اخبــــار



میراسماعیلی: رأی محرومیت 4 ساله شکننده است

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران در برنامه سلام تهران گفت: «ما دو سال است درگیر پرونده تعلیق جودو هستیم. رأی اولیه کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو این بود که فدراسیون جودوی ایران به‌صورت نامحدود تعلیق شده، اما ما این پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش بردیم و تقریباً یک سال درگیر این موضوع بودیم. در دو ماه اخیر ما رایزنی‌های زیادی داشتیم و توانستیم تیم ملی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم. من در همان مسابقات یک ساعت و نیم روبه‌روی رئیس فدراسیون جهانی نشستم و جلسه رودررویی را داشتیم. اعتقاد دارد رأی 4 ساله محرومیت از سوی فدراسیون جهانی قابل تغییر است.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «رئیس فدراسیون جهانی پیش شرطی را گذاشته که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است. البته ویزر برخورد خوب و گرمی با من در این نشست داشت، اما اعلام کرد که فدراسیون باید این پیش شرط را قبول کند تا تعلیق به طور کامل برداشته شود. فدراسیون جودو به خاطر دفاع از آرمان‌های کشور سیلی خورده و در این موضوع هم ما مقاوم ایستاده‌ایم. رأی محرومیت 4 ساله شکننده است. آه 90 هزار جودوکار پشت کسانی است که دنبال تعلیق بودند.»

پایان کار ژاوی با السد

الکاس قطر در خبری اختصاصی از پایان کار السد با ژاوی خبر داد. این رسانه قطری نوشت: «برخی از منابع خاص ما گزارش دادند که مدیریت السد هیچ علاقه‌ای به تمدید قرارداد با ژاوی ندارد و این سرمربی در انتهای فصل جاری از این تیم جدا خواهد شد. ژاوی پس از ترک بارسلونا به السد قطر آمد و به‌عنوان بازیکن 4 فصل بازی کرد. او در سال 2019  سرمربی السد شد ولی نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی دست پیدا کند. سال گذشته مقابل پرسپولیس با درخشش آل کثیر شکست خورد و در فصل جاری حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. او در یک بازی جنجالی مقابل النصر عربستان شکست خورد تا رسانه‌های قطری از سناریوی از پیش تعیین شده در خصوص نماینده سعودی‌ها صحبت کنند.»

فعالیت‌ باشگاه ماشین‌سازی تعطیل اعلام شد

چند وقت پیش محمدرضا زنوزی اعلام کرد نمی‌تواند هزینه‌های ماشین‌سازی را تأمین کند و می‌خواهد این باشگاه را به هیأت فوتبال آذربایجان شرقی واگذار کند اما پس از آن توافق شد او تا پایان لیگ بیستم به مدیریت اش در ماشین‌سازی ادامه دهد اما دوشنبه سایت این باشگاه اعلام کرد: «بعد از اعلام تعلیق فعالیت‌های باشگاه ماشین سازی، استاندار محترم آذربایجان شرقی دستور به حل مشکلات این باشگاه و پرداخت مطالبات سال 96 از شهرداری تبریز دادند ولی شهردار و مدیران شهری شهرداری کلانشهر تبریز همکاری‌های لازم را برای بقای ماشین‌سازی انجام ندادند و با گذشت بیش از 40 روز از دستورات اداری نیتی به پرداخت دیده نمی‌شود و فقط فرایندی جهت سلب مسئولیت اجتماعی و حقوقی در قبال این باشگاه مردمی را درپیش گرفته‌اند. برای همین صراحتاً اعلام می دارد؛ تمامی فعالیت‌های باشگاه ماشین‌سازی تبریز به‌دلیل عدم همکاری هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز تعطیل اعلام شده و نظر به عزم بلند مسئولان شهری در کارشکنی‌های اخیر مالکیت باشگاه تمایلی به تیم‌داری در باشگاه ماشین‌سازی نخواهد داشت و بدیهی است از این تاریخ مسئولیت فعالیت‌های آتی تیم برعهده هیأت فوتبال استان خواهد بود.» گفتنی است در مرتبه قبلی فدراسیون فوتبال با این قضیه بشدت مخالفت کرد و درنهایت با نامه نگاری مسأله را به تعویق انداخت اما این بار موضوع جدی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد و حالا باید دید چه اتفاقی در انتظار سرنوشت ماشین‌سازی و ادامه لیگ برتر خواهد بود. ماشین‌سازی طبق برنامه هفته بیست و دوم، شنبه میزبان سایپا در تبریز است.

کرمان میزبان فینال جام حذفی فوتبال

در جلسه هیأت رئیسه پس از بررسی شرایط استان‌های مختلف، کرمان به‌عنوان میزبان فینال جام حذفی فوتبال انتخاب شد، البته با توجه به نتایج تیم گل گهر سیرجان در جام حذفی، از بین شهرهای کرمان یا سیرجان در نهایت یک شهر میزبان فینال مسابقات حذفی می‌شود. گفتنی است با نظر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم مقرر شد برگزاری مسابقات چهارجانبه شهید سلیمانی هم به میزبانی کرمان در تقویم مسابقات سازمان لیگ گنجانده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7620/14/576209/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها