اسماعیلی خبر داد

دستگیری ۲۰۰ پرسنل متخلف قوه قضائیه


سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دیروز خود به برخورد با تخلفات در قوه قضائیه اشاره کرد و از دستگیری بیش از 200 نفر از پرسنل این نهاد خبر داد. اسماعیلی همچنین از آغاز رسیدگی به پرونده انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه گفت و اعلام کرد که قریب به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند، احضار شدند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به برخورد با تخلفات در قوه قضائیه گفت: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، ۲۳۷ نفر کارچاق کن و دلال را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضائیه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.
در ادامه این نشست اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف به کجا رسید؟ گفت: در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و بعد از تشکیل آن تیم‌های تخصصی متشکل از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و در یک تیم قضایی و امنیتی و اطلاعاتی پیگیری پرونده را انجام می‌دهند؛بخشی از امور بر‌عهده وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده است. او با بیان اینکه کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند دستور ممنوع‌الخروجی‌شان صادر شده، افزود: قریب به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند، احضار شدند؛برای برون رفتِ فایل صوتی از دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی به‌دست آمده و به‌ لحاظ اهمیت موضوع کار تحقیقات مجدانه ادامه دارد و تا نتیجه نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را پیگیری می‌کنیم. اسماعیلی درخصوص گزارشی پیرامون عملکرد دادسرای انتظامی قضات هم گفت: انجام بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی دقیق و عملکرد بیش از 1000 قاضی، انجام بازرسی‌های پنهان از چند استان، تهیه و تنظیم کارنامه قضایی برای تمامی قضات کشور که در نتیجه این کارنامه تعدادی از قضات کشور مورد تشویق قرار گرفتند؛ تعدادی از قضات متخلف شناسایی و تعدادی تعلیق و تعدادی هم سلب صلاحیت شدند که این عدد قضات متخلف حداقلی است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در این روزها آیا تبادل زندانی با امریکا انجام شده یا قرار است انجام بشود؟ گفت: تا الان در‌خصوص تبادل ایران و امریکا هیچ موضوعی منعکس نشده است. وی افزود: خانم نازنین زاغری محکومیت قبلی داشت که به اتمام رسیده البته باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر داشته باشد، زیرا بخشی از دوران محکومیتش را در بیرون از زندان سپری کرد. الان خانم زاغری بازداشت نیست و پرونده مفتوح دیگری دارد که رأی آن صادر شده و آزاد و در محل اقامت خود است؛ باید در رابطه با محکومیت جدید او منتظر دادگاه تجدید نظر باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7626/3/576784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها