ایران در ایران


باد و باران و کاهش دما در 29 استان کشور

شیما جهانبخش
خبرنگار
سازمان هواشناسی با انتشار هشدار زرد از رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در 29 استان‌ خبر داد و اعلام کرد با ورود سامانه بارشی قوی به کشور بجز استان‌های بوشهر و هرمزگان تا پایان هفته سایر مناطق رگبار باران، وزش باد شدید را خواهند داشت.
«کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» از کاهشی دمای هوا طی روزهای پایانی هفته خبر داد و اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی بیشتر مناطق کشور بارش باران و وزش باد موقت شدید را تجربه خواهند کرد. همچنین در نوار غربی احتمال ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه  وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد، گفت:  امروز(چهارشنبه) بیشترین بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، ایلام، همدان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خوزستان، شمال فارس و شرق سیستان و بلوچستان خواهد بود. کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: فردا (پنجشنبه)  دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهند داشت و در 2روز پیش‌  رو در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب کشور، شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و مرکز کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت. رفیعی خاطرنشان کرد: امروز و فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما 7 تا 10 درجه‌ای برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی شده و در این مدت دریای خزر مواج است. پنجشنبه بخش‌های مرکزی و جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌ فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.  وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها  با احتیاط بیشتری انجام شود، ادامه داد: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل و وزش باد شدید موقتی در بیشتر استان‌ها هشدار داده، از این‌رو ضروری است که تمام دستگاه‌های مربوطه در مناطق اعلام شده از آمادگی لازم نسبت به وقوع حوادث احتمالی برخوردار باشند. همچنین توصیه می‌شود شهروندان از تردد ‌های غیر ضروری اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

شناسایی 8 تبعه هندی کرونا مثبت در استان بوشهر

بوشهر-  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از ۱۹ تبعه هندوستانی که روز یکشنبه وارد این استان شدند و در قالب دو گروه هشت و ۱۱ نفره در دو میهمانپذیر اسکان یافتند، تست کرونای هشت نفر از آنان مثبت اعلام شده‌ است.
به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی افزود: ابتلای این افراد به ویروس جدید جهش یافته هندی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی است. وی بیان کرد: در زمان حاضر با حضور نماینده اتباع و مهاجران خارجی استانداری و نماینده فرمانداری بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی این استان این افراد در محل اسکان خود قرنطینه شده‌اند.
ایرانی اضافه کرد: این اتباع هندوستانی از طریق شناور وارد بندرعباس شده و از آنجا به شیراز و بوشهر سفر کرده‌اند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه این اتباع با گذرنامه در دو میهمانپذیر اسکان یافته‌اند نشان می‌دهد به‌صورت قانونی وارد کشور شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7615/9/575643/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها