دیگه چه خبر؟


اذعان فرمانده سنتکام به قدرت نظامی و توان پهپادی ایران

 خبر اول اینکه، فرمانده سنتکام در جلسه‌ای در کنگره امریکا با اشاره به توان نظامی ایران، آن را مانعی برای برتری کامل (دفاع) هوایی امریکا در منطقه تلقی کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ، کنت مک کنزی، فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای امریکایی در منطقه موسوم به سنتکام روز سه‌شنبه در یک جلسه استماع کنگره مدعی شد که ایران با کاهش برتری نظامی امریکا در منطقه، تهدیدی هر روزه برای امریکا و متحدانش در خاورمیانه دارد. مک کنزی در گزارشی مکتوب به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا مدعی شد که آن چه نیروهای حوثی تحت حمایت ایران در یمن خواند، از ماه ژانویه بیش از ۱۵۰ موشک بالستیک، موشک‌های کروز و حمله‌های پهپادی به اهداف نظامی، زیرساختی و غیرنظامی علیه عربستان سعودی انجام داده‌اند. او هشدار داد که به‌کارگیری گسترده پهپادهای کوچک و متوسط از سوی ایران برای آنچه «جاسوسی و حملات» می‌خواند به معنای آن است که «برای اولین بار پس از جنگ کره، ما در حال عملیات بدون برتری کامل (دفاع) هوایی هستیم». این فرمانده امریکایی ادامه داد که تا وقتی این سامانه‌های هوایی نامعلوم، مشخص نشوند و شکست داده نشوند، وضعیت به نفع حمله کننده خواهد بود.

 بقایی و مشایی عفو نشده‌اند

 خبر دیگر اینکه، یک منبع آگاه در قوه قضائیه از تمدید مرخصی آقایان بقایی و رحیم مشایی به‌دلیل ادامه داشتن روند درمان خبر داد. به گزارش ایلنا، او با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی در مورد عفو حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، گفت: هیچ عفوی در مورد این دو محکوم قضایی صورت نگرفته است. وی تأکید کرد: برابر مقررات و طبق قانون به این افراد مدتی پیش مرخصی داده شده است که با توجه به گواهی معتبر پزشکی و‌ شرایط جسمانی بقایی و مشایی، مرخصی آنها به‌دلیل ادامه داشتن روند درمان تمدید شده است.

تقدیر نماینده پارلمان اروپا از کمک ایران به عراق در مبارزه با داعش

 شنیدیم که، یک نماینده پارلمان اروپا از کمک ایران به عراق در مبارزه با داعش تقدیر کرد. به گزارش ایلنا، میک والاس در توئیتر خود نوشت: زمانی که عراق از اوباما برای مبارزه با داعش کمک خواست؛ وی این درخواست را نپذیرفت ولی ایران به آنها کمک کرد. در همان زمان، امریکا، کشورهای خلیج فارس و اسرائیل جهادی‌ها را برای نابودی سوریه تسلیح کردند.

بن سلمان به تهران پناه می‌برد؟

 دست آخر اینکه، حسین ابراهیم در الاخبار، چاپ بیروت نوشت: گزینه‌های محمدبن سلمان ولیعهد سعودی، روز به روز کمتر و سخت‌تر می‌شود. چرا که وی نه حمایتی از طرف دولت جدید امریکا دریافت کرده تا بتواند به راحتی بر تخت پادشاهی بنشیند و نه توانسته راهی برای خروج از جنگ یمن بیابد که تبدیل به یک بحران داخلی بزرگ برای عربستان شده است. بن‌سلمان حتی نتوانسته از عادی‌سازی روابط با اسرائیل استفاده کرده و مذاکرات هسته‌ای ایران را که به سرعت در حال پیشرفت است متوقف کند، از این‌رو، بازگشایی خطوط تماس با تهران، یک گزینه منطقی و مطلوب برای سعودی‌ها در شرایط فعلی محسوب می‌شود. به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: آیا تنگنای محمد بن سلمان به حدی رسیده است تا به گزینه تلخ درخواست کمک از تهران برای نجات عربستان، بویژه در جریان جنگ یمن، پناه ببرد؟ جایی که تبدیل به باتلاقی برای سعودی‌ها شده که روز به روز آثار آن در حال نفوذ به داخل عربستان بوده و موجبات نا‌امنی را برای این کشور به بار آورده است؟ چه بسا بن سلمان امیدوار است که تهران روی انصارالله فشار وارد کند تا حملات پهپادی و موشکی آنها به فرودگاه‌ها و تأسیسات نفتی عربستان متوقف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7610/3/575113/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها