دیگه چه خبر


اظهار نظر عجیب فریدون عباسی درباره حادثه نطنز

   خبر اول اینکه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در اظهار نظری عجیب درباره اقدام خرابکارانه و تروریستی انجام شده در سایت هسته‌ای نطنز گفت: طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده است. فریدون عباسی که این جمله را همراه با خنده و لحنی طعنه‌آمیز بیان می‌کرد البته بلافاصله جمله تعجب آور خود را با این توضیح توجیه کرد «من علمی به قضیه نگاه می‌کنم».
به‌گزارش تسنیم، عباسی درباره حادثه نطنز با بیان اینکه خرابکاری در محل توزیع برق و کابل مربوط به باطری‌های برق اضطراری بوده است، گفت: «یک پست برق در سایت نطنز داریم که از آنجا برق به زیرزمین می‌رود که حدود 40، 50 متر زیر زمین است. آن محل زیرزمین و مستحکم ساخته شده تا حملات هوایی و موشکی نتواند این مکان را از بین ببرد. دشمن وقتی که ببیند وضعیت اینگونه است، اقدام به خرابکاری سایبری یا خرابکاری از طریق افراد و در تجهیزات خواهد کرد. این کار هم زمان می‌برد و ممکن است 5 تا 10 سال طول بکشد و تجهیزات معیوب ارسال کند، تا بتدریج از آن استفاده شود». عباسی با این توضیح که در اینجا قسمت توزیع برق و کابلی که از قسمت دیگر می‌آید و مربوط به باطری‌هایی است که اگر برق قطع شود، آنها را قطع کند، ادامه داد: «آنها فکر کردند و متخصصان خود را به‌کار گرفتند و به گونه‌ای انفجار صورت گرفته است که هم آن سیستم توزیع برق آسیب ببیند و هم کابلی که از سوی باطری‌ها می‌آید. به این دلیل که ماشین سانتریفیوژ نباید برقش قطع شود». رئیس سابق سازمان انرژی اتمی سپس در مقدمه‌ای برای منکوب کردن مسئولان فعلی این سازمان به جای محکوم کردن اقدام دشمنان، به ماجرای خرابکاری در فردو در سال 91 اشاره کرد و گفت: «در ماجرای فردو برق را از 30 کیلومتری فردو قطع کردند. دکل‌ها و کابل‌های برق را با مواد منفجره قطع کردند و نفوذی‌ها در داخل از قسمت‌هایی که دوربین نبوده، آن بخش باطری‌ها را منفجر کردند. یعنی همزمان که برق قطع شد، باطری‌ها را هم قطع کردند. اما ما آن موقع پیش‌بینی کرده بودیم و برق را از پست جماران نگرفتیم. گرفته بودیم، اما برای سانتریفیوژها استفاده نمی‌کردیم. برای برق داخلی نیز گازوئیل برای سه ماه ذخیره کرده بودیم. مانند یک عملیات که باید پشتیبانی بکنیم، این کارها را پیش‌بینی کرده بودیم. ضربه زدند، اما هیچ اتفاقی برای ماشین‌های ما نیفتاد». عباسی سپس اظهارات خود را اینگونه به پایان برد که «در اینجا پیش‌بینی نشده بود که وقتی می‌روی گفت‌و‌گو می‌کنی و یک مصوبه مجلس‌داری که اقتدار را به تیم مذاکره‌کننده برمی‌گرداند. یعنی یک عقبه‌ای را ایجاد می‌کند تا تکالیفی که به ما تحمیل شده در برجام و از حقوق‌مان بهره‌مند نشدیم، تکالیف را کنار می‌گذاریم و می‌خواهیم با عدد بیشتری در ماشین سانتریفیوژ و غنی‌سازی جلو برویم و باید انتظار می‌داشتیم چنین اتفاقی رخ بدهد».
بهره‌گیری از خرابکاری نطنز برای حمله به رقبا، مسئولان سازمان انرژی اتمی و دولت و به کار بردن توصیف «قشنگ» برای یک اقدام تروریستی البته با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و اغلب کاربران از چنین رویه ابراز تأسف کردند.

اعتراض هالک بانک به کیفرخواست امریکا

  خبر دیگر اینکه، وکیل هالک بانک ترکیه تأکید کرد که کیفرخواست امریکا علیه این بانک باید پس گرفته شود. به گزارش ایلنا، «سیمون لاتکوویچ» در دادگاه تجدیدنظر این بانک برای رسیدگی به اتهام کمک به ایران در دور زدن تحریم‌ها گفت: هالک بانک، بانک دولتی است و در امریکا مصونیت قضایی دارد. پس اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های امریکا رد می‌شود و این‌کیفر خواست، باید پس گرفته شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7603/3/574281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها