اخبار



افزایش سقف پذیرش  پناهجویان امریکا

«جو بایدن» برای کاهش انتقادات به دولتش در حوزه مهاجرتی، در بیانیه‌ای سقف پذیرش پناهجویان را از 15 هزار نفر مصوب دوران «دونالد ترامپ» به 62 هزار نفر در سال افزایش داد.به‌گزارش ایرنا، گرچه در بیانیه کاخ سفید تأکید شده است که این رقم در سال مالی آینده تا 125 هزار نفر در سال می‌رسد اما با توجه به اینکه همچنان امریکا از پذیرش پناهجویان از مرز مکزیک امتناع می‌کند تنش‌ها در مرزهای جنوبی حتی پس از انتشار این بیانیه آرام نشده است.
کاخ سفید در حالی که در 100 روز ابتدایی دولت جدید با بحران همه‌گیری کرونا روبه‌رو بود اما با فشار جمهوریخواهان و برخی دموکرات‌ها، برای حل معضل مهاجرت وارد عمل و مجبور به سیاستگذاری صریح در این باره شد. در این میان به گفته یک مقام امریکایی، طبق وعده انتخاباتی «بایدن» در چند روز آینده 4 خانواده مهاجری که در دولت ترامپ در مرز مکزیک از هم جدا شده بودند، نیز بار دیگر به هم می‌رسند.

درخواست لیبی از ترکیه برای خارج کردن شبه نظامیان

نجلاء المنقوش، وزیر امورخارجه لیبی از مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خواست شبه نظامیان تحت حمایت خود را از لیبی خارج کند. به گزارش ایرنا به نقل از «روسیا الیوم»، المنقوش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با چاووش اوغلو از حمایت آنکارا از بخش بهداشتی کشورش در مقابله با کرونا قدردانی کرد و با تأکید بر ایجاد روابطی متمایز با آنکارا از ترکیه خواست در جهت اجرای توافق آتش‌بس و نتایج کنفرانس برلین با بیرون بردن نیروهای مزدور از خاک لیبی با این کشور همکاری کند.
 اما اوغلو در پاسخ به المنقوش گفت: نیروهای ترکیه‌ای مستقر در لیبی بخشی از توافق برای آموزش نیروهای لیبیایی هستند که قرارداد آن با دولت پیشین لیبی بسته شد.بنابر گزارش‌ها، ترکیه از زمان حمله ارتش ملی لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر به طرابلس در آوریل ۲۰۱۹ اقدام به گسیل بخشی از شبه نظامیان سوریه به طرابلس کرده است که هنوز در این کشور حضور دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7620/4/576162/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها