اخــــــــبار



آمار جانباختگان روزانه بهشت زهرا رکورد زد

‌مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: با ثبت ۱۴۷ فوتی کرونایی و ۲۰۰ فوتی غیر کرونایی در تهران رکورد ثبت فوتی‌های روزانه در بهشت زهرا طی ۵۰ سال اخیر شکسته شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید خال با اشاره به روزهای غم انگیز و سخت بهشت زهرا در این ایام اظهار کرد: روز سه‌شنبه یکی از سخت‌ترین روز‌های کاری برای همکاران بنده بود و یکی از غم انگیزترین روزهای تاریخ ۵۰ ساله بهشت‌ زهرا(س)رقم خورد. وی تصریح کرد: در این روز در بهشت زهرا عدد فوتی‌های ناشی از کرونا به مرز ۱۵۰ نفر رسید و باید به این عدد ۲۰۰ متوفای غیرکرونایی اضافه کرد؛ از این روی در روز ۳۵۰ متوفی در بهشت زهرا پذیرش و تدفین می‌شوند که یک رکورد بی‌سابقه حتی در طول ۸ سال دفاع مقدس است. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: حتی در بحران‌های کشور نظیر زلزله‌های منجیل، رودبار، سیل تهران و حتی زلزله بم با آن فاجعه بزرگ در ۸ روز جمع شد.‌

اطلاع‌رسانی واکسن کرونا با ارسال پیامک به سرپرست خانوار

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.دکتر جعفر صادق تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید مجدد بر اینکه پیامی که در شبکه‌های مجازی مبنی بر ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا دست به دست می‌شود جعلی است، گفت: این کار یک شیطنت است و چنین پیامی از سوی وزارت بهداشت نبوده است. آدرسی که اعلام شده است مربوط به پرونده الکترونیک سلامت است که تنها پزشکان، مراقبین سلامت و بهورزان به آن دسترسی دارند و پس از ارائه خدمت به مردم آن را در پرونده درج می‌کنند. نام کاربری و کد ورود به سایت به هیچ کس داده نمی‌شود.
وی گفت: تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت نام پرونده الکترونیک سلامت، در دست داشتن کارت ملی است و در صورتی که افراد بیماری زمینه‌ای دارند باید مدارکی برای اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به دقت ثبت شود.
وی افزود: از طرف دیگر ساز و کاری را دنبال می‌کنیم که ظرف هفته آینده تکمیل شده و سپس از آن طریق با آدرس و نام وزارت بهداشت از طریق ارسال پیامک برای سرپرست خانوار روش انجام کار را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
تبریزی تأکید کرد: نحوه فراخوان از طریق رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما خواهد بود که اطلاع‌رسانی شود چه گروه سنی و در چه بازه زمانی برای دریافت واکسن مراجعه کنند و سپس ارسال پیامک و هماهنگی تلفنی از سوی بهورز یا مراقب سلامت صورت می‌گیرد. گفتنی است پیش از این وزیر بهداشت اعلام کرده بود که پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از ۸۰ میلیون ایرانی تشکیل شده است.

دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس»
در کارآزمایی بالینی استفاده شد

ثبت نام از داوطلبان برای شرکت در فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از امروز آغاز شد.به گزارش ایسنا، سیدرضا مظهری رئیس سامانه ۴۰۳۰ درخصوص آغاز مرحله اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی گفت: از امروز تمام علاقه مندان به تزریق واکسن برکت در فاز نهایی مطالعات بالینی در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال و در شش شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا از طریق اپلیکیشن آی‌گپ (#۱۰*۴۰۳۰*) در این مرحله ثبت‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله، تزریق روی ۲۰ هزار نفر انجام خواهد شد و این ۲۰ هزار نفر باید علاوه بر حضور در ۶ شهر تهران، کرج، مشهد، بوشهر، اصفهان و شیراز و همچنین حضور در محدوده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال از  ویژگی‌هایی به لحاظ شرایط جسمی و سلامت هم برخوردار باشند.همچنین ثبت‌نام شرکت در فاز سوم تست انسانی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران نیز آغاز شد. انستیتو پاستور ایران برای ثبت نام داوطلبان شرکت در سومین کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران و کوبا فراخوان داد.واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز یک و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تأیید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.‌‌
همچنین  رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن ‌سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی در این مؤسسه گفت: دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با قسمت تحتانی آن ایمن می کند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه رازی، دکتر علی اسحاقی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در محل سایت کارآزمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران، با اشاره به اینکه دوز استنشاقی در روز پنجاه ویکم به داوطلبان تزریق می شود، افزود: ۲ دوز اول واکسن به صورت عضلانی و دوز سوم به صورت استنشاقی تجویز شده زیرا بزرگ‌ترین مشکل در پاندمی کرونا ناقلان بی علامت هستند و دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس پس از ۲ هفته موجب ایجاد ایمنی در دستگاه تنفسی فوقانی شده و زنجیره انتقال بیماری را به حداقل می رساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7610/5/575125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها