مهرعلیزاده: رقیب در پی انتخابات بی رونق است



محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در توئیتی نوشت: حریف امکانات و ابزارهای قدرت را در اختیار داشته و اراده ملت را در تضاد با منافع خود می‌بیند. رقیب ما تلاش دارد با کاهش مشارکت مردم و پیروزی در انتخاباتی بی رونق که به یکپارچه کردن قوا می‌انجامد، منافع ملی را فدای منافع خود کند.
مهرعلیزاده که علی رغم برعهده داشتن استانداری اصفهان در دولت یازدهم بیشتر به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات شناخته می‌شود روز گذشته در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد به تبیین دیدگاه‌های اقتصادی‌اش پرداخت.
مهرعلیزاده که در روزهای گذشته دیدگاه اقتصادی‌اش را تحت عنوان «اقتصاد اجتماعی» به معنای تأکید بر توسعه در عین حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه و جلوگیری از آسیب دیدن آنها از تبعات توسعه اقتصادی تشریح کرده بود در این گفت‌وگو درباره بورس ایران و تنش‌های یک سال گذشته در این بازار،گفت: بورس، بازار مورد نیازی است و می‌توان از این طریق نقدینگی جامعه را به سمت توسعه و تولید، هدایت کرد. اما نباید از بیرون در بورس دخالت کرد.
او دخالت دولت، شرکت‌های بزرگ دولتی و سهامداران حقوقی  در بورس را نقد کرد و با بیان اینکه دخالت دولت و تزریق پول به بورس تنها برای جلوگیری از سقوط بورس توجیه دارد، گفت: مدیریت بورس باید مستقل و کارشناسی باشد.
این کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در گفت‌وگویی پیرامون  نحوه مطلوب تعامل دولتش با اقشار مختلف جامعه گفت: دوست دارم جوانان هفته‌ای چهار تا پنج ساعت با حضور رسانه‌ها از بنده انتقاد کنند تا ضعف‌های خود را بدانم و معتقدم رمز موفقیت دولت من در انتقاد جوانان است.
او در پاسخ به سؤالی درباره نظارت بر توزیع و قیمت کالاها در کشور یادآور شد: اگر تورم کنترل شود و قیمت‌ها چندماه ثابت باشد، انگیزه‌های گرانی و احتکار از بین می‌رود.  اجرای صحیح قانون حمایت از مصرف کننده می‌تواند مفید باشد. من در مورد اروپا مطالعه کرده‌ام آنجا هم قانونی مشابه قانون حمایت از مصرف‌کننده که در کشور ما وجود دارد، تدوین شده و توسط اتاق بازرگانی کشورها اجرا می‌شود. ولی نوع ارتباط دولت با اتاق بازرگانی در اروپا به گونه‌ای است که نمی‌توانند تخلف کند. وی ادامه داد: باید ۷۰ تا ۸۰ درصد از عوامل زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها و انگیزه احتکار و تورم را از بین ببریم و تا تورم را از بین نبریم، باید همچنان نظارت داشته باشیم. امروز با تعدد دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو هستیم. درحالی که به عقیده من، یک دستگاه نظارتی و یک قانون، ولی پاسخگو باید وجود داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/2/578376/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها