ناکامی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس هم طعم باخت را چشید




گروه ورزشی/ بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز با مصاف استقلال ایران و الاهلی عربستان پیگیری شد و دیگر نمایندگان کشورمان دوشنبه شب به مصاف رقبا رفتند. در اولین بازی که از گروه E برگزار شد، پرسپولیس ایران و الوحده امارات به میدان رفتند. در این مسابقه یحیی گل محمدی نسبت به بازی با گوا تغییرات زیادی در ترکیب اصلی اش داشت و باز هم از همان نفرات اصلی استفاده کرد که البته در این میان، امید عالیشاه و احمد نوراللهی روی نیمکت نشسته بودند. ماتاوز مهاجم اسلوونیایی الوحده در دقیقه 5 از غفلت خط دفاعی پرسپولیس استفاده کرد و با نفوذ از سمت راست محوطه جریمه و از زاویه بسته دروازه حامد لک را باز کرد تا تیم اماراتی از نماینده کشورمان پیش بیفتد. پیش از این دروازه پرسپولیس 2 بار مقابل الریان و گوا روی ارسال‌های ایستگاهی و با ضربه سر باز شده بود ولی این بار دروازه این تیم در جریان بازی باز شد. پس‌از این گل، توپ و میدان در اختیار سرخپوشان پایتخت قرار گرفت و این تیم حملات زیادی روی دروازه الوحده انجام داد ولی این حملات هدفمند نبود و موقعیت خاصی ایجاد نشد تا نیمه اول با برتری الوحده به پایان برسد. نیمه دوم با 3 تغییر برای قرمزها همراه بود و سرمربی پرسپولیس، امید عالیشاه را به جای شهریار مغانلو، مهدی شیری را به جای سیامک نعمتی و احمد نوراللهی را به جای میلاد سرلک به میدان فرستاد تا دست به تغییرات تاکتیکی بزند. موضوعی که باعث شد تا پرسپولیس شکل تیمی بهتری به خود بگیرد. در این نیمه یک بار شوت احسان پهلوان و یک بار هم ضربه سر محمدحسین کنعانی زادگان به تیر خورد. از دقیقه 83 هم الوحده با اخراج عبدالله انور بازیکن تازه واردش 10 نفره شد ولی تغییری حاصل نشد و بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید تا پرسپولیس اولین شکستش در لیگ قهرمانان آسیا را متحمل شود و الوحده هم باخت بازی رفت اش برابر پرسپولیس را جبران کند. در پایان این مسابقه ماتاوز گلزن الوحده به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد. در دیگر دیدار این گروه بازی الریان و گوا با تساوی به پایان رسید. با این نتایج پرسپولیس با 12 امتیاز در صدر ماند، الوحده با 10 امتیاز دوم شد. گوا با 3 و الریان هم با 2 امتیاز سوم و چهارم هستند. نکته حائز اهمیت اینکه طبق قانون لیگ قهرمانان آسیا در سال جدید، 5 تیم اول گروه‌ها به‌صورت مستقیم راهی دور بعدی مسابقات می‌شوند و 3 تیم برتر دوم نیز آنها را همراهی خواهند کرد. باخت پرسپولیس مقابل الوحده شانس 3 تیم دیگر فوتبال ایران که امیدوار به کسب رتبه دومی و قرار گرفتن در میان 3 تیم برتر برای صعود به پلی آف بودند را کم کرد.
تساوی تراکتور و باخت فولاد
در ادامه این رقابت ها و در گروه B دیدار تراکتورایران و پاختاکورازبکستان بدون گل مساوی شد تا شاگردان رسول خطیبی چهارمین تساوی‌شان را در این گروه به دست آورند. الشارجه امارات نیز 3 - 2 نیروی هوایی عراق را برد تا 11 امتیازی شود و صعودش را قطعی کند ولی تراکتور با 7 امتیاز وضعیت مبهمی دارد و باید منتظر سایر نتایج باشد. در گروه D، فولاد ایران برابر السد 1-0 بازنده شد تا شاگردان جواد نکونام دومین باخت خود در این مسابقات را تجربه کنند. نام تائه هی گلزن السد در پایان این دیدار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در دیگر دیدار این گروه نتیجه جالبی به‌دست آمد و النصر عربستان 2-1 مغلوب الوحدات اردن شد. با این نتایج السد 10 امتیازی شد و النصر 8 امتیازی ماند. فولاد نیز با 5 امتیاز در رده سوم قرار دارد و اگر الوحدات را شکست دهد 8 امتیازی می‌شود.
رکوردهایی که از دست سرخ‌ها پرید
پرسپولیس که تا قبل از بازی برابر الوحده با 2 گل خورده عنوان بهترین خط دفاعی را در اختیار داشت، با دریافت گل مقابل الوحده این عنوان را از دست داد تا با تراکتور و الوحده در این عنوان شریک شود و هرکدام 3 گل دریافت کرده‌اند. جالب اینکه پرسپولیس در سه مسابقه سه گل دریافت کرد، الوحده در در دو بازی مقابل الریان و پرسپولیس 3 گل خورد اما تراکتور هر سه گل دریافتی را در همان بازی هفته اول مقابل پاختاکور دریافت کرد. نکته دیگری که درباره پرسپولیس وجود دارد این است که این تیم بعد از 5 برد پیاپی باخت. تا قبل از این بازی، آخرین باخت پرسپولیس، در دیدار با آلومینیوم در هفته دوازدهم لیگ برتر رقم خورده بود ولی پرسپولیس پس از 3 ماه دوباره باخت. تا پیش از آن، قرمزها توانستند مس، فولاد، ماشین سازی، تراکتور، پیکان، سایپا، نساجی، نفت مسجدسلیمان، گوآ، الوحده و الریان را شکست دهند و مقابل پدیده و صنعت نفت هم به تساوی رسیدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7615/14/575663/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها