سفیر ایران در کویت مطرح کرد

نشانه‌های مثبت از کاهش تنش های منطقه ای




سفیر ایران در کویت گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس، امنیت کشورشان را متأثر از تنش میان ایران و امریکا می‌بینند و طبیعی است که از نزدیک شدن دیدگاه‌های ایران با مجموعه ۱+۴ و نهایتاً ۱+۵ استقبال کنند. محمد ایرانی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به قطر، عراق، عمان و کویت همزمان با مذاکرات هسته‌ای، گفت: سفر وزیر امور خارجه به منطقه همزمان با مذاکرات وین به ریاست عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه حاکی از توجه دستگاه سیاست خارجی کشور به موضوعات منطقه‌ای است.
ایرانی، منطقه خلیج فارس را در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارای اهمیت زیاد توصیف کرد و افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس از گذشته به دلیل ساختارهای سیاسی و حاکمیتی، روابط بسیار نزدیکی با غرب و امریکا دارند و به همین دلیل همیشه نگران افزایش تنش‌های احتمالی بین ایران و امریکا بوده‌اند و این نگرانی‌ها تاکنون ادامه داشته است. این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه این دیدگاه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در رفتار آنها هم بازتاب دارد و عیان است، خاطرنشان کرد: کشورهای عربی علاقه‌مند هستند از نتایج آخرین وضعیت مذاکرات وین و بغداد مطلع شوند و از این نظر این سفر برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار بود. ایرانی، اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و استقبال او از کاهش تنش‌ها و بهبود روابط با ایران را یادآور شد و افزود: مجموعه تحولاتی که در حال رخ دادن است، نشانه‌های مثبتی را در کاهش تنش‌های منطقه‌ای القا می‌کند. این اظهارات چه متأثر از تحولات داخلی امریکا و تغییر قدرت در این کشور یا پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و یا تحولات میدانی یمن باشد، در هر صورت مثبت ارزیابی می‌شود.
سفیر ایران در کویت با بیان اینکه ایران همواره از حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره و روش‌های مسالمت‌آمیز استقبال کرده، عربستان را از کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه دانست و افزود: استمرار روند مذاکرات می‌تواند افق‌های روشن‌تری را برای کشورهای منطقه ترسیم ‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7620/3/576155/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها