اخبــــار


قطع برق باعث شکست شطرنج بازان شد

در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا شرکت کنندگان در حضور یک داور و یک مسئول فنی و تحت نظارت چندین دوربین به صورت آنلاین به رقابت می‌پردازند اما روز گذشته اتفاق عجیبی در جریان این رقابت‌ها رخ داد و پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران، با قطع ناگهانی برق در تهران، از حریف مغولستانی شکست خورد. محسن سمیع‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در این مورد گفت:«متاسفانه 3 شطرنج باز ما به دلیل قطعی برق از مسابقات حذف شدند. در سیستم آنلاین اگر یک لحظه از بازی خارج شوید از سوی داوران و ناظران بازنده اعلام می‌شوید. این تصمیم به دلیل کاهش میزان تقلب گرفته می‌شود. ما 11 خردادماه مسابقات دیگری داریم و چون در فدراسیون برق اضطراری نداریم احتمالاً، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به سالنی در کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش برویم تا دغدغه قطعی برق نداشته باشیم.»

مهدی: فصل جدید لیگ را باید قبل از مهر شروع کنیم

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان احتمالی لیگ فصل آینده به رادیو تهران گفت: «فکر می‌کنم اوایل مهر، دیرترین موعدی است که باید لیگ را شروع کنیم چون تقریباً تا بیستم مهر تراکم بالایی از روزهای فیفا و لیگ قهرمانان آسیا داریم. تقریباً از اول تا 20 مهر یک هفته در میان اشغال است. اگر قبل از مهر لیگ را شروع کنیم، می‌توانیم چند هفته‌ای به تیم‌ها بدهیم فصت بدهیم که وارد مسابقات شوند. در غیر این صورت به سمت اواخر مهر می‌رود. اگر لیگ فعلی 15 مرداد تمام شود، 7 هفته پس از آن تقریباً اوایل مهر می‌شود و مقداری کارمان را سخت می‌کند.» مهدی در مورد برنامه جام حذفی هم گفت: «به محض اینکه بازی‌های معوقه به اتمام برسد، طی هفته‌ آینده قرعه کشی صورت می‌گیرد و برنامه جام حذفی را اعلام می‌کنیم.»

ماشین‌سازی تبریز باز هم واگذار شد

طی جلسه‌ای با حضور نماینده محمدرضا زنوزی، اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و هیأت فوتبال این استان، امتیاز تیم ماشین‌سازی تبریز به یونس قربانی واگذار شد. به گزارش فارس، این انتقال بدون دریافت هیچ مبلغی از سوی زنوزی نهایی شد. زنوزی در گفت‌وگویی تلفنی با اعلام حمایت خود از ورزش استان تا پایان فصل جاری، استادیوم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بصورت رایگان در اختیار این تیم قرار داد.

افشاریان: VAR پایان فصل آینده به ایران می آید

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: «به نظر می‌رسد تا سال آینده هم در حسرت VAR بمانیم و انتهای فصل آینده یعنی فصل 21 بتوانیم از این دستگاه برای بازی‌ها بهره ببریم. صرف نظر از هزینه خرید این دستگاه، هنوز در شهرهای ما جایگاه، سخت افزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز مانند اتاقک‌ها و تلویزیون برای استفاده از این تکنولوژی فراهم نیست. در واقع مسائلی وجود دارد که در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال هم نیست و باید ساختارها ایجاد شود تا بتوانیم بهره ببریم. در حال حاضر داوران هدست دارند اما برخی از آنها کارایی خود را از دست داده‌اند. طبق تصمیم سازمان لیگ، برای مسابقات لیگ فصل آینده هدست‌های نو خریداری خواهد شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/18/577788/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها