اخبــــار




دستگیری عاملان انفجار سراوان

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، سه تیم تروریستی متلاشی شد و عاملان انفجار تروریستی اول فروردین در سراوان دستگیر شدند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، این انفجار کور تروریستی که در میدان کوزه سراوان رخ داد منجر به شهادت یک نوجوان شانزده ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد. عناصر این تیم وابسته به‌ گروهک تروریستی جیش الظلم، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده و با هدایت گروهک، اقدام به این جنایت کردند.
از این تیم که به‌دنبال اقدامات تروریستی دیگری بود یک قبضه کلت کمری، شصت کیلو مواد منفجره به همراه ریموت کنترل و چاشنی انفجاری، کشف و ضبط شد. یک تیم دیگر نیز در سیستان و بلوچستان شناسایی و با دستگیری آنها از چند اقدام ایذایی و تروریستی جلوگیری شد. این تیم با هدایت گروهک تروریستی جنایتکار مستقر در اروپا، به‌دنبال اقدامات تروریستی در سطح استان و انفجار وحشیانه در اماکن مذهبی، برای تفرقه‌افکنی و اختلافات مذهبی بود. از سرکرده شرور این تیم تروریستی که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد دو قبضه کلت کمری، دو قبضه کلاش به‌همراه مقادیری ابزار و مواد ساخت بمب کشف گردید. همچنین یک تیم مسلح که برای اخاذی و اقدام تروریستی از اقلیم عراق وارد کشور شده بود تحت رصد قرار گرفت و پس از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی ارومیه، دو نفر از آنها کشته و یک نفر متواری شد. از این تیم تروریستی، دو قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاری و مهمات به دست آمد.وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار داد: هرگونه اقدام علیه امنیت کشور، با واکنش قاطع و مؤثر مواجه خواهد شد. کشورهایی که مأمن فعالیت این گروه‌های تروریستی هستند نیز باید پاسخگوی اقدامات تروریستی آنها باشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه:
نامزدها از دامن زدن به مسائل قومیتی خودداری کنند

ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه با تأکید بر لزوم توجه به رقابت به جای تخریب در ایام تبلیغات انتخاباتی گفت: تکثر کاندیداها موجب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.
به گزارش ایرنا، ماموستا مامد کلشی نژاد ضمن پرهیز دادن نامزدهای انتخاباتی از رفتارهای تفرقه افکنانه، از آنان خواست از تبلیغات منفی علیه یکدیگر پرهیز کنند و به این مهم‌ توجه داشته باشند که چنین رفتارهایی زمینه شک و تردید به کاندیداها را فراهم می‌کند. او با تأکید بر اینکه نامزدها و اصحاب رسانه از دامن زدن به مسائل قومیتی خودداری و از شعارهای تفرقه افکنانه پرهیز کنند تا از سوء استفاده برخی افراد جلوگیری شود، اضافه کرد: نامزدها با دادن شعارها و وعده‌هایی که در توان آنان نیست و قدرت عمل به‌ آن را ندارند، با احساسات مردم بازی نکنند زیرا تجربه ثابت کرده چنین شعارهایی موجب مأیوس شدن مردم می‌‌شود. ماموستا کلشی نژاد، با بیان‌ اینکه همه اقوام ایرانی در کنار هم‌ زندگی محبت‌آمیز داشته و همه ‌برای کشور شهید داده‌اند و نباید بین مردم این نگرانی وجود داشته باشد که در صورت انتخاب فردی از طیفی به افراد دیگر توجه نخواهد شد، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث می‌‌شود شخص منتخب از آرای بالای مردمی برخوردار شده و در آینده با دلگرمی و پشتوانه قوی در عرصه بین‌المللی حاضر شده و قدرت دیپلماسی کشور در عرصه جهانی افزایش یابد.

ابتلای محتشمی پور به کرونا

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر محتشمی پور، عضو مجمع روحانیون مبارز به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بستری شد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محتشمی‌پور در سال‌های اخیر در شهر نجف اشرف زندگی می‌کرد که پس از ابتلا به کرونا، ابتدا به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل و بعد از مداوای اولیه، در ICU بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران بستری شد. سفیر ایران در سوریه و نمایندگی مجلس، از جمله سوابق محتشمی پور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/3/577726/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها