مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود

سرخ‌های ایران بدرخشید


آدرینا ورشینگر / مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 در حالی از امروز آغاز می‌شود که ایران تنها کشوری از منطقه غرب آسیاست که 4 تیم در این رقابت‌ها دارد. پرسپولیس، تراکتور و فولاد امروز برابر حریفان خود به میدان می‌روند و استقلال هم بامداد جمعه بازی‌های خود را آغاز می‌کند. آن هم در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه تصمیم‌های جنجالی و پر سر و صدای خود علیه فوتبال ایران، میزبانی را به نمایندگان فوتبال کشورمان نداد تا آنها در 3 کشور متفاوت بازی کنند. با این حال، تیم‌های ایرانی معمولاً نشان داده‌اند که می‌توانند کاری کنند کارستان و در روزهای سخت هم با تعصب و انرژی فراوانی که به نمایش می‌گذارند، می‌توانند وضعیت را به سود خود تغییر دهند.
شروع کار تراکتور با خطیبی
در گروه B و از ساعت 19:30 پاختاکور و تراکتور در ورزشگاه شارجه شهر شارجه امارات به مصاف هم می‌روند. سرخپوشان تبریزی که به‌عنوان قهرمان جام حذفی ایران پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته‌اند، در شرایطی اولین بازی خود را در این فصل از رقابت‌ها  برگزار می‌کنند که باید با قهرمان فصل گذشته لیگ ازبکستان بازی کنند. تیمی که با 13 قهرمانی در سوپرلیگ و 12 قهرمانی در ازبک کاپ (جام حذفی) پرافتخارترین تیم کشورشان محسوب می‌شوند. پاختاکور در 5 بازی اخیر خود در فصل جدید سوپرلیگ ازبکستان هم به پیروزی رسیده که آخرین آن برد 2-1 برابر نوبهار بوده و باعث شده تا مقتدرانه با 15 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. این تیم که تاکنون 2 بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده است، فصل گذشته نیز برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفت و در مرحله یک چهارم نهایی 2-1 استقلال را برد ولی در مرحله یک چهارم نهایی 2-0 برابر پرسپولیس بازنده شد. هدایت این تیم را پیتر هویسترا هلندی بر عهده دارد و از 3 بازیکن ملی پوش هم در ترکیب خود بهره می‌برد. ارن دردیوک سوئیسی و دراگان چران صربستانی 2 مهاجم خارجی و خطرناک این تیم در خط حمله هستند که در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم توانایی‌های خود را نشان دادند. اما تراکتور هم تیمی است که با انگیزه‌های فراوانی پا به این رقابت‌ها گذاشته است. پرشورها که حالا رسول خطیبی را روی نیمکت‌شان دارند، امیدوارند با این مربی بومی که اولین فصل مربیگری اش در آسیا را پشت سر می‌گذارد به موفقیت برسند. بازیکنانی همچون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و محمد عباس‌زاده ستاره‌های تراکتور محسوب می‌شوند که هواداران این تیم امیدوارند تیم‌شان بتواند در این بازی به موفقیت برسد و سپس شارجه امارات و نیروی هوایی عراق را هم شکست دهد و از مرحله گروهی صعود کند. دیگر دیدار این گروه را شارجه و نیروی هوایی از ساعت 22:30 برگزار می‌کنند.
نکونام به دوست قدیمی‌اش رسید
در گروه D و از ساعت 22:30 السد و فولاد در ورزشگاه ملک فهد ریاض عربستان برابر هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان اهوازی در حالی در این دیدار برابر حریف قطری خود حضور پیدا می‌کنند که با موفقیت در پلی اف پا به این مرحله گذاشته‌اند. شاگردان جواد نکونام موفق شدند با نتیجه پرگل 4-0 العین امارات را شکست دهند تا شروعی مقتدرانه در آسیا داشته باشند. آنها حالا باید برابر السدی قرار بگیرند که همین چند روز پیش با پیروزی 3-0 برابر قطر اس‌سی در هفته پایانی لیگ ستارگان قطر بدون ثبت حتی یک شکست، مقتدرانه و با 60 امتیاز قهرمان این رقابت‌ها شد. تیمی که هدایت آن را همانند 2 سال گذشته، ژاوی هرناندز ستاره سابق فوتبال جهان و بارسلونا بر عهده دارد و حالا باید تیمش را برابر فولادی به میدان بفرستد که نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران و بازیکن پیشین اوساسونا هدایت آن را بر عهده دارد و تقابل این دو که دوستی خوبی با هم دارند و در لالیگا مقابل هم قرار می‌گرفتند، بسیار جالب توجه خواهد بود. السد که 11 بازیکن ملی پوش دارد، از بازیکنان سرشناس دیگری مانند سانتی کازورلا هافبک سابق تیم ملی اسپانیا و آرسنال، نام تاته هی ملی پوش کره جنوبی و بغداد بونجاح مهاج زهردار الجزایری در ترکیب خود بهره می‌برد. با این حال، فولاد هم که فصل گذشته به مقام سوم لیگ ایران رسید و در حال حاضر هم با 2 بازی کمتر و 27 امتیاز در رده هفتم لیگ ایران است، از بازیکنانی مانند لوسیانو پریرا برزیلی بهره می‌برد که مقابل العین دبل کرد و در کنار او آیاندا پاتوسی هافبک طراح و گلزن اهل آفریقای جنوبی قرار دارد. ضمن اینکه ستاره‌هایی مانند صالح حردانی هستند که نکونام به آنها دل بسته است و باید دید او در مقابل دوست قدیمی خود چه نتیجه‌ای می‌گیرد. دیگر بازی همزمان این گروه را هم الوحدت اردن و النصر عربستان برگزار می‌کنند.
نایب قهرمان آسیا در سودای قهرمانی
در گروه E هم و از ساعت 19 ورزشگاه فتوردا یا جواهر لعل نهرو در گوا هند، پذیرای دیدار پرسپولیس و الوحده است. نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در این بازی باید با نماینده‌ای از امارات بازی کند که با پیروزی 2-1 مقابل الزورا عراق در مرحله پلی آف پا به این مرحله از رقابت‌ها گذاشته است. البته الوحده اوضاع چندان مناسبی در لیگ برتر امارات ندارد و با 35 امتیاز در رده هشتم جدول 14 تیمی این رقابت‌ها قرار دارد اما شرایط لیگ قهرمانان با لیگ‌های داخلی هر کشوری متفاوت است و سرخپوشان پایتخت هم بخوبی از این موضوع آگاه هستند. الوحده که 4 قهرمانی در لیگ امارات دارد، از 2 بازیکن ملی پوش در ترکیب خود بهره می‌برد. در خط حمله این تیم هم عمر خربین سوریه ای حضور دارد که با الهلال عربستان در سال 2017 مقابل پرسپولیس بازی کرد و 3 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد تا در نهایت تیم سعودی با نتیجه پرگل چهار بر صفر برنده شود. با نگاه به آمار مهاجم اخراجی از تیم ملی سوریه در لیگ امارات متوجه می شوید این بازیکن به دوران اوج برگشته است. خربین در 9 بازی اخیر خود به همراه الوحده 7 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل داده است.  با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد شاگردان یحیی گل محمدی برتری خوبی نسبت به الوحده در تمام خطوط داشته باشند. ملی پوشانی مانند حامد لک، محمد حسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و وحید امیری که در کنارشان ستاره‌های دیگری مانند سیدجلال حسینی و مهدی ترابی حضور دارند. پرسپولیسی‌ها که در برد آخرشان برابر نساجی شاهد گلزنی عیسی آل کثیر بودند امیدوارند او مانند فصل گذشته در آسیا بدرخشد و پای شهریار مغانلو و مهدی عبدی هم به گلزنی باز شود. آنچه مشخص است این است که پرسپولیسی‌ها باز هم امیدوارند تیم‌شان باز هم تا مراحل پایانی پیش برود و بدرخشد و آنها به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنند و قهرمان لیگ قهرمانان شوند. در دیگر بازی این گروه و از ساعت 21:30 گوا هند میزبان الریان قطر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7603/13/574329/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها