بـرترین پهـپادهای عکاسی 2021


علیرضا احمدی/ پهپادها عکاسی و صنعت سینما را هم در بازارهای حرفه‌ای و هم برای فیلمسازان آماتور پررونق کرده است. امروزه حتی پهپادهای زیر 4هزار دلار ویژگی‌های پرواز باکیفیت تجاری و پیشرفته ارائه می‌دهند و بسیاری از فیلمسازان از قابلیت‌های این فناوری بیشترین بهره را می‌برند درحالی که چند سال پیش این قابلیت در دسترس هرکسی قرار نداشت. اما کدام یک از شرکت‌های فناوری در زمینه پهپادها موفقیت بیشتری کسب کرده اند؟
بی‌شک کمپانی DJI رهبر بازار است و دستگاه‌های خارق‌العاده‌ای را تولید می‌کند. در این گزارش کوتاه برترین پهپادهای سال 2021 برای ساخت فیلم از نگاه مجله خبری «زد دی نت» معرفی شده است.
پهپاد Matrice600: این پهپاد که توسط کمپانی DJI ساخته شده برای فیلمسازان حرفه‌ای یک ضرورت به شمار می‌رود و در جمع برترین‌های 2021 قرار گرفته است. این پهپاد که دارای 6 روتور است مقاومت بالایی دارد و می‌توان گفت که عملاً برای سخت‌ترین برنامه‌های کاربردی صنعتی و عکس یا فیلم تولید شده است.
شاید بتوان این پهپاد را اوج پیشرفت در کمپانی DJI دانست که شامل جدیدترین سیستم‌ها و فناوری‌هاست. این پهپاد دارای 6 باتری قابل تعویض است و می‌تواند تا 5 کیلومتر پرواز کند. همچنین این پهپاد کاملاً با نرم افزارهای ساختمانی سازگار است و می‌تواند نیازهای برنامه‌های فیلمبرداری صنعتی را برآورده کند.
پهپاد Inspire2: یکی دیگر از پهپادهای جالب توجه کمپانیDJI که در سال 2021 جزو برترین‌ها قرار گرفته، Inspire2 است که فیلمسازان آن را بهترین ابزار چندکاره فیلمسازی می‌دانند. این پهپاد براحتی می‌تواند چشم‌انداز فیلمسازی هوایی را تغییر دهد. در این پهپاد از دوربین FPV اختصاصی استفاده شده است که به اپراتور کمک می‌کند تا بهترین فریم‌ها را ثبت کند.
این پهپاد همچنین یک سنسور یک اینچی و نیز سنسور 20MP در دوربین Zenmuse X4S دارد که برای دانشجویان و فیلمسازان مستقل کاملاً مناسب است. نسخه Pro این پهپاد هم سنسور M4 / 3 دارد و عکس‌های 20.8 مگاپیکسلی و فیلم Apple ProRes را می‌گیرد که البته قیمت آن از 4هزار دلار بالاتر می‌رود. نسخه Cinema Premium این پهپاد هم با Zenmuse X7 دارای سنسور تصویر S35 است و قابلیت فیلمبرداری آن نیز 6K CinemaDNG RAW است اما قیمت آن تا 20هزار دلار نیز می‌رسد.
پهپاد Alta 8: یکی دیگر از کمپانی‌های فعال در حوزه پهپادها Freefly است که یکی از بهترین پهپادهای سینمایی در سطح محصولات هالیوود را به بازار روانه کرده است.
این پهپاد دارای 8 روتور است که می‌تواند دوربین‌های گرانقیمت فیلمبرداری را بدون خطر سقوط ، حمل کند که این، یک ویژگی مهم برای فعالان حوزه فیلمسازی بویژه هالیوود محسوب می‌شود. این پهپاد همچنین دارای ویژگی‌های هوشمندی مانند سیستم آزاد‌سازی سریع است که اجازه می‌دهد دوربین را برای عکسبرداری یا فیلمبرداری از آسمان یا نمایش زمین، بچرخانید.
همچنین اگر از مجموعه باتری 16 آمپر ساعتی استفاده کنید، زمان پرواز با یک بار به وزن 10 پوند به حدود 20 دقیقه می‌رسد.
این پهپاد قابلیت ثبت سریع داده‌های اختصاصی با سرعت بالا از طریق کارت microSD را دارد تا دائم سلامت پهپاد مورد توجه قرار بگیرد و احتمال ایجاد اشکال در هنگام فیلمبرداری به صفر برسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7610/9/575148/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها