مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان شد


نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دوشنبه به ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال و با حضور تمامی اعضا برگزار شد. در این نشست که به مدت 9 ساعت به طول انجامید، بیش از 30 مصوبه به تصویب اعضا رسید. از جمله مهم‌ترین موارد اینکه کمیته موقت فوتبال مجازی طبق ماده 57 اساسنامه ایجاد و حیدر بهاروند به عنوان سرپرست کمیته مسابقات منصوب شد. همچنین با تصویب تمامی اعضا، میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست کمیته جوانان منصوب و پریا شهریاری به عنوان رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ابقا شد. احمدرضا براتی به عنوان سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات و خداداد افشاریان به عنوان سرپرست کمیته داوران منصوب شدند.
در همین راستا، بهرام رضائیان به عنوان سرپرست کمیته بازی جوانمردانه و مسئولیت اجتماعی و جلال چراغپور به‌عنوان سرپرست کمیته آموزش منصوب شدند. همچنین پس از تصویب اعضای هیأت رئیسه، مهرداد سراجی به عنوان سرپرست کمیته فوتسال منصوب و امیرحسین محتشم به عنوان سرپرست کمیته فوتبال ساحلی معرفی شد و جای پریا شهریاری را گرفت. اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال احسان اصولی صفار را به عنوان سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون منصوب کردند و وی همچنین به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال در شورای عالی ورزش صدا و سیما معرفی شد. در این میان و پس از تأیید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال بانوان انتخاب شدند. برهمین اساس مریم ایراندوست به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 20 سال و شادی مهینی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 17 سال انتخاب شدند. شهره موسوی، نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان درخصوص انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال بانوان گفت: «طبق اساسنامه فدراسیون، انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان و پیشنهاد آن به هیأت رئیسه برعهده نایب رئیس سوم و رئیس دپارتمان بانوان است. در هر سه رده بانوان سرمربی پیشنهادی را به دکتر شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون و سایر اعضای هیأت رئیسه اعلام کردیم که خوشبختانه با موافقت اعضا، سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال بانوان منصوب شدند. بزودی نشستی را با این عزیزان برگزار خواهیم کرد. برنامه و اردوهای تیم‌های ملی فوتبال نیز متعاقباً از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر خواهد شد.»
افزایش 300 درصدی دستمزد داوران
در میان این انتصاب های فدراسیون خبر 3 برابر شدن دستمزد داوران در تمام سطوح بسیار مهم بود و از این پس حق الزحمه قضاوت در مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی با افزایش ۳۰۰ درصدی، محاسبه و به حساب‌شان واریز خواهد شد. پیش از این دستمزد داوران و کمک داورهای لیگ برتر ۹۰۰ و ۴۵۰ هزار تومان بود ولی حالا داوران وسط 2 میلیون و 700 هزار تومان و کمک داوران یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت می کنند. معمولا برترین داوران لیگ برتر در طول فصل، کمتر از ۲۰ دیدار را قضاوت می‌کنند و می‌توانند در طول یک فصل، حدود ۵۰ میلیون دریافت کنند. ضمن اینکه از این پس درآمد خالص اسپانسر لباس داوران، هزینه خود داوران می‌شود و صرف هزینه‌های جاری دیگر فدراسیون نخواهد شد. همچنین پیگیری‌های لازم برای تجهیز داوران به سیستم‌های رادیویی و استفاده از VAR نیز در حال انجام است. این در حالی است که عزیزی خادم اعلام کرده بود VAR حداقل 3 میلیون دلار بودجه نیاز خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7620/14/576207/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها