کوتاه از لیگ قهرمانان



برگزاری 39 دوره لیگ قهرمانان با 24 قهرمان مختلف
توئیتر رسمی لیگ قهرمانان آسیا 2021 در آستانه آغاز بازی‌های این رقابت‌ها به مرور معرفی قهرمانان قاره کهن پرداخت. در توئیتر لیگ قهرمانان با انتشار لوگوی تیم‌های قهرمان در آسیا نوشت: «تاکنون 39 دوره از این رقابت‌ها برگزار شده و 24 تیم مختلف قهرمانی آسیا را کسب کردند. استقلال با دو قهرمانی در آسیا پرافتخارترین تیم ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌آید. همچنین پاس تهران نیز با یک قهرمانی دومین تیم ایرانی صاحب این جام ارزشمند به شمار می‌آید.»
عذرخواهی باشگاه پرسپولیس از هندی‌ها
باشگاه پرسپولیس با انتشار پیامی به دلیل پستی که چند روز پیش درباره حمله نادرشاه افشار به هندوستان منتشر شده بود، رسماً عذرخواهی کرد. این باشگاه که در روزهای گذشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، ورود پرسپولیس به هند را با حمله نادرشاه افشار به این کشور مقایسه کرده بود، عذرخواهی و اعلام کرد که «فوتبال تنها بهانه‌ای است تا مردم دنیا به یکدیگر نزدیک شوند.» در بخشی از بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: «رابطه دو کشور ایران و هند به امروز و دیروز مربوط نیست و ریشه در تاریخ دارد. در روزی که کاروان پرسپولیس برای رقم زدن موفقیتی تازه آسمان ایران را به سمت هندوستان ترک کرد، پستی در صفحه اینستاگرام باشگاه منتشر شد که این اتفاق بدون هماهنگی بود و به همین علت وظیفه خود می‌دانیم بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی کنیم.» در این مطلب اشاره شده که باشگاه پرسپولیس برای فردی که عامل انتشار چنین پستی بوده، تنبیه و توبیخ در نظر گرفته است.
فرزاد مجیدی بازهم نتوانست به عربستان برود
فرزاد مجیدی دوشنبه شب گذشته اعلام کرد مشکلش برای سفر به‌عربستان حل شده و به فرودگاه می‌رود تا به‌سمت عربستان پرواز کند. اما او دیروز وقتی به فرودگاه رفت، متوجه شد مشکلش هنوز پا برجا است و نمی‌تواند به عربستان برود. مجیدی احتمالاً طی روزهای آینده دوباره برای سفر به عربستان اقدام خواهد کرد.
اقدام دو بازیکن امید پرسپولیس برای ویزای هند
با تصمیم کادرفنی پرسپولیس، در آخرین دقایق ارسال لیست پرسپولیس به AFC نام خارکش (مدافع میانی و چپ)، عمری (وینگر چپ) و خدایی (مهاجم و هافبک نفوذی) از بازیکنان تیم امید و جوانان پرسپولیس به لیست آسیایی این تیم اضافه شد. البته خدایی همراه تیم به هند رفته است و خارکش و عمری هم برای اخذ ویزا اقدام کردند و تست کرونا خواهند داد تا در صورت لزوم منعی برای سفر نداشته باشند.
استقلالی‌ها مجوز سفر به مکه و حج را پیدا نکردند
اعضای تیم استقلال که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در شهر جده عربستان اقامت پیدا کرده‌‌اند، علاقه‌مند هستند که برای انجام مناسک حج به مکه مکرمه بروند اما این مجوز تا الان به آنها داده نشده است. در کشور عربستان محدودیت های جابه‌جایی بین شهرهای مختلف به خاطر شیوع کرونا وجود دارد و مسئولان عربستانی هم به استقلالی‌ها مجوز سفر به مکه را نداده‌اند. از سوی دیگر مقررات بهداشتی لیگ قهرمانان آسیا و محدودیت‌های موجود اجازه نمی‌دهد که استقلالی‌ها به سفر مکه بروند. در این خصوص مدیران استقلال همچنان در تلاش هستند مجوز این سفر یک روزه را اخذ کنند و باید دید در این خصوص به چه نتیجه‌ای‌ می‌رسند.
عمر السوما مقابل استقلال به میدان می‌رود
عمر السوما مهاجم خطرناک و سوری الاهلی که در اردوی تیم ملی کشورش در بحرین دچار آسیب‌دیدگی شده بود، می‌تواند در دیدار حساس مقابل استقلال به میدان برود. نشریه الریاضیة عربستان نوشته است که لارنسیو ریجکمپ طی روزهای گذشته جلسات درمانی فشرده‌ای را برای بهبود وضعیت مهاجم تیمش در نظر گرفته بود و حالا کادرپزشکی این تیم، چراغ سبز خود را برای حضور عمر السوما در برابر استقلال صادر کرده است.
حسین کعبی تنها مشترک فولاد - السد
حسین کعبی مربی فولاد در حالی به همراه تیمش در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر قرار می گیرد که  تنها بازیکن مشترک فولاد و السد قطر است. او در فصل 5-2004 به السد پیوست و موفق شد یک قهرمانی نیز با این تیم به دست بیاورد. کعبی باید به همراه فولاد در برابر السد قرار بگیرد و این تقابل دیدنی خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7603/14/574338/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها