رضایی: اشکالات پیوستن به FATF را دنبال می‌کنم



«پول ایران را بعد از دلار و یورو قوی‌ترین پول منطقه می‌کنم»، محسن رضایی میرقائد کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری این وعده اقتصادی  را در گفت‌وگویی انتخاباتی مطرح کرد. به گزارش ایرنا، رضایی  اصلاح رابطه بورس، بیمه و بانک‌ها با تولید را جزو برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: اینکه بانک‌ها و بورس را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کنیم دو طرفه است؛ تولید ایران باید پرجاذبه، بازدهی و سوددهی بالا داشته باشد، لذا ایجاد جاذبه در تولید ملی اولین برنامه من خواهد بود.
او با بیان اینکه بورس، بیمه و بانک‌ها سه قسمت قلب اقتصادند که در کشور ما چون سه جزیره دور از هم عمل می‌کنند، افزود: برای همین شورای تثبیت مالی از این سه نهاد درست می‌کنم. بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دو اینها جدای از بیمه نباید عمل کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر تأثیر توسعه صادرات در افزایش بازدهی تولید ملی، درباره FATF گفت:‌ پرونده FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید، به طور جدی ابهامات FATF را در داخل و خارج از کشور و در دبیرخانه دنبال می‌کنیم. تضمین‌های لازم را می‌گیرم و  سعی می‌کنیم ابهامات برطرف شود و اشکالاتی را که سر راه پیوستن به وجود آمده دنبال می‌کنیم. رضایی همچنین برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم. او در ادامه از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا برای آبادانی کشور با دولت همراه شوند و گفت: به آنها قول دادم در صورت موفقیت در انتخابات، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آنها در کشور را فراهم خواهم کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با انتشار یادداشتی اینستاگرامی بر اولویت «سیاست خارجی» در دولت «اقدام و تحول» پرداخت و نوشت: سیاست خارجی، در صورتی موفق است که اقتصاد را به حرکت درآورد و درآمد سرانه ایرانیان را افزایش دهد. شرکت‌های پیشران، موتور محرک تولید داخل و توسعه تجارت بین‌الملل هستند. با تکیه بر توان صنعتی و قابلیت‌های فنی مهندسی، مسیر تجارت بین‌‌المللی را می‌گشاییم. اولویت ما کشورهای همسایه و منطقه خواهد بود.» او به همراه این مطلب تصاویری از بازدید خود  از شرکت‌ها و صنایع پیشران از جمله گروه مپنا منتشر کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/2/578372/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها