اخبــــار



رونمایی از پیام مقام معظم رهبری به مؤسسه شهرستان ادب

صبح دیروز در حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر از پیام مقام معظم رهبری به موسسه شهرستان ادب رونمایی شد. به گزارش ایسنا، متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اولا 10 سالگی شهرستان ادب مبارک باشد. ثانیاً از زحمات عزیزان و ملاحظه فهرست محصولات مؤسسه خرسند و متشکرم. ثالثاً استمرار تلاش‌ها و دقت در رعایت ملاحظات فنی و نیز ملاحظات ارزشی را از این عزیزان انتظار دارم. رابعاً در کنار گسترش کمی که البته مطلوبست، اعتلای کیفی حتماً درخور توجه و اهتمام است. این به کار شما و عمری که برای آن صرف شده معنا می‌دهد. خامساً می‌دانید که سعی زیاد می‌شود برای واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی، شمایید که باید این سعی شیطانی را باطل کنید. نسل شما و شما جوانان آگاه و پرانگیزه باید در این جبهه نقش مدافع و مهاجم را ایفا کنید. برای شما عزیزان همیشه دعا می‌کنم.
والسلام علیکم / سیدعلی حسینی خامنه‌ای

پیام سرلشکر باقری به مناسبت سوم خرداد

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «فتح خرمشهر، فراتر از یک پیروزی و افتخار در عرصه نبرد با دشمن اشغالگر در حقیقت یک نقطه عطف مهم و تاریخی در عرصه‌های درخشش ایران و ایرانی برابر توطئه‌های دائمی استکبار جهانی، از دفاع مقدس در جنگ هشت ساله تحمیلی تا دفاع مقدس امروز مدافعان حرم در جنگ‌های نیابتی و مقابله با تروریسم تکفیری به شمار می‌رود که دستیابی به پیروزی‌های بزرگ سیاسی و نظامی را ضامن تقویت انسجام، امنیت و اقتدار ملی و مظهر خودباوری و اعتماد به نفس نسل‌های این سرزمین قرار داده است». سردار باقری در ادامه افزوده است: «در سایه هدایت‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و وحدت، همدلی و حمایت شما مردم شریف و قهرمان، «راهبرد قدرت‌افزایی دفاعی، تهاجمی و بازدارنده »را دستور کار دائمی خود دانسته و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هر نوع تهدید علیه استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور عزیزمان مهیا و مجهز بوده و به فضل الهی اجازه نخواهیم داد از اردوگاه دشمنان خبیث و مکار، گزندی به این سرزمین مقدس برسد».

نامگذاری یکی از معابر تهران به نام ترکان

در ابتدای جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نامگذاری یکی از معابر تهران به نام مرحوم اکبر ترکان بررسی شد. به گزارش ایلنا، محسن‌هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: دستور نامگذاری یکی از معابر به نام مرحوم اکبر ترکان را ١٥ نفر امضا کردند. این لایحه با ١٩ رأی موافق اعضای شورا تصویب شد.  مرحوم ترکان که سابقه وزارت دفاع و نفت و مشاورت رئیس جمهوری را در کارنامه خود داشت، 26 اردیبهشت ماه به دلیل ابتلا به دیابت در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/2/577719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها