دیگه چه خبر


کشور در آستانه  تغییر و خانه‌تکانی

   خبر اول اینکه، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفـت: امروز کشور وارد صحنه یک تغییـر و خانه‌تکانی می‌شود و انتخابات ۲۸ خرداد یک انتخابات سرنوشت‌ساز در کشور است.
به گزارش انتخاب به نقل از صبح صادق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر در گردهمایی تجلیل از سـربازان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، با اشاره به شرایط ابتدای انقلاب گفت: عمق فاجعه در سال ابتدایی جنگ بود که بنی صدر به‌عنوان یک عنصر نفوذی و خائن به ریاست جمهوری رسیده بود و با یکسری بازی با الفاظ مانع تجهیز نیرو‌های مردمی، سپاه و سایرین می‌شد و توجیه می‌کرد که آن‌ها جنگ بلد نیستند و تجهیزات را از بین می‌برند. از طرفی هم در صحنه جنگ با خیانت می‌گفت زمین می‌دهیم زمان می‌خریم و جالب اینکه بعد از عزل بنی صدر پیروزی‌های ما شروع شد.
وی افزود: همانطور که یک تغییر در دفاع مقدس و عزل یک عنصر نامطلوب و قرارگیری فرماندهان جوان ارتش و سپاه در رأس مدیریت جنگ عامل مهم پیروزی‌های بعد از بنی‌صدر بود، این انتخابات هم می‌تواند عامل تداوم پیروزی‌های انقلاب و کشور باشد.

نمایندگان وکیل الدوله نشوند

  خبر دیگر اینکه، یک نماینده مجلس به همکاران خود در بهارستان هشدار داد که از هم اکنون وارد مسیر وکیل الدوله شدن نشوند.به گزارش ایسنا، سیدکاظم دلخوش در نطق میان دستور جلسه دیروز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اصل ۵۷ قانون اساسی سه قوه را از یکدیگر تفکیک کرده است و بر اختیارات متفاوت سه قوه تأکید می‌کند، نماینده مجلس در شرایط فعلی نباید وکیل الدوله باشد و خود را به نامزدهای انتخاباتی آلوده سازد، مردم به نمایندگان رأی دادند پس‌ شأن نمایندگی باید در این عرصه حفظ شود.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خطاب به نامزدها هم افزود: آقایان باید برای خدمتگزاران انگیزه ایجاد کنند، دستگاه‌های نظارتی ما متعدد است و شاهد موازی کاری هستیم، دولت آینده باید دستگاه‌های نظارتی را سامان ببخشد، امروز از مدیران کشور جرأت عرض اندام گرفته شده است، اگر مدیریت فشل است به این دلیل است که آن جرأت در میان مدیران وجود ندارد، پیشتر مشکل قانونی شخصی را نزد معاون وزیری مطرح کردم که وی در پاسخ مطرح کرد امضا نکردن من در این بحث حتی اگر به زندان هم بروم برای من بهتر است تا اینکه امضا کنم و به زندان بروم.

ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هاشان

  شنیدیم که، روابط عمومی و رسانه دادگستری تهران با اعلام این خبر که معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران، اجرای طرح ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده آنان را با موفقیت به اجرا رسانده  است توضیح داد:‌ این برنامه به‌منظور رفاه حال خانواده زندانیان از طریق دادگستری تهران در مرحله نخست به‌صورت آزمایشی جهت بررسی، امکان‌سنجی و رفع نواقص احتمالی از طریق سه دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مستقر در مرکز، غرب و جنوب تهران با زندان تهران بزرگ با موفقیت انجام گرفت.
در فاز دوم این طرح امکان برقراری ارتباط در تمامی زندان‌های سراسر کشور برای خانواده زندانیان در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

رضایت تاجیکستان به عضویت ایران در شانگهای

  دست آخر اینکه،  سفیر تاجیکستان در تهران با بیان اینکه الحاق ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای به‌عنوان عضو اصلی جزو برنامه‌های این سازمان است، گفت: تصمیمات سازمان باید با رضایت همه کشورهای عضو باشد.
به گزارش ایرنا، نظام‌الدین زاهدی دیروز در نشست خبری درباره سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: من نخستین فردی بودم که پیشنهاد عضویت ایران در سازمان شانگهای را مطرح کردم. منتها قبول قرارها و تصمیمات آن باید با رضایت همه کشورها باشد. سفیر تاجیکستان در تهران اضافه کرد: الحاق ایران به‌عنوان عضو اصلی جزو برنامه‌های سازمان شانگهای است و اگر کشورهای دیگر آماده پذیرفتن ایران باشند، تاجیکستان هم رضایت دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/3/578384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها