فراخوان سازمان ملل برای حمایت از بازسازی غزه


زهره صفاری/ سومین روز آرام غزه پس از 11 روز موشک باران شدید ارتش اسرائیل، با بازدید نماینده سازمان ملل از ویرانه‌ها و وعده اجرای مکانیسم بازسازی غزه در حالی آغاز شد که شورای امنیت سرانجام به بیانیه مشترک رسید و تظاهرات‌های ضد اسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین از قدس تا فرانسه و انگلیس را فراگرفته بود. به‌گزارش شبکه خبری «الجزیره»، «لین هیستینگز»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطین، اجرای طرح مکانیسم بازسازی غزه را مورد توافق سازمان ملل، تشکیلات خودگردان و تل آویو خواند و با اشاره بر لزوم کمک فوری کشورها گفت: «این مکانیسم‌های نظارتی برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان است و علاوه بر سازمان ملل، آژانس‌های امدادی مانند نهادهای غیردولتی نیز منابع را اولویت‌بندی می‌کنند اما در حال حاضر نگرانی ما شیوع کرونا در غزه با توجه به ازدحام پناهگاه‌ها است و به همین دلیل از طرفین می‌خواهیم برای کنترل شرایط به تعهدات خود برای حفظ این آتش بس پایبند بمانند.»
به نوشته «الجزیره»، همزمان نشست شورای امنیت سازمان ملل نیز پس از 4 جلسه بی‌نتیجه با کارشکنی امریکا، سرانجام در سومین روز آتش بس به بیانیه مشترک رسید و اعضا با الزام طرفین به پایبندی به تعهدات، بر لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند. این در حالی است که ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل با بی‌اثر دانستن اقدام شورای امنیت در روزهای پس از آتش بس اعلام کرد: «ما نیازی به بیانیه از سوی نهادی که از مردم حمایت نمی‌کند نداریم.» نماینده فلسطین در سازمان ملل در حالی خواستار حمایت از مردم فلسطین شده است که در سومین روز از آتش بس، شهرک نشینان اسرائیلی در حمایت از نیروهای اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده و با بستن دروازه‌ها و ضرب و شتم جوانان فلسطینی مانع از ورود آنها به مسجد شدند. در همین حال به نوشته ایسنا، منابع خبری فلسطینی نیز از نخستین رژه نظامی گردان‌های عزالدین القسام در غزه خبر دادند. به نوشته «آناتولی»، رزمندگان این گردان که برای ادای احترام به «باسم عیسی» فرمانده شهید غزه به خیابان‌ها آمده بودند با یک تیر دو نشان زدند و با سلاح‌های مختلفی که در دست داشتند برای دشمن صهیونیستی نیز قدرتنمایی کردند.
از فریاد برای استعفای نتانیاهو تا حمایت جهانی از فلسطین
در حالی که اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی غزه ضمانت اجرایی آتش بس را خواستار شده است در شهرهای مختلف قاره سبز از جمله شهرهای انگلیس، آلمان، فرانسه و... هزاران نفر در اعتراض به خشونت صهیونیست ها علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و از حقوق مردم غزه دفاع کردند. در همین حال به نوشته روزنامه‌های عبری، هزاران شهروند اسرائیل نیز در خیابان بالفور در نزدیکی محل سکونت «نتانیاهو» در قدس اشغالی تظاهرات کردند و پس از چندین هفته بار دیگر درخواست استعفای نخست‌وزیر را فریاد زدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/4/577728/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها