3 بازی معوقه لیگ برتر امشب برگزار می‌شود

برد خارج از خانه هدف سرخابی‌ها


حامد جیرودی / رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری 3 دیدار معوقه پیگیری می‌شود. از بازی‌های هفته بیستم 2 دیدار باقی مانده که در یکی از آنها فولاد از ساعت 20:45 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز میزبان تراکتور است. شاگردان جواد نکونام در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که در هفته بیست و سوم مقابل نساجی 1-0 شکست خوردند و با 30 امتیاز در رده ششم جدول هستند. البته سرخپوشان اهوازی در آخرین بازی‌شان که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد، با پیروزی 2-1 برابر قشقایی توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند و حالا با روحیه هستند. اما اوضاع در آن سوی میدان متفاوت است. تراکتور در هفته بیست و سوم مقابل صنعت نفت با تساوی 1-1 متوقف شد تا با 28 امتیاز در رده هشتم قرار بگیرد. پرشورها در جام حذفی هم مقابل آلومینیوم 2-1 بازنده شدند تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند. نتیجه‌ای که استعفای رسول خطیبی از سرمربیگری تراکتور را در پی داشت ولی با این موضوع مخالفت شد و خطیبی به تیم برگشت. البته به اتفاق فیروز کریمی که مشاور فنی تراکتور شده و حالا باید دید آنها کنار هم چه نتیجه‌ای می‌گیرند. بازی رفت فولاد و تراکتور با تساوی بدون گل به پایان رسید.
صنعت نفت – استقلال؛ معوقه پر حرف و حدیث
در دیگر بازی معوقه هفته بیستم، صنعت نفت از ساعت 21:30 در ورزشگاه تختی آبادان پذیرای استقلال است. دیداری که قبل از لیگ قهرمانان آسیا قرار بود برگزار شود ولی به تعویق افتاد و بعد از آن هم زمان برگزاری آن به خاطر اعتراض پرسپولیسی‌ها که معتقد بودند این بازی باید قبل از دربی برگزار می‌شد، به محل بحث فراوان تبدیل شد. شاگردان سید سیروس پورموسوی که از هفته یازدهم به بعد رنگ برد را ندیده‌اند، در 11 بازی دیگرشان 6 باخت و 5 تساوی داشته‌اند و با 26 امتیاز در رده دوازدهم جدول هستند و حالا هم به‌نظر می‌رسد مقابل استقلال هم کار دشواری برای پیروز شدن داشته باشند. بخصوص اینکه پورموسوی گفته می‌خواهد در ادامه مسابقات به بازیکنان جوان‌تر تیمش بازی بدهد. اما آبی پوشان پایتخت در شرایطی در این بازی به میدان می‌روند که 2 شکست پیاپی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس باعث شده آنها با 34 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرند. البته شاگردان فرهاد مجیدی در آخرین بازی‌شان که در جام حذفی برگزار شد، 2-1 ذوب آهن را شکست دادند تا دوباره روحیه بگیرند و برای ادامه مسابقات انگیزه پیدا کنند. استقلال در این بازی هم شیخ دیاباته را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سید احمد موسوی هم که آسیب دیده به این بازی نمی‌رسد ولی مصدومیت وریا غفوری کاپیتان استقلال خیلی جدی نیست و او به این بازی می‌رسد. در نفت هم حسین ساکی، رحیم مهدی زهیوی، مهدی زبیدی و حسن بیت سعید به‌دلیل مصدومیت غایب هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که شاهد یک بازی زیبا باشیم. چرا که برزیلی‌های فوتبال ایران در خانه‌شان با انگیزه هستند و استقلالی‌ها هم امید زیادی دارند تا در این بازی به برتری برسند. صنعت نفت و استقلال تاکنون 19 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 10 پیروزی برای استقلال و 7 برد هم برای صنعت نفت به ثبت رسیده و 2 بازی هم مساوی شده است که آخرین آن تساوی 1-1 دو تیم در بازی رفت بود.
پرسپولیس بدون کاپیتان در اصفهان
امشب یک بازی معوقه از هفته بیست‌و‌یکم نیز برگزار می‌شود که طی آن ذوب آهن و پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می‌روند. گاندوها که در هفته بیست‌وسوم برابر گل گهر 1-0 بازنده شدند، با 21 امتیاز در رده چهاردهم هستند و برای فرار از منطقه خطر، به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارند. اما در آن سوی میدان شاگردان یحیی گل محمدی هم که در بالای جدول با سپاهان رقابت می‌کنند، برای جا نماندن از کورس باید به 3 امتیاز دست پیدا کنند. ضمن اینکه سرخپوشان پایتخت برای بازگشت به صدر نیاز به پیروزی با بیش از 3 گل مقابل ذوب آهن دارند که کاری سخت به‌نظر می‌رسد. قرمزها که با 45 امتیاز در رده دوم هستند، در شرایطی پا به این میدان می‌گذارند که پس از پیروزی 1-0 در دربی، در جام حذفی هم مقابل تیم لیگ دویی شاهین بندرعامری به برتری 4-1 رسیدند تا به مرحله بعد صعود کنند. البته به علت درگیری‌هایی که در مسابقه با استقلال به وجود آمد و همچنین اتفاق‌های بازی با سپاهان، پرسپولیسی‌ها با جرایمی مواجه شدند و سیدجلال حسینی کاپیتان‌شان و فرشاد فرجی دیگر مدافع خود را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند. پرسپولیس فصل گذشته ذوب آهن را در اصفهان 3-0 شکست داد و باید دید باز هم می تواند به پیروزی برسد یا نه. البته یحیی در این بازی باید دوباره برابر دستیار سابقش سید مجتبی حسینی قرار بگیرد که شناخت زیادی از تفکرات گل محمدی دارد و در نیم فصل اول و زمانی که سرمربی نفت مسحدسلیمان بود، پرسپولیس را با تساوی 1-1 متوقف کرد. پرسپولیس و ذوب آهن 39 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس 14 و ذوب‌آهن 12 بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و 13 بازی نیز مساوی شده که آخرین آن 1-1 بازی رفت بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/1/577710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها