اخبـــار




هشدار دادستان تهران به کاندیداها
نامزدها از خطوط قرمز عبور نکنند

جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش رو برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در این جلسه علی القاصی مهر دادستان تهران گفت: پیرامون جرایم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو معاونان دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجهه با جرایم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت کنند از اموال عمومی و بیت المال له یا علیه نامزدهای انتخابات مورد استفاده قرار نگیرد و نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را بر مصالح و منافع شخصی، حزبی و جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنان برخورد خواهد شد.  وی دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضایی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند. دادستان تهران با اشاره به اهمیت قوه قضائیه به‌عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کرد: این جایگاه که متعلق به نظام است و صیانت آن بر ما واجب، نباید در شرایط انتخابات پیش رو، مورد تعرض و خدشه واقع شود.

نگرانی عارف از احتمال کاهش مشارکت انتخاباتی

 معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به‌عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در بخش‌هایی از بیانیه‌ای که در انتقاد به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم منتشر کرده آورده است: در جمهوری اسلامی که موجودیت خود را از رأی ملت گرفته و بنیانگذار فقید آن، امام خمینی(ره)، میزان را رأی ملت دانسته و ابتنای امور و مشروعیت نظام بر رأی ملت، از محکمات اندیشه ایشان است، انتخابات باید تجلی اراده ملت باشد. وی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها خاطرنشان کرده است: مطمئناً زمانی می‌توان انتظار مشارکت پرشور مردم در انتخابات را داشت که سؤالات ملت به‌عنوان ولی نعمت حاکمان، در موضوع بررسی صلاحیت‌ها با پاسخ قانع کننده همراه باشد.
عارف در این بیانیه با هشدار نسبت به احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات تأکید کرده است که از این موضوع نباید با بی‌تفاوتی عبور کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری تجربه قریب به ۴۰ سال حضور در عرصه مدیریتی کشور و با تصریح بر این‌که «به‌عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم» ابراز عقیده کرده است که «هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانی که دل در گرو ایران عزیز دارند» اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/3/578383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها