دیگه چه خبر



بازداشت رئیس دفتر نماینده مجلس
به اتهام قاچاق سوخت

   خبر اول اینکه، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر (سیستان و بلوچستان) گفت: رئیس دفتر نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی به اتهام قاچاق سوخت دستگیر شد.حجت‌الاسلام سعید راشکی در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهارداشت: رئیس دفتر نماینده ایرانشهر در زمینه قاچاق سوخت دستگیر شده و فعلاً هم بازداشت است و تحقیقات ادامه دارد تا میزان ارتشا و آنچه حاصل کردند، مشخص شود.وی با بیان اینکه حدود چهار روز پیش وی دستگیر شده و هم‌اینک در اختیار اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان برای انجام تحقیقات است، افزود: تحقیقات هنوز ادامه دارد و با گذر زمان و روشن شدن موضوعات در صورت اثبات حتماً اقدام قضایی انجام می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر بیان کرد: این پرونده در ادامه همان پرونده بازداشت رئیس شرکت نفت ایرانشهر است. از پرونده شرکت نفت اغلب کارمندان شرکت نفت بجز یکی، دو نفر بازداشت شده‌اند.

جزئیات بیشتر مذاکرات ایران و‌عربستان

  خبر دیگر اینکه، القدس العربی چاپ لندن نوشت: با وجود انکارها، منابع عربی تأکید می‌کنند که در تاریخ نهم ماه جاری، نشستی در پایتخت عراق بین ریاض و تهران انجام شده است. به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: پیش از نشست مذکور، نخست‌وزیر عراق به عربستان سفر کرده و به نظر می‌رسد یک هیأت امنیتی ایرانی نیز در بغداد بوده که پیامی را به طرف سعودی رسانده است و همچنین یک دیدار نزدیک نیز در همان روز در بغداد با هیأت امنیتی از اردن و مصر صورت گرفته است. پیش از تمام این اتفاقات، در ابتدای سال، مذاکراتی بین مسئولان ایران و دستگاه‌های اطلاعاتی امارات انجام شده و الکاظمی پس از آن با ولیعهد سعودی محمد بن سلمان تماس گرفته تا موافقت ایران با برگزاری نشستی با حضور هیأت سعودی در بغداد را اعلام کند. بر اساس این گزارش مذاکرات شامل چهار عنصر اصلی شده، اول، پرونده یمن و قدرت گرفتن حوثی‌ها که حالا در شرایط پیشروی در جبهه مأرب هستند و دوم، پرونده لبنان، که شاهد یک فروپاشی و تجزیه تهدید کننده است، سوم، پرونده توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات وین و چهارم، امنیت آب های خلیج فارس.

تکذیب دیدار مقامات ایرانی و امریکایی در بغداد

  شنیدیم که، سخنگوی وزارت خارجه ایران شایعه دیدار مقامات ایرانی و امریکایی در بغداد را تکذیب کرد و این موضوع را «خبرسازی زرد» نامید.اخیراً برخی شایعات درباره دیدار «ویلیام برنز»، رئیس سازمان سیا با مقامات ایرانی در بغداد مطرح شده است.سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با تسنیم، این موضوع را تکذیب کرده است.

ادعای امنیتی سوئد علیه ایران

  دست آخر اینکه،  سازمان امنیتی سوئد در گزارش سالانه 2020 خود نام ایران را در کنار روسیه و چین به‌عنوان مهم‌ترین تهدیدهای امنیت ملی این کشور مطرح کرده است. به‌گزارش عصرایران، در گزارش سالانه 2020 سازمان امنیتی سوئد که در 86 صفحه منتشر شده، 25 صفحه مربوط به تهدیدهای مستقیم ناشی از فعالیت‌های ایران، چین و روسیه علیه امنیت ملی سوئد است و نام ایران 14 مرتبه در این گزارش به میان آمده است. در این گزارش ادعا شده: در حالی که ایران به جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های صنعتی، تحقیقاتی و دانشگاهی سوئد می‌پردازد، هدف اصلی فعالیت‌های اطلاعاتی ایران، جمع‌آوری اطلاعات از مخالفان ایرانی مقیم سوئد است.
همچنین در این گزارش ادعا شده که در سال‌های گذشته سوئد به محلی برای عوامل اطلاعاتی ایران تبدیل شده است. در این بخش به ماجرای بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی که با حکم دادگاهی در بلژیک به 20 سال حبس محکوم شد، اشاره شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7615/3/575618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها