دیگه چه خبر


توصیه برجامی ۵۰ عضو کمیته ملی حزب دموکرات

   خبر اول اینکه، بیش از ۵۰ عضو کمیته ملی حزب دموکرات در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری امریکا خواستار بازگشت به برجام و برداشتن تمام تحریم‌هایی شدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده با سوء نیت علیه مردم ایران وضع کرد. به گزارش ایرنا،این افراد شامل اعضای کمیته ملی دموکرات و سران این حزب شامل کیث الیسون دادستان کل مینه‌سوتا و باربارا لی عضو مجلس نمایندگان از کالیفرنیا می‌شوند .این نامه، نخستین نامه سیاسی کمیته ملی حزب دموکرات و مقامات دیگر است که درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دولت ارسال می‌شود.در این نامه آمده است: ما از شما می‌خواهیم نگذارید مدافعان رویکرد شکست خورده ترامپ نسبت به ایران، فشار وارد آورند. ما نتیجه این سیاست را دیده‌ایم؛ یک برنامه هسته‌ای بزرگ ایران و یک خطر بزرگ برای جنگ با ایران.

هشدار سپاه به نیروهای امریکایی در خلیج فارس

  خبر دیگر اینکه، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه ، در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع امریکا پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار به جلو دانست و تأکید کرد: بهتر است امریکایی ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند. به گزارش سپاه نیوز، در 20 اردیبهشت شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه در حین اجرای مأموریت های جاری و متعارف روزانه خود در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با ۷ فروند شناور دریایی امریکایی ها در تنگه هرمز که  به ارتکاب رفتارهای غیر حرفه ای مانند پرواز بالگرد، شلیک فلیر و تیراندازی بی هدف، بی مورد و تحریک کننده مبادرت ورزیدند، روبه‌رو و ضمن رعایت فاصله قانونی در چارچوب دستورالعمل ها و مقررات دریانوردی  به رفتار مخاطره آمیز و غیرحرفه ای آنها تذکر و اخطار داده شد که آنها نیز با اصلاح رفتار ، مسیر خود را ادامه دادند. با این حال سی‌ ان‌ ان گزارش داده که  روز دوشنبه، شش شناور امریکایی در حال اسکورت یک زیردریایی و ناو یو‌اس‌اس‌ جورجیا در تنگه هرمز بودند که با گروهی متشکل از ۱۳ قایق تندروی سپاه مواجه شدند. این قایق‌ها با سرعت زیادی به سوی شناورهای امریکایی حرکت می‌کردند و تا فاصله حدود ۱۳۷ متری نزدیک می‌شدند.گارد ساحلی امریکا پس از انجام تمام اقدامات لازم شامل به صدا درآوردن بوق هشدار، برقراری ارتباط رادیویی و استفاده از دیگر راه‌های ارتباطی، ناوچه مائوئی اقدام به شلیک ۳۰ تیر اخطار کرد. پس از دومین دور شلیک تیر اخطار، قایق‌های سپاه منطقه را ترک کردند.

 حمایت امریکا از گفت‌وگو میان ایران و عربستان

  شنیدیم که، یک مقام ارشد وزارت امورخارجه امریکا گفت که واشنگتن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی حمایت می کند اما نقشی در آن ندارد.به گزارش ایسنا «جویی هود» دستیار موقت وزیر امورخارجه امریکا در یک نشست در اندیشکده بروکینگز گفت که دولت بایدن از تلاش های عراق برای میزبانی گفت‌وگوها میان تهران و ریاض حمایت می کند اما واشنگتن نقشی در آن نخواهد داشت.وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. امریکا از این رایزنی ها پشتیبانی می کند اما کاری با آن ندارد و امیدواریم که میزبانی بغداد به شکل گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه کمک کند.

 جبهه پولیساریو ادعای ضد ایرانی را رد کرد

  دست آخر اینکه،  دبیرخانه ملی جبهه پولیساریو ادعاهای وزیر امورخارجه مراکش درخصوص حمایت نظامی ایران از این جبهه را بی‌اساس خواند. به گزارش ایسنا « اوبی بوچرایا» عضو دبیرخانه ملی جبهه پولیساریو در امور اروپا و اتحادیه اروپا این موضوع را در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد .
وزیر امور خارجه مراکش روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با رئیس کمیته روابط عمومی امریکا-اسرائیل(AIPAC) ، بزرگ ترین لابی صهیونیستی در امریکا مدعی شده بود که جبهه پولیساریو از ایران اسلحه و نیز آموزش‌های نظامی برای نیروهای خود دریافت می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز پیشتر از این ادعای یاد شده را تکذیب کرده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7626/3/576783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها