هفدهمین دوره طرح تخفیف فصلی در راه کتابفروشی‌ها



گروه فرهنگی/ هفدهمین دوره طرح تخفیف فصلی کتاب از هفدهم ماه جاری آغاز می‌شود؛ البته هنوز جزئیات دقیقی درباره آن اعلام نشده اما علاقه‌مندان می‌توانند بنابر گفته‌های متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری آن اطمینان داشته باشند.
اردیبهشت ماه در حالی به پایان رسید که امسال هم خبری از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشد؛ آن هم در شرایطی که طی بیش از سه دهه شاهد برگزاری سالانه آن در نیمه دوم اردیبهشت ماه بودیم. البته اتفاق گریزناپذیری است که دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی فیزیکی کتاب جهان را هم مبتلا کرده است.
گفته‌های مسئولان با توجه به ضرورت برقرار بودن پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری کرونا حاکی از آن است که شاهد برقراری دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهیم بود. پیش‌تر زمان برگزاری این رویداد نشر تابستان اعلام شده بود اما از آنجایی که ناشران در انتشار آثار خود با کمبودهایی از جمله کاغذ مواجه هستند هنوز زمان قطعی آن اعلام نشده است.
با این حال معاونت فرهنگی با برگزاری دوره دیگری از طرح تخفیف فصلی کتاب درصدد کمک به حفظ حیات نشر است؛ هرچند که این یارانه حمایتی به طور مستقیم به دست علاقه‌مندان کتاب می‌رسد اما نکته قابل توجه اینکه به هر حال همین خریدها تا حدی به روشن ماندن چراغ نشر و بویژه کتابفروشی‌ها نیز کمک می‌کند.
با این حال به گفته متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه‌مندان بزودی می توانند از این یارانه حمایتی تا سقفی که اعلام خواهد شد استفاده کنند. آنطور که علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در گفت و گو با روابط عمومی سایت ارشاد عنوان کرده، بهار کتاب 1400 بر اساس سیاست حمایت از حلقه‌های نشر، بویژه کتابفروشی‌ها برگزار می شود. او دلیل توجه به کتابفروشی را در این عنوان کرده که آنها در جایگاه پاتوق‌های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ ایفا می‌کنند.
هفدهمین دوره این طرح تخفیف فصلی کتاب به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می‌شود؛ هنوز زمان ثبت نام کتابفروشان اعلام نشده اما طبق روالی که از دوره‌های گذشته سراغ داریم، در این دوره هم کتابفروشی‎هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند، به خریداران بفروشند.
گفتنی است که تا به امروز 936 کتابفروشی در این طرح سراسری شرکت کرده‌اند، شانزدهمین دوره این طرح حمایتی زمستان 99 با فروش 21 میلیارد تومانی به کار خود پایان داد و مردم 440 هزار و 276 نسخه کتاب از 937 کتابفروشی سطح کشور خریدند. در زمستانه کتاب،  سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان در نظر گرفته شده بود و علاقه‌مندان آثار مورد نظر خود را با تخفیفی 25 درصدی خریداری کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/19/577790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها