها (نارنجی و قرمز) در شب‌های قدر، تدابیری پیش‌بینی شود.»، «دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان آخرین آمار ابتلا به کرونا در لرستان را اعلام کرد: تست کرونای مثبت: 77839 و جانباختگان: 1395»، «یا کرونا با این جماعت رفیق است و به حرف شان گوش می‌کند یا مشکل شان فقط با سیزده بدر بوده که پارک‌ها را بستند! چطور می‌شود نشستن مردم در فضای باز را ممنوع و اعمال جریمه کنید اما چپیدن آنها کنار هم در یک واگن را آزاد بگذارید؟! عکس مربوط به وضعیت مترو شنبه 14 فروردین‌ماه است.»، «کل خانواده پدری‌ام، از صغیر و کبیر کرونا گرفتن! همشون تشریف برده بودن ناهار خونه پسرعمه‌ام! خدا بخیر بگذرونه حالا هی بگید دورهمی خانوادگی که دیگه اشکال نداره!...»، «شوهرخالم در عرض ۷۲ ساعت به خاطر کرونا فوت شد! اگر واکسن تهیه کرده بودند الان زنده بود! »، «وزارت بهداشت با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در کشور اعلام کرده که روند بستری در اکثر نقاط کشور بسرعت افزایشی است و بزودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز خواهد شد.»، «رئیس بیمارستان امام خمینی از ابتلای تعداد قابل توجهی از بیماران به ویروس انگلیسی خبر داد و به ایلنا گفت: تعداد بیماران کرونایی نیازمند به بستری و آی‌سی‌یو افزایش یافته و آمار مرگ و میر نیز رو به افزایش است.»، «استاندار تهران: نیاز است مداخلات در مدیریت بیماری کرونا در استان تهران تشدید شود. در نوروز کاهش فاصله گذاری، حجم زیاد ترددها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منجر به افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری‌ها در استان تهران شده است»، «به این نسل که به‌خاطر کرونا، عادت دست دادن هم از سرشون افتاده، چطور ثابت کنیم یه زمان داماد تو مجلس عروسی تا با کل مهمونا روبوسی نمی‌کرد، اجازه نشستن بهش نمی‌دادند.»

گاندو 2

بازهم سریال گاندو حاشیه‌ ساز شد. این سریال اولین بار در سال 1398 با محور پرونده جیسون رضاییان از شبکه سوم پخش شد. فصل دوم سریال با تمام انتقاداتی که به سری اول آن شد همزمان با نوروز 1400 آغاز شد. این‌بار این سریال که از محصولات مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است ایام مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ را نشانه رفته است.
اما این‌بار بحث مورد نظر با پخش شامگاهی قسمت سیزدهم این مجموعه همراه شد که در میانه پخش به‌دلیل پخش تبلیغات بازرگانی متوقف شد. طولانی شدن این زمان باعث شد که برخی مدعی شوند که این امر به‌دلیل فشار گسترده به صداوسیما بوده است.  شامگاه جمعه قسمت سیزدهم این مجموعه در میانه پخش، برای مدتی بیشتر از زمان معمول پخش تبلیغات بازرگانی متوقف شد؛ برخی رسانه‌ها مدعی شدند که علت این توقف در پخش، فشارهای گسترده به صداوسیما بوده است و برخی رسانه‌ها از توقف پخش این مجموعه تلویزیونی و از سرگیری آن پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.
این موضوع باعث شد که حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏صریح باشید و بازی نکنید. بگویید چه کسی، از کجا و چه زمانی، درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صداوسیما فشار آورده‌ است. آیا صداوسیما اساساً نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته‌است؟» بقیه کاربران در این مورد نوشتند: «استقبال از گاندو همه را غافلگیر کرد. انصافاً مردم سنگ تمام گذاشتند. حقاً باید از رئیس سازمان صداوسیما که در برابر فشارهای عجیب و کم نظیر برخی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه‌شان را ببینند و با واقعیت‌ها آشنا شوند، تشکر کرد.»، «به پایان آمد این دفتر... حکایت همچنان باقی است... گاندو ادامه دارد.»، «گاندو۲ تموم نشد خواستن تموم کنن ولی نمیتونن»، «دوستان اشاره می‌کنن که ادامه سریال گاندو۲ در حال فیلمبرداریه و بزودی با قدرت برمیگردن.»، «اینم که تو عید نشون دادن فقط سورپرایز صداوسیما بود و اصلاً قرار نبود تو عید نشون بدن خلاصه که پخش متوقف نشده دوستان»، «وقتی هر صبح علیه دیپلماسی، تیتر درشت می‌زنند و شب‌ها علیه دیپلمات‌ها، دروغ را با نام مستعار گاندو بر آنتن می‌برند، شگفت‌آور نیست که صدای دستگاه سیاست خارجی در هیاهوی ادعاهای شاخداری چون دفن زباله‌های هسته‌ای چین در کویر ایران! گم شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7594/20/573304/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها